021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.8/5 - (5 امتیاز)

تحصیل در کرواسی 2021

تحصیل در کرواسی

فهرست مطالب

مزایا و معایب تحصیل در کرواسی

تحصیل در کشور کرواسی مانند تحصیل در هر کشور دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. با این وجود اگر مزایا و معایب تحصیل در این کشور اروپایی را مانند دو کفه ترازو در نظر بگیریم، همواره کفه ترازو به سمت مزایای تحصیل در کرواسی سنگین‌تر است. در جدول زیر مهم‌ترین مزایا و معایب تحصیل در کشور کرواسی قابل مشاهده است:

مزایای تحصیل در کرواسی معایب تحصیل در کرواسی
اعتبار مدارک تحصیل در کرواسی در سراسر اروپا دشواری یادگیری زبان کرواتی
هزینه پایین زندگی در کشور کرواسی آداب و رسوم خاص مردم کشور کرواسی
امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بوروکراسی حاکم بر سیستم اداری کشور کرواسی
امکان تحصیل در دانشگاه‌ها کشور کرواسی بدون نیاز به مدرک زبان نرخ بالای بیکاری و سختی پیدا کردن کار در این کشور

تحصیل در مدارس کرواسی

تحصیل در مدارس کرواسی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه انجام می‌شود. گذراندن تحصیلات ابتدایی در کرواسی اجباری است. آموزش اجباری در مدارس این کشور از سن ۶ سال شروع شده و تا ۱۵ سالگی ادامه می‌باید. تحصیل در مهدکودک و پیش دبستانی در کشور کرواسی اجباری نیست.

همچنین تحصیل در مقطع متوسطه در کرواسی ۴ ساله و اختیاری است. زمان تحصیل در مدارس از این کشور اروپایی از 8:30 صبح شروع شده و برای مقطع ابتدایی به مدت ۵ ساعت و برای مقطع متوسطه به مدت ۷ ساعت است.

تحصیل در مدارس دولتی کشور کرواسی، به زبان کرواتی و رایگان است. اما مدارس خصوصی و بین‌المللی نیز در این کشور وجود دارد که تحصیل در آن‌ها به زبان انگلیسی و مستلزم پرداخت هزینه است. هزینه تحصیل در این مدارس از مبلغ 6500 یورو تا 17500 یورو در سال متغیر است. برخی از بهترین مدارس برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کشور کرواسی عبارتند از:

  • دبیرستان ایلوک
  • مدرسه اقتصادی سیساک
  • مدرسه بین‌المللی آمریکایی زاگرب
  • مدرسه بین‌المللی آلمان در زاگرب

تحصیل کرواسی

 تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی

طول دوران تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی ۴ ساله است. تحصیل در بیشتر رشته‌ها در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان کرواتی است. اما تحصیل در برخی از رشته‌ها در این مقطع به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. شرط اصلی برای تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور است.

این آزمون‌ها اغلب متشکل از سوالات درس‌های فیزیک، شیمی و زیست شناسی دوره دبیرستان هستند.شهریه تحصیل در این مقطع تحصیلی در کشور کرواسی سالانه بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است. مدارک لازم برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کشور کرواسی عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دو سال آخر دبیرستان
  • پاسپورت و عکس پرسنلی
  • نامه تمکن مالی

ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل برای پذیرش تحصیلی در کرواسی در مقطع کارشناسی الزامی نیست و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان در دانشگاه مقصد زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. امکان اشتغال به کار پاره‌قت برای دانشجویان کارشناسی برای حداکثر ۳۰ ساعت در هفته وجود دارد. هزینه زندگی در کرواسی ماهیانه بین 600 الی 800 یورو در ماه است.

تحصیل در کرواسی در رشته‌های پزشکی

تحصیل در رشته های پزشکی در کرواسی، دندانپزشکی در کرواسی و داروسازی در این کشور را می‌توان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد دانست. پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های کرواسی مشروط به قبولی در آزمون ورودی است.

متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی در صورت گذراندن دوره های پیش پزشکی می توانند در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوند. متقاضیان همچنین با کسب حداقل نمره 9 از آزمون MCAT، از شرکت در آزمون ورودی معاف خواهند بود‌. تحصیل در این رشته‌ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است و هزینه آن از 10 هزار یورو تا 12 هزار یورو در سال متغیر است.

تحصیل پزشکی در کشور کرواسی ۶ سال به طول می‌انجامد. دانشگاه زاگرب تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است‌. آزمون ورودی دانشگاه زاگرب به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

تحصیل در کرواسی

تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۲ سال به طول می‌انجامد‌. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور کرواسی زبان انگلیسی است. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 یا تافل با حداقل نمره 85 است.

توصیه ما به متقاضیان تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی ارشد برای موفقیت در کسب حداقل نمره زبان لازم برای پذیرش، شرکت در دوره آمادگی آزمون آیلتس آریا دانش است. مدارک لازم برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کرواسی عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک کارشناسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دوره کارشناسی
  • مدرک زبان با حداقل نمره لازم
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت و عکس پرسنلی
  • نامه تمکن مالی

 تحصیل در کرواسی در مقطع دکتری

تحصیل در کرواسی در مقطع دکتری 4 الی 5 ساله و به زبان انگلیسی است. داشتن مدرک زبان شرط اصلی پذیرش در این مقطع است. دانشجویان مقطع دکتری در کرواسی از شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی برخوردارند. رشته انتخابی دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری در کرواسی باید با رشته تحصیلی آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد یکسان باشد‌.

داشتن معدل بالا و سوابق پژوهشی برای دریافت پذیرش برای تحصیل در کرواسی در مقطع دکتری ضروری نیست اما می‌تواند نقش چشمگیر و موثری را برای موافقت با درخواست پذیرش و دریافت بورسیه ایفا کند. دانشجویان مقطع دکتری در کرواسی می‌توانند با تدریس در دانشگاه در مقاطع پایین‌تر و کم در فعالیت‌های پژوهشی اساتید حقوق دریافت کنند و هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کرواسی

در جدول زیر اسامی معتبرترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کرواسی قابل مشاهده است.

دانشگاه های معتبر کرواسی مشخصات دانشگاه ها
دانشگاه زاگرب بزرگ‌ترین دانشگاه کرواسی و در زمره ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان، واقع شده در شهر زاگرب پایتخت کشور کرواسی.
دانشگاه پولا دانشگاه دولتی تازه تاسیس واقع شده در شهر پولا(تاسیس در سال ۲۰۰۶)
دانشگاه لیبرتاس دانشگاه خصوصی تاسیس شده در سال ۲۰۰۸، زبان اصلی تدریس در این دانشگاه انگلیسی است.
دانشگاه ریجکا واقع شده در شهر ریجکا، دارای بخش‌هاس بیوتکنولوژی، انفورماتیک، ریاضیات و فیزیک.
دانشگاه اسپلیت رتبه ۴۹۷ در بین دانشگاه‌های جهان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه

انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در کشور کرواسی، متناسب با هدف و شرایط دانشجویان از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه مهاجرت تحصیلی بویژه تحصیل پزشکی در اروپا لازمه تصمیم گیری صحیح در این باره است. به همین دلیل توصیه ما به متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل در کرواسی در مقاطع مختلف تحصیلی، استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان آریا دانش در این زمینه است.

تحصیل در دانشگاه های کرواسیتحصیل در دانشگاه های کرواسی

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس کرواسی وجود دارد؟

بله. تحصیل در مدارس بین‌المللی و خصوصی کشور کرواسی به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

  1. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین‌المللی کشور کرواسی چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین‌‌المللی کرواسی بین ۶۷۰۰ تا ۱۷۷۵۰ یورو در سال متغیر است.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه های کرواسی در مقطع کارشناسی چقدر است؟

هزینه تحصیل در کرواسی در مقطع کارشناسی بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است.

  1. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در کرواسی وجود دارد؟

برای تحصیل در مدارس کرواسی امکان دریافت بورسیه وجود ندارد. اما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی این کشور، به خصوص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شانس دریافت بورسیه وجود دارد.

  1. شرط اصلی پذیرش رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی در کرواسی چیست؟

سطح بالای زبان انگلیسی و موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه ها ملاک اصلی است.

  1. تحصیل در مقطع دکتری در کرواسی چه مدت به طول می‌انجامد؟

تحصیل در کرواسی در مقطع دکتری در حدود 4 الی 5 سال به طول می‌انجامد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا