021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.2/5 - (5 امتیاز)

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه 2021

تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

فهرست مطالب

ترکیه، مقصدی برای مهاجرت تحصیلی

کشور ترکیه کشوری اوراسیایی و از همسایگان کشور ایران است. واحد پول کشور ترکیه لیر و زبان رسمی مردم آن ترکی استانبولی است. همسایگی کشور ترکیه با ایران را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت روزافزون ایرانیان به این کشور دانست. هزینه نسبتا مناسب زندگی و تحصیل در ترکیه دیگر دلیل افزایش نرخ مهاجرت به این کشور است. فرهنگ مردم کشور ترکیه با ایرانیان نزدیکی بسیاری دارد.

همچنین جمعیت قابل توجهی از مردم این کشور مسلمان هستند. از این رو مهاجرت و  زندگی در ترکیه برای ایرانیان آسان‌تر از مهاجرت به هر کشور دیگر است. تحصیل پزشکی در ترکیه، تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و تحصیل داروسازی در ترکیه یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی به این کشور قلمداد می‌‌شود. زیرا پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های کشور ایران بسیار دشوار است. تا جایی که بسیاری از علاقه‌مندان تحصیل پزشکی، علیرغم تلاش‌های بسیار موفق به پذیرش در رشته مورد علاقه خود نمی‌شوند.

تحصیل پزشکی بدون آزمون در ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

در کشور ترکیه در حدود ۷۴ دانشگاه دولتی و ۱۲۹ دانشگاه خصوصی وجود دارد.  شرط تحصیل پزشکی در اغلب دانشگاه‌های دولتی ترکیه، قبولی در آزمون یوس و یا آزمون SAT است. کسب نمره بالا در این آزمون‌‌ها نیازمند تلاش و مطالعه بسیار است. همچنین قبولی در این آزمون‌ها مانند هر آزمون دیگری با ریسک‌‌های خاصی رو به روست.

دانشجویانی که قصد پذیرش تضمینی در رشته‌ پزشکی ترکیه را دارند، باید دانشگاه مقصد خود را از میان دانشگاه‌های بدون کنکور انتخاب کنند. اغلب این دانشگاه‌ها خصوصی هستند. البته در برخی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه نیز امکان تحصیل پزشکی بدون آزمون فراهم است. مهم‌ترین شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه عبارتند از:

  • داشتن معدل بالای دیپلم و دوره دبیرستان: مهم‌ترین شرط اغلب دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش بدون آزمون در رشته پزشکی، داشتن معدل بالاست. به خصوص نمرات زیست و شیمی دانشجویان باید در سطح بالایی قرار داشته باشد.
  • داشتن مدرک زبان با حد نصاب نمره: دومین شرط رایج برای تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون، داشتن مدرک زبان بین‌المللی با نمره بالاست.
  • داشتن تمکن مالی: تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه مستلزم پرداخت شهریه است. بنابراین دانشجویان باید توانایی پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در حین تحصیل خود در ترکیه را داشته باشند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

  • دانشگاه بیلکنت: دانشگاه بیلکنت یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه است که به شکل خصوصی اداره می شود. این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه است. زبان تحصیل در دانشگاه بیلکنت انگلیسی است و این موضوع برای دانشجویان بین‌المللی یک مزیت محسوب می‌شود. دانشگاه بیلکنت از نظر اعتبار بین‌المللی از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است. اما مدرک رشته پزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیست.
  • دانشگاه اکونومی: دانشگاه اکونومی دیگر دانشگاه خصوصی معتبر در شهر ازمیر ترکیه است. زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی در رشته پزشکی این دانشگاه تحصیل کنند. دانشگاه اکونومی به لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
  • دانشگاه یدی تپه: دانشگاه یدی تپه دیگر دانشگاه غیرانتفاعی معتبر در کشور ترکیه است. این دانشگاه که در شهر استانبول واقع شده اقدام به پذیرش بدون آزمون دانشجویان بین‌المللی در رشته پزشکی می‌نماید. زبان تحصیل در دانشگاه یدی تپه انگلیسی است.
  • دانشگاه اوکان: دیگر دانشگاه معتبر غیر دولتی برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه، دانشگاه اوکان است. دانشگاه اوکان در استانبول قرار دارد و زبان تحصیل در آن زبان انگلیسی است.
  • دانشگاه باشکنت: دانشگاه باشکنت نیز دیگر دانشگاه غیر دولتی باکیفیت در کشور ترکیه است. زبان تحصیل در این دانشگاه غیردولتی ترکی است و این دانشگاه در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده.
دانشگاه بیلکنت

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه

همانطور که گفته شد اغلب دانشگاه‌هایی که اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی بدون آزمون در رشته پزشکی می‌نمایند، خصوصی هستند. هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نسبت به دانشگاه‌های دولتی در این کشور بیشتر است. به طور کلی می‌توان گفت هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه سالانه در حدود ۱۰ هزار تا 27 هزار دلار متغیر است.

برای مثال هزینه تحصیل پزشکی دانشگاه باشکنت سالانه ۱۰ هزار دلار و هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه یدی تپه ۲۵ هزار دلار است. لازم به ذکر است که در اغلب دانشگاه‌های ترکیه امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد. بورسیه تحصیلی معمولا از سال دوم به بعد و به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد. مبلغ بورسیه بسته به دانشگاه محل تحصیل دانشجویان متفاوت است.

تحصیل در ترکیه

سخن آخر

تحصیل در رشته پزشکی، آن هم بدون نیاز به شرکت در کنکور و تحمل استرس‌های زیاد، آرزوی مشترک بسیاری از دانشجویان است. تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه راه رسیدن به این رویای مشترک است. بهره‌مندی از مشاوره تحصیلی رایگان کارشناسان آریا دانش برای رسیدن به این هدف بسیار مفید و موثر خواهد بود.

سوالات متداول

  1. آیا تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه امکان پذیر است؟

بله. در برخی از دانشگاه‌های کشور ترکیه امکان تحصیل پزشکی بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی وجود دارد.

  1. مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه بدون کنکور برای دانشجویان ایرانی چیست؟

سهولت پذیرش در رشته پزشکی، هزینه مناسب تحصیل، همسایگی کشور ترکیه با ایران و هزینه مناسب حمل و نقل و نزدیکی فرهنگ و مذهب مردم ترکیه با ایرانیان از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود.

  1. شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه بدون آزمون چیست؟

داشتن معدل بالا، مدرک زبان و تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل مهم‌ترین شرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه است.

  1. هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در دانشگاه‌های ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی بدون کنکور در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بین ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار در سال متغیر است.

  1. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه کدامند؟

دانشگاه بیلکنت، دانشگاه اوکان، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه باشکنت و دانشگاه باشکنت از جمله بهترین دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه هستند.

  1. تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه به چه زبان‌هایی امکان پذیر است؟

تحصیل پزشکی بدون آزمون در ترکیه بسته به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۲ پاسخ

  1. فاطمه گفت:

    سلام
    اگه رزومه ی خیلی خوبی داشته باشیم امکان بورسیه برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در ترکیه وجود داره؟
    آیا محدودیت سنی هم وجود دارده یا نه؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام. داشتن روزمه خوب برای تحصیل پزشکی در ترکیه با اخذ بورسیه مناسب است. به طور معمول رنج سنی برای دانشگاه های دولتی ترکیه ۱۸ الی ۲۲ سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا