021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (4 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2021

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

فهرست مطالب

مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا دارای مزایای بسیاری است. برخی از مهم‌ترین آن عبارتند از:

  • امکان تحصیل رایگان و ارزان در رشته دندانپزشکی در اروپا در کشوری با امکانات بالا
  • کیفیت بالای سیستم آموزش عالی در این کشور
  • اعتبار بالای مدرک تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا
  • امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این کشور
  • هزینه مناسب تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسپانیا نسبت به کیفیت بالای دانشگاه‌ها
  • امکان دریافت ویزای تحصیلی شینگن برای دانشجویان در حال تحصیل در اسپانیا

تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسپانیا

نقاط ضعف تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا در کنار برخورداری از مزایای بسیار چند نقطه ضعف کوچک دارد. این نقاط ضعف عبارتند از:

  • نرخ بالای بیکاری در کشور اسپانیا موجب می‌شود دانشجویان برای اشتغال و دریافت اقامت دائم این کشور با چالش‌هایی روبه‌رو شوند.
  • زبان رسمی مردم این کشور اسپانیایی است و دانشجویان باید برای گذران زندگی روزمره خود به این زبان مسلط باشند.
  • اکثر دانشگاه های اسپانیا، رشته دندانپزشکی را فقط به زبان اسپانیایی ارائه می دهند.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی خیلی بیشتر از هزینه تحصیل به زبان اسپانیایی است.

چگونگی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

در دوره تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در 2 مرحله تئوری و بالینی انجام می ‌شود. در بخش تئوری دانشجویان به تحصیل در دروس علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، همچون زیست شناسی، فیزیک و آناتومی بدن انسان می ‌پردازند. پس از پایان آموزش در دروس تئوری، دوره‌های آموزش بالینی دانشجویان در بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌ها آغاز می‌شود.

در دروس تئوری رشته دندانپزشکی به تدریس موضوعات مربوط به جمجمه انسان پرداخته می‌شود. از فک و جمجمه گرفته تا آناتومی و مسائل مربوط به سلامت ناحیه صورت. زیرا وظیفه دندان‌پزشکان اطمینان از این موضوع است که همه ساختارهای فک و صورت بیمار سالم هستند و هر عضو در جای صحیح خود نگهداری می‌شود.

دانشجویان در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسپانیا، در آناتومی سر و گردن، جراحی ایمپلنت، تکنیک‌های جراحی، دندان‌پزشکی پزشکی قانونی و مواد بیولوژیکی و ارگونومی در بیماری‌های دهان و دندان متخصص خواهند شد.

همچنین در طی این دوره دانشجویان، با سلامت کلی حفره دهان آشنا می‌شوند و در مرحله آخر، اقدامات متعدد دندان‌پزشکی و روش‌های تشخیص و درمان و ابزارهای لازم برای درمان بیماری‌های دهان و دندان را فرا می‌گیرند. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در حدود ۵ سال (۱۰ ترم تحصیلی) به طول می‌انجامد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا مستلزم برخورداری متقاضیان از برخی شرایط است. شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا عبارتند از:

  • داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله: طی کردن دوره دیپلم ۱۲ ساله ریاضی و تجربی شرط اصلی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیاست. داشتن معدل بالای دیپلم برای دریافت پذیرش در رشته دندانپزشکی ضروری نیست اما می‌تواند یک امتیاز مثبت تلقی شود
  • قبولی در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های اسپانیا: دیگر شرط اساسی برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور است. آزمون ورودی دندانپزشکی دانشگاه‌های اسپانیا از دروس زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی دبیرستان اقتباس می‌شود. آزمون UNED یکی از مهم‌ترین آزمون‌های ورودی برای تحصیل در رشته های پزشکی اسپانیا و دندانپزشکی در اسپانیاست. امتحان ورودی UNED به دو بخش کلی دروس اجباری و دروس اختیاری تقسیم می‌شود. پاسخ به سوالات بخشی اجباری برای کلیه متقاضیان الزامی است. دروس اجباری شامل 4 درس زبان انگلیسی، تاریخ اسپانیا و زبان اسپانیایی و زبان کاتالان است. برای بخش اختیاری داوطلبان به انتخاب خود به سوالات یک درس از بین دروس: زبان لاتین، ریاضی، اصول هنر و یا ریاضی کاربردی پاسخ می‌دهند. عمدتا داوطلبان بخش ریاضی را در بین دروس اختیاری انتخاب می‌کنند.

علاوه بر این آزمون، هر دانشگاه هم برای خود آزمون ورودی برگزار می کند که معمولا از دروس تخصصی زیست شناسی و شیمی بوده و به زبان اسپانیایی برگزار می شود. موفقیت در این آزمون مستلزم دانش کافی در مباحث تخصصی علوم پایه پزشکی است.

اگر چه داشتن معدل بالا و شرایط سنی زیر ۲۵ سال برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا ضروری نیست، اما برخورداری از این شرایط می‌تواند فرایند پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی را تا حدود زیادی تسهیل کند.

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

مدارک تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

مدارک ضروری برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا عبارتند از:

  1. ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان فرد متقاضی به زبان اسپانیایی
  2. مدارک شخصی چون پاسپورت معتبر و عکس پرسنلی
  3. نامه تمکن مالی
  4. توصیه نامه و انگیزه نامه به زبان اسپانیایی (اختیاری)

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو است. در حالی که هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در دانشگاه‌های خصوصی چند برابر و در حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو در سال است. هزینه زندگی در کشور اسپانیا نیز ماهانه بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است.

عمده هزینه زندگی در کشور اسپانیا را هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه تشکیل می‌دهد. دانشجویان در حال تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا مجوز اشتغال به کار پاره‌ وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دریافت می‌کنند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

کشور اسپانیا از زمره کشورهایی است که بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا را در خود جای داده است. مدرک دندانپزشکی اغلب دانشگاه‌های کشور اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد. در این بخش از مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می‌پردازیم.

نام دانشگاه ویژگی‌ها
دانشگاه بارسلونا دانشگاه دولتی بارسلونا در جایگاه ۵۱ تا ۱۰۰ دانشکده‌های پزشکی مطرح دنیا قرار دارد. شهریه رشته دندانپزشکی این دانشگاه ۳۶۰۰ یورو در سال است.
دانشگاه گرانادا دانشگاه گرانادا چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیاست که در شهر گرانادا قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی اسپانیا برای تحصیل دندانپزشکی به شمار می‌رود.
دانشگاه والنسیا دانشگاه والنسیا دیگر دانشگاه معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا به شمار می‌رود. زبان تدریس دندانپزشکی در این دانشگاه اسپانیایی است و شهریه آن سالانه در حدود ۱۰۰۰ یورو است.
دانشگاه سویا دانشگاه سویا دیگر دانشگاه دولتی معتبر در اسپانیا برای تحصیل دندانپزشکی است که در شهر سویا واقع شده. این دانشگاه دارای ۱۹ دانشکده و رشته‌های متنوع است.

علاوه بر دانشگاه‌های معرفی شده در این نوشتار، دانشگاه‌های معتبر دیگری نیز برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا وجود دارند. انتخاب بهترین دانشگاه بر اساس هدف و شرایط دانشجویان نیازمند استفاده از دانش کارشناسان و مشاوره تخصصی در امر مهاجرت تحصیلی است.

دانشگاه های دندانپزشکی در اسپانیا

سوالات متداول

  1. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به چه زبان‌هایی امکان پذیر است؟

اکثر دانشگاه های اسپانیا، رشته دندانپزشکی را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند و در برخی از دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در اسپانیا وجود دارد؟

بله. در صورت برخورداری از برخی شرایط، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا به صورت رایگان به تحصیل دندانپزشکی مشغول شوند.

  1. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا چه مدت به طول می‌انجامد؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسپانیا در حدود ۵ سال طول می‌کشد.

  1. هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در دانشگاه های دولتی حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال است. همچنین شهریه سالانه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا بین ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو متغیر است.

  1. آیا امکان اشتغال به کار پاره وقت در حین تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا وجود دارد؟

بله. دانشجویان در حال تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته به کار پاره وقت اشتغال داشته باشند.

  1. آیا داشتن معدل بالا برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا ضروری است؟

خیر. داشتن معدل بالا در زمره شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به شمار نمی رود.

  1. آیا تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا نیازمند برخورداری از شرایط سنی خاصی است؟

خیر. با وجود این که بهترین سن برای دریافت پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های اسپانیا بین ۱۸ تا ۲۵ سال است، شرایط سنی را نمی‌توان از جمله شرایط اصلی پذیرش دانشگاه‌های اسپانیا قلمداد کرد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا