021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (4 امتیاز)

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی 2021

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

فهرست مطالب

مزایای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

کشور روسیه وسیع‌ترین کشور دنیاست که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی از آن در قاره آسیا واقع شده‌ به دلیل این ویژگی کشور روسیه را《اوراسیایی》می‌نامند. محبوبیت کشور روسیه به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی بسیار زیاد است. تا جایی  که این کشور تنها در سال ۲۰۱۹ پذیرای بیشتر از ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی بوده است. به خصوص تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در بین دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی دارد.

زیرا یادگیری زبان روسی برای افراد غیر روسی دشوار است. اما زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است که اکثر افراد با آن آشنایی دارند. هزینه تحصیل و زندگی در کشور روسیه نسبت به بسیاری از کشورها اروپایی مناسب‌تر و به صرفه است. دیگر مزیت تحصیل در این کشور اوراسیایی را می‌توان کیفیت بالای سیستم آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور روسیه دانست.

همچنین دانشگاه‌های معتبر کشور روسیه از جایگاه خوبی در رده بندی جهانی برخوردارند. با این وجود شرایط پذیرش رشته‌های پرطرفداری چون رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های معتبر روسیه نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار آسان است.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه

تحصیل در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی را برای مهاجرت تحصیلی به روسیه ترغیب می‌کند. تحصیل در رشته‌های پزشکی در روسیه علاوه بر زبان روسی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز امکان پذیر است. سهولت تسلط بر زبان انگلیسی نسبت به یادگیری زبان روسی مهم‌ترین مزیت تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در این کشور است.

اما تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه معایبی نیز دارد. این معایب عبارتند از:

  • تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه نسبت به دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته به زبان روسی کمتر است. بنابراین گزینه‌های پیش روی متقاضیان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی بسیار محدود خواهد شد. سیستم اصلی پذیرش رشته های پزشکی در روسیه به زبان روسی از طریق دوره پادفک است.
  • هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در کشور روسیه نسبت به هزینه تحصیل پزشکی به زبان روسی در این کشور گران‌تر است‌.
  • مدرک پایان دوره تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در کشور روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست. بنابراین تحصیل در این رشته‌ها به زبان انگلیسی در این کشور تنها برای افرادی که قصد اشتغال و اقامت دائم در روسیه و یا کشورهای اروپایی دیگر را دارند مناسب است.
تحصیل روسیه به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی

شرایط تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های مختلف کشور روسیه متفاوت است. اما شرایط زیر برای پذیرش در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه در دانشگاه‌های مختلف مشترک است:

  • مدرک پایان دوره دبیرستان ترجمه شده به زبان انگلیسی یا روسی
  • ریز نمرات دوره دبیرستان ترجمه شده به زبان‌های انگلیسی و روسی
  • قبولی در آزمون ورودی رشته‌های پزشکی دانشگاه مقصد (این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.)

داشتن مدرک زبان انگلیسی بین‌المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه ضروری نیست. شرکت در دورههای پیش پزشکی برای قبولی در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه‌های روسیه بسیار مفید و موثر است. این دوره در اروپا در کالج‌های مختلف و در ایران توسط موسسه آریا دانش برگزار می‌شود.

دوره‌های پیش پزشکی که در موسسه آریا دانش برگزار می‌شوند کیفیتی مشابه دوره‌های خارجی دارند اما شهریه این دوره‌ها نسبت به دوره‌های خارجی بسیار مقرون به صرفه است.

تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

  • دانشگاه سچینوا: دانشگاه سچینوا در شهر مسکو یکی از بهترین دانشگاه‌های روسیه به زبان انگلیسی است. رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، پرستاری، روان شناسی، مدیریت و اقتصاد از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که در این دانشگاه ارائه می‌شوند.
  • دانشگاه رودن: دانشگاه رودن یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر روسیه است که امکان تحصیل در برخی از رشته‌های آن، مانند رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد. رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری از جمله محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه رودن هستند.
  • دانشگاه کازان: دانشگاه دولتی کازان دیگر دانشگاه معتبر روسی ارائه دهنده رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی است. این دانشگاه در ایالت تاتارستان واقع شده و یکی از دانشگاه‌های قدیمی در کشور روسیه به شمار می‌رود.
تحصیل در کشور روسیه به زبان انگلیسی

کلام آخر

همانطور که گفته شد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی مزایای زیادی دارد. به همین دلیل دانشجویان زیادی از سراسر دنیا متقاضی مهاجرت تحصیلی به روسیه هستند. به خصوص تحصیل در رشته‌های پزشکی کشور روسیه به زبان انگلیسی در میان دانشجویان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. از این رو رقابت شدیدی برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های کشور روسیه وجود دارد.

بهره‌مندی از مشاوره و همراهی متخصصان مهاجرت تحصیلی در کسب موفقیت در روند پذیرش دانشگاه‌های روسیه تاثیر به سزایی دارد. مشاوره رایگان کارشناسان آریا دانش بهترین راهنما برای موفقیت در فرایند دریافت پذیرش دانشگاه‌های روسیه است.

 سوالات متداول

  1. مزایای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی کدامند؟

هزینه مناسب تحصیل و زندگی در روسیه، سیستم آموزش باکیفیت و دانشگاه‌های معتبر و عدم نیاز به تسلط به زبان روسی مهم‌ترین مزایای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی به شمار می‌روند.

  1. معایب تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی کدامند؟

تعداد محدود دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی، عدم اعتبار مدرک تحصیلی رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی کشور روسیه در ایران، بیشتر بودن هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه نسبت به هزینه تحصیل در این رشته‌ها به زبان روسی.

  1. شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه چیست؟

ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه هستند.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه ضروری است؟

خیر. داشتن مدرک زبان انگلیسی از جمله شرایط ضروری برای تحصیل رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه به شمار نمی‌رود.

  1. بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل به زبان انگلیسی کدامند؟

دانشگاه سچینوا، دانشگاه رودن و کازان از بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل به زبان انگلیسی به شمار می‌روند.

  1. آیا دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال در ایران برگزار می‌شود؟

بله‌. این دوه علاوه بر کالج‌های اروپایی توسط موسسه آریا دانش در کشور ایران نیز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا