021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (5 امتیاز)

بهترین دانشگاه های جمهوری چک 2021

بهترین دانشگاه های جمهوری چک

فهرست مطالب

مزایای تحصیل در جمهوری چک

کشور جمهوری چک یکی از مرفه‌ترین کشورهاست که در اروپای مرکزی واقع شده و لحاظ زیبایی ملقب به عروس اروپاست. کشور جمهوری چک از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن است. زبان رسمی مردم این کشور زبان چکی است. تحصیل در جمهوری چک مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • بهره‌مندی از کیفیت بالای سیستم آموزش عالی جمهوری چک
  • اعتبار مدرک دانشگاهی اخذ شده از دانشگاه‌های این کشور در کشورهای تراز اول دنیا
  • امکان تحصیل به صورت رایگان به زبان چکی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بهترین دانشگاه های جمهوری چک
  • هزینه مناسب تحصیل در جمهوری چک به نسبت کیفیت بالای تحصیل در این کشور
  • سطح بالای امنیت در جمهوری چک
  • دریافت ویزای شینگن و امکان سفر بدون نیاز به دریافت ویزای مجزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا

تحصیل در چک

معرفی بهترین دانشگاه های جمهوری چک 

در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه های چک می پردازیم. این دانشگاه ها مورد تائید وزات بهداشت ایران است و می تواند بهترین گزینه ها جهت تحصیل در این کشور باشند.

دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز یکی از بهترین دانشگاه‌های چک و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در سطح اروپا و جهان است. بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی، دانشگاه چارلز عنوان بهترین دانشگاه در جمهوری چک را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در رده ۲۰۳ ایستاده است. دانشگاه چارلز در شهر پراگ واقع شده است.

تحصیل در دانشگاه چارلز به زبان‌های روسی، فرانسوی، انگلیسی و چکی انجام می‌شود.

رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی دانشگاه چارلز را می‌توان محبوب‌ترین رشته‌های این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی بویژه برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا و تحصیل دندانپزشکی در اروپا دانست. پذیرش در این رشته‌ها مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه چارلز است. دانشگاه چارلز ۱۷ دانشکده دارد. تحصیل در این دانشگاه برتر به زبان چکی کاملا رایگان است.

هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه به زبان انگلیسی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو متغیر است. تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه چارلز ۳ساله، کارشناسی ارشد ۲ ساله و دکتری ۳ ساله است. مدرک پزشکی و دندانپزشکی اخذ شده از دانشگاه چارلز در ایران معتبر است. در دانشگاه چارلز، رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

همچنین این دانشگاه از معدود دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در چک به زبان انگلیسی است. در این دانشگاه امکان برخورداری دانشجویان ممتاز از کمک هزینه تحصیلی و بورسیه دولتی و دانشگاهی وجود دارد.

دانشگاه چارلز

دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشگاه ماساریک واقع شده در شهر برنو یکی از بهترین دانشگاه های جمهوری چک است. زبان آموزش در دانشگاه ماساریک زبان‌های انگلیسی و آلمانی است. در رتبه بندی جهانی، دانشگاه ماساریک در رده ۵۵۰ تا ۶۰۰ قرار دارد. این دانشگاه ۱۰ دانشکده دارد و رتبه دوم در بین دانشگاه‌های جمهوری چک را به خود اختصاص داده است. دانشکده‌های این دانشگاه اروپایی عبارتند از:

  1. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  2. دانشکده اقتصاد
  3. دانشکده مدیریت
  4. دانشکده حقوق
  5. دانشکده تربیت مدرس
  6. دانشکده هنر
  7. دانشکده انفورماتیک
  8. دانشکده علوم اجتماعی
  9. دانشکده علوم ورزشی
  10. دانشکده علوم پایه

بسیاری از متقاضیان جهت تحصیل پزشکی در چک و تحصیل دندانپزشکی در چک، دانشگاه ماساریک بسیار پرطرفدار است. شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه عبارتند از قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه و داشتن مدرک زبان.

شهریه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه سالانه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار یورو و هزینه تحصیل دندانپزشکی سالانه ۱۱ هزار یورو برآورد می‌شود. متوسط هزینه زندگی ماهانه در دانشگاه ماساریک نیز حدود ۶۰۰ یورو در ماه است.

در دانشگاه ماساریک با برخورداری از شرایطی مانند معدل بالا، مدرک زبان و سن پایین می‌توان برای بورسیه تحصیلی درخواست داد. بورسیه‌های متفاوتی در این دانشگاه ارائه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بورسیه ویشه گراد، بورسیه دکتری جمهوری چک، بورسیه اراسموس پلاس و بورسیه آژانس علمی بایرن. مدارک پزشکی و دندانپزشکی اخذ شده ار دانشگاه ماساریک چک نیز در ایران معتبر است.

دانشگاه ماساریک

دانشگاه پالاکی جمهوری چک

دانشگاه پالاکی به لحاظ قدمت دومین دانشگاه کشور چک و از بهترین دانشگاه های جمهوری چک است. این دانشگاه را می‌توان یکی دیگر از بهترین  دانشگا‌های جمهوری چک قلمداد کرد. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه ۶۰۲ را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پالاکی چک دارای ۷ دانشکده مختلف است:

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده دندانپزشکی
  3. دانشکده فلسفه
  4. دانشکده الهیات
  5. دانشکده حقوق
  6. دانشکده تربیت مدرس
  7. دانشکده فرهنگ ورزشی

تحصیل به زبان چکی در دانشگاه پالاکی چک کاملا رایگان است. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه پالاکی بسیار مناسب و تنها بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال است. اعتبار مدارک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه در ایران مزیت بزرگ تحصیل در این دانشگاه به شمار می‌رود.

دانشگاه پالاکی

دانشگاه فنی مهندسی برنو

دانشگاه فنی مهندسی برنو یکی دیگر از بهترین دانشگاه های جمهوری چک است که در شهر برنو واقع شده است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه فنی در کشور چک است. دانشکده‌های دانشگاه فنی برنو عبارتند از:

  • دانشکده فناوری اطلاعات
  • دانشکده برق و ارتباطات
  • دانشکده معماری
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده تجارت و مدیریت
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده مهندسی عمران

در دانشگاه برنو امکان تحصیل در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی وجود دارد. رتبه این دانشگاه فنی در رده بندی بهترین دانشگاه‌های جهان ۶۵۰ است. در دانشگاه فنی برنو امکان بهره‌مندی از کمک هزینه و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. برخی از مهم‌ترین برنامه‌های بورسیه این دانشگاه عبارتند از:

  • بورسیه ویژه دانشجویان ممتاز دانشگاه برنو
  • بورسیه چکینز برای دانشجویان دکتری

دانشگاه تکنیکال جمهوری چک

دانشگاه فنی تکنیکال در شهر پراگ دارای ۸ دانشکده است:

  • دانشکده فناوری اطلاعات
  • دانشکده معماری
  • دانشکده حمل و نقل
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده برق
  • دانشکده هسته‌ای و فیزیک
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده مهندسی پزشکی

تحصیل به زبان چکی در این دانشگاه رایگان است و شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته‌های مختلف در حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در سال است. دانشگاه فنی تکنیکال یکی از بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی است. رتبه این دانشگاه در رتبه بندی جهانی ۶۶۳ است.

سخن آخر

انتخاب بهترین دانشگاه جمهوری چک با توجه به اهداف و شرایط دانشجویان برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرت تحصیلی اهمیت زیادی دارد. یک انتخاب صحیح در زمینه انتخاب کشور و دانشگاه مقصد، می‌تواند مسیر تحصیلی و شغلی آینده جوانان را به بهترین شکل ممکن متحول کند.

به همین دلیل توصیه ما به علاقه‌مندان مهاجرت تحصیلی به کشور جمهوری چک، مشورت با مشاوران آریا دانش در زمینه انتخاب دانشگاه و طی پروسه‌ دریافت پذیرش تحصیلی است.

سوالات متداول

  1. آیا تحصیل در جمهوری چک به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله. اغلب رشته‌های تحصیلی در بهترین دانشگاه های جمهوری چک به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در جمهوری چک وجود دارد؟

بله. تحصیل به زبان چکی در بهترین دانشگاه‌های چک رایگان است.

  1. شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک چیست؟

قبولی در آزمون ورودی و داشتن مدرک زبان شرایط اصلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های جمهوری چک هستند.

  1. آیا امکان بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی در جمهوری چک وجود دارد؟

بله. در بهترین دانشگاه های جمهوری چک انواع بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان ممتاز اهدا می‌شود.

  1. بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در رشته‌های پزشکی کدامند؟

دانشگاه چارلز، دانشگاه ماساریک و دانشگاه پالاکی بهترین دانشگاه‌های چک برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی محسوب می‌شوند.

  1. بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در رشته‌های مهندسی کدامند؟

دانشگاه‌های فنی برنو و تکنیکال بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی هستند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا