021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (11 امتیاز)

تحصیل پزشکی در اسپانیا 2021

تحصیل پزشکی در اسپانیا

فهرست مطالب

دلایل جذابیت تحصیل پزشکی در اسپانیا چیست؟

تحصیل در اسپانیا، به خصوص تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی جذابیت زیادی دارد. سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی در این کشور و همچنین هزینه های تحصیل ارزان در این کشور از جمله مهم‌ترین علل جذابیت این کشور به شمار می‌رود. کشور اسپانیا از اقتصاد بسیار قدرتمندی برخوردار است. به خصوص تحصیل پزشکی در اسپانیا به دلیل موقعیت اجتماعی بسیار مناسب پزشکان و درآمد بالای آن‌ها برای دانشجویان اقصی نقاط دنیا جذابیت زیادی دارد.

هزینه زندگی و تحصیل در این کشور در مقایسه با کیفیت بالای آن بسیار مناسب است و این موضوع مزیت دیگری برای تحصیل پزشکی در اسپانیا به شمار می‌رود. سیستم آموزش عالی در اسپانیا از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردار است و مدرک تحصیل پزشکی در آن در سراسر اروپا معتبر است.

کشور اسپانیا عضو اتحادیه اروپا است و دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در اروپا در کشور اسپانیا می‌توانند به آسانی ویزای شینگن دریافت کنند. تحصیل پزشکی در این کشور به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی امکان پذیر است. همچنین در صورت برخورداری از برخی شرایط، دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان در رشته پزشکی در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا چگونه است؟

تحصیل پزشکی در اسپانیا ۶ سال به طول می‌انجامد. در این کشور اروپایی ۴۲ دانشکده ارائه دهنده‌ دوره‌ پزشکی هستند‌. از این تعداد دانشکده پزشکی، ۳۱ دانشگاه دولتی  و ۱۱ دانشگاه خصوصی هستند. تحصیل پزشکی در ۲۶ مورد از دانشگاه‌های یاد شده مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیز هست.

در دانشگاه‌های دولتی، دوره‌های تحصیل پزشکی به زبان اسپانیایی برگزار می‌شود اما امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. تحصیل پزشکی در اسپانیا به دو دوره پیش بالینی و بالینی تقسیم می‌شود.

دانشجویان پزشکی در اسپانیا باید پس از اتمام دوره تحصیل خود در آزمون MIR شرکت کنند. پس از کسب نمره قبولی در این آزمون دانشجویان وارد دوره رزیدنتی شده و در بیمارستان‌ها به عنوان رزیدنت مشغول به کار می‌شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا چیست؟

مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا عبارتند از:

  • داشتن مدرک دیپلم در رشته ریاضی یا تجربی: اولین و اصلی‌ترین شرط تحصیل پزشکی در اسپانیا داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله در رشته ریاضی فیزیک یا تجربی است. لازم به ذکر است که دیپلم رسمی اخذ شده در کشور ایران در اسپانیا معتبر است.
  • تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی: برای این شرایط نیازمند قبولی در آزمون ورودی پزشکی اسپانیا یا آزمون UNED است. آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور اسپانیا برای تحصیل به زبان اسپانیایی به همین زبان برگزار می‌شود. تحصیل رایگان پزشکی در دانشگاه‌های دولتی این کشور به زبان اسپانیایی امکان پذیر است. شرط اصلی برای تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا، گذراندن دوره پیش پزشکی در کشور اسپانیا است. این دوره ها به زبان اسپانیایی برگزار می شود. پس از سپری کردن این دوره ها، متقاضیان در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه ها که به آزمون UNED معروف است شرکت می کنند.
  • تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی: برخی از دانشگاه‌های اسپانیا مدرک قبولی در آزمون BMAT را به جای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی می‌پذیرند. همچنین برخی از دانشگاه های خصوصی، پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که باید در آزمون ورودی آن ها نمره لازم را کسب نمود. برای موفقیت در این آزمون ها، شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی پیشنهاد می شد.

داشتن شرایط سنی زیر ۲۵ سال و معدل بالا برای تحصیل پزشکی در اسپانیا ضروری نیست اما برخورداری از این شرایط روند پذیرش در رشته پزشکی این کشور را تحصیل می‌کند. همچنین افرادی که دیپلم انسانی دارند نیز در صورت شرکت در دوره‌های پیش پزشکی می‌توانند به تحصیل پزشکی در اسپانیا مشغول شوند و از این لحاظ محدودیتی نخواهند داشت.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در اسپانیا کدامند؟

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در اسپانیا عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم به زبان اسپانیایی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات سه سال آخر دبیرستان به زبان اسپانیایی
  • گذرنامه دارای حداقل اعتبار ۶ ماهه
  • عکس پرسنلی
  • نامه تمکن مالی

همچنین داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه می‌تواند برای متقاضیان تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسپانیا یک امتیاز مثبت تلقی شود.

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا شامل شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی دانشجویی در این کشور است. شهریه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا بین سالانه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال است. اما تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو در سال هزینه در بر داشته باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف کشور اسپانیا متفاوت است. هزینه زندگی در شهر بارسلونا از هزینه زندگی در سایر شهرهای این کشور بیشتر است. به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسپانیا سالانه بین 600 تا 900 یورو در ماه متغیر است.

دانشجویان در حین تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا مجوز اشتغال به کار دانشجویی پاره وقت و قانونی در حدود ۲۰ ساعت در هفته را خواهند داشت. با این وجود به علت نرخ بالای بیکاری در این کشور پیدا کردن کار چندان آسان نیست. دانشجویانی که دانش زبان اسپانیایی آن‌ها در سطح بالاتری باشد، از شانس بیشتری برای اشتغال در این کشور برخوردارند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در اسپانیا کدامند؟

  • دانشگاه بارسلونا: دانشگاه بارسلونا بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی در اسپانیا به شمار می‌رود. دانشگاه دولتی بارسلونا برترین دانشگاه اسپانیا و ۱۸۳امین دانشگاه برتر دنیاست. مدرک پزشکی اخذ شده در دانشگاه بارسلونا مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا براساس رتبه بندی QS است.
  • دانشگاه کامپلوتنسه مادرید: این دانشگاه که در شهر مادرید پایتخت کشور اسپانیا قرار دارد، دیگر دانشگاه معتبر برای تحصیل پزشکی در اسپانیا به شمار می‌رود. این دانشگاه دولتی در حال حاضر در حدود ۸۶۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه قدمت زیادی دارد و رتبه رشته پزشکی آن در دنیا ۲۳۶ است.
  • دانشگاه سویا: دانشگاه دولتی سویا در شهر سویا دیگر دانشگاه پزشکی اسپانیاست که از اعتبار زیادی در دنیا برخوردار است. این دانشگاه پذیرای حدود ۵۰۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف از سراسر دنیا است. دانشگاه سویا ۱۹ دانشکده دارد. دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی از جمله مهم‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه به شمار می‌روند.
  • دانشگاه والنسیا: دانشگاه والنسیا دیگر دانشگاه دولتی معتبر برای تحصیل پزشکی در اسپانیا است. این دانشگاه در شهر والنسیا قرار دارد و هزینه تحصیل در آن در حدود ۲۶۰۰ یورو در سال است. شهر والنسیا را می‌توان یکی از بهترین شهرهای کشور اسپانیا برای زندگی دانشجویی دانست.
  • دانشگاه ناوارا: دانشگاه غیر دولتی ناوارا نیز یکی از دانشگاه‌های معتبر اسپانیا برای تحصیل در رشته پزشکی است. شهریه تحصیل پزشکی در اسپانیا در دانشگاه ناوارا در حدود ۱۳۰۰۰ یورو در سال است.

بهره‌مندی از مشاوره تخصصی مهاجرت تحصیلی بهترین راه برای انتخاب دانشگاه مناسب و طی کردن مسیر موفقیت در راستای دریافت پذیرش دانشگاه‌های معتبر اروپا و کشور اسپانیا برای تحصیل در رشته پزشکی است. متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی در خارج، در صورتی که تمایل به تحصیل پزشکی به زبانی غیر از زبان انگلیسی را داشته باشند، پیشنهاد می شود کشور اسپانیا و تحصیل در این کشور را انتخاب کنند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسپانیا

سوالات متداول

  1. تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا چند ساله است؟

تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا ۶ سال به طول می‌انجامد.

  1. هزینه تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا در دانشگاه‌های دولتی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو و در دانشگاه‌های خصوصی این کشور بین ۱۰ تا ۱۵ هزار یورو متغیر است.

  1. هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه زندگی در اسپانیا بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو متغیر است.

  1. آیا مدرک پزشکی دانشگاه‌‌های اسپانیا در ایران معتبر است؟

بله. مدرک تحصیل پزشکی اغلب دانشگاه‌های اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد.

  1. آیا تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه‌های خصوصی این کشور میسر است.

  1. آیا تحصیل پزشکی در اسپانیا مستلزم قبولی در آزمون ورودی است؟

بله. قبولی در آزمون ورودی پزشکی اسپانیا که به آزمون UNED معروف است یکی از شروط اصلی تحصیل پزشکی در اسپانیا به شمار می‌رود.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا وجود دارد؟

بله. دانشجویانی که دوره پیش پزشکی را طی کرده و در آزمون ورودی نمره بالایی کسب کنند، می‌توانند در کشور اسپانیا و به زبان اسپانیایی به طور رایگان تحصیل کنند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا