021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (5 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به انگلستان 2021

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

فهرست مطالب

انگلستان مقصدی ویژه برای مهاجرت تحصیلی

کشور انگلستان، کشوری وسیع و ثروتمند است. زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی و واحد پول آن پوند است. انگلستان کشوری بسیار خوش آب و هوا و زیباست. برخورداری از آب و هوای معتدل و جاذبه‌های گردشگری زیاد، انگلستان را به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان تبدیل نموده است‌. کشور انگلستان به لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. اقتصاد این کشور پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا و واحد پول آن سومین واحد پول ارزشمند در جهان است.

دانشگاه های انگلستان همواره در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان نخستین و بهترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. اعتبار بالای دانشگاه‌های انگلستان و کیفیت بالای آموزشی آن‌ها از مهم‌ترین عوامل محبوبیت مهاجرت تحصیلی به انگلستان به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که ۱۸ دانشگاه از کشور انگلستان در زمره ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. که رقمی بسیار قابل توجه است. در حالت کلی انگلستان را در زمره ۵ کشور برتر جهان به لحاظ کیفیت آموزش، سرمایه‌گذاری سودآور و رفاه زندگی به شمار می‌رود.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تصمیمی است که آینده یک فرد را به طرز قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از این رو متقاضیان مهاجرت باید قبل از هر گونه اقدام، کلیه جوانب تصمیم خود را مورد سنجش قرار دهند. مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیز مانند مهاجرت تحصیلی به هر کشور دیگر، دارای مزایا و معایب خاص خود است. در جدول زیر برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به انگلستان قابل مشاهده است:

مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلستان معایب مهاجرت تحصیلی به انگلستان
تحصیل به زبان انگلیسی و عدم نیاز به یادگیری زبان دیگر هزینه نسبتا بالای زندگی در انگلستان
تحصیل با بهترین کیفیت و دریافت مدرک معتبر شهریه زیاد دانشگاه‌های انگلستان
امکان اشتغال و دریافت اقامت دائم انگلستان پس از فارغ‌التحصیلی رواج افکار نژادپرستی در برخی از مردم این کشور
امکان بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی متنوع طولانی شدن پروسه اقامت دائم در انگلستان

شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان مستلزم دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیل در انگلستان عبارتند از:

  • دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان: اولین شرط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس، داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور است. بدون داشتن نامه پذیرش قطعی از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های انگلیس دریافت ویزای تحصیلی این کشور تقریبا غیر ممکن است.
  • اثبات تمکن مالی: دومین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان داشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور است. اثبات این موضوع برای دریافت ویزای تحصیلی بسیار مهم است. اثبات تمکن مالی از طریق نامه تمکن و گردش حساب بانکی انجام می‌شود.
  • ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی: برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع قبلی ضروری است.
  • مدرک زبان: دیگر مدرکی که برای صدور ویزا باید به سفارت انگلستان تحویل داده شود، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۵.۵ است.
  • مدارک شخصی: ارائه مدارک شخصی مانند نامه درخواست ویزا، پاسپورت معتبر و عکس پرسنلی نیز برای صدور ویزای تحصیلی ضروری هستند.
تحصیل در انگلستان

مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان با هدف تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌‌شود. متوسط  هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در انگلستان به شرح زیر است:

  • مقطع کارشناسی از 12 هزار پوند تا 45 هزار پوند و در رشته‌های پزشکی تا 50 هزار پوند
  • مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از 10 هزار پوند تا 25 هزار پوند

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان ۳ ساله است. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این کشور نیز به ترتیب ۱ و ۳ ساله هستند. کوتاه‌تر بودن طول دوره تحصیل نسبت به سایر کشورها از جمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلستان به شمار می‌رود.

مهاجرت تحصیلی به انگیس

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان

محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی هستند. نظام سلامت پیشرفته کشور انگلستان همواره پزشکان و دندانپزشکان متخصص و ماهر را مورد حمایت خود قرار می‌دهد. از این رو فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی کشور انگلستان می‌توانند شرایط شغلی و درآمد بالایی را در این کشور بدست بیاورند.

طول دوره تحصیل در رشته‌های پزشکی انگلستان نسبت به سایر کشورها کمتر است. تحصیل پزشکی در انگلستان 6 ساله و تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در این کشور 5 ساله است. کوتاه بودن دوره تحصیل و مجوز کار در حین تحصیل دیگر مزایای تحصیل در رشته‌های پزشکی انگلستان به شمار می‌روند. کشور انگلستان بهترین دانشگاههای پزشکی اروپا را در خود جای داده است.

مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان

سخن پایانی

مهاجرت تحصیلی به انگلستان هدفی است که می‌تواند آینده افراد را به طور کامل دگرگون کند. تضمین آینده شغلی و  کسب موقعیت اجتماعی مناسب از جمله تاثیرات مهاجرت تحصیلی به انگلیس بر زندگی افراد است. از این رو مهاجرت تحصیلی به انگلیس در میان قشر جوان همه کشورهای دنیا متقاضیان بسیار زیادی دارد.

رقابت فشرده برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های انگلستان و همچنین پیچ و خم‌های دریافت ویزای تحصیلی این کشور را می‌توان مهم‌ترین چالش‌های پیش رو مهاجرت تحصیلی به انگلیس قلمداد کرد. بهترین راهکاری که می‌توان در مواجهه با این چالش‌ها اتخاذ کرد، استفاده از مشاوره مهاجرت تحصیلی است. مشاوران تحصیلی آریا دانش با دانش و تجربه خود  برای موفقیت در این مسیر به شما کمک خواهند نمود.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلستان چیست؟

تحصیل به زبان انگلیسی، تحصیل با کیفیت بالا، دریافت مدرک تحصیلی معتبر و امکان اشتغال و دریافت اقامت دائم پس از تحصیل را می‌توان مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلستان قلمداد کرد.

  1. مهم‌ترین معایب مهاجرت تحصیلی به انگلستان کدامند؟

هزینه نسبتا زیاد زندگی و تحصیل در انگلستان، رواج نژادپرستی و آمار بالای جرم و جنایت در این کشور را می‌توان مهم‌ترین معایب مهاجرت تحصیلی به انگلستان دانست.

  1. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس چه نوع ویزایی باید دریافت کرد؟

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان شرط لازم و ضروری برای مهاجرت تحصیلی با این کشور است.

  1. مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان کدامند؟

دریافت پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه‌های انگلستان و داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان مهم‌ترین شروط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند.

  1. محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان کدامند؟

رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلستان به شمار می‌روند.

  1. علت محبوبیت تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های انگلستان چیست؟

معتبر بودن دانشگاه‌های علوم پزشکی انگلستان، کوتاه‌تر بودن طول دوره تحصیل در این دانشگاه‌ها و مجوز کار در حین تحصیل مهم‌ترین علل محبوبیت تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های انگلستان به شمار می‌رود.

  1. طول دوره تحصیل در رشته‌های پزشکی در انگلستان چقدر است؟

دوده تحصیل پزشکی در انگلستان ۵ ساله و دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی این کشور ۶ ساله است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا