021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.6/5 - (11 امتیاز)

تحصیل پزشکی در اسلواکی 2021

تحصیل پزشکی در اسلواکی

فهرست مطالب

علاوه بر این، اسلواکی یکی کشورهای اروپای مرکزی است که هزینه تحصیل پزشکی برخلاف دیگر کشورهای اروپای مرکزی پایین‌تر است و تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان خود این کشور رایگان است. همچنین مدارک دریافتی از دانشگاه‌های این کشور در تمام دنیا دارای اعتبار و مستند است. در ادامه به معرفی شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی و هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی می پردازیم.

مزایای تحصیل پزشکی در اسلواکی

یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز کشور اسلواکی این است که مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیار جالبی دارد؛ این یعنی اینکه دانشجویان در کنار تحصیل می‌توانند به سفر و تفریح نیز در داخل کشور بپردازند. این کشور به دلیل زیبا بودن، جزو بهترین کشورهای اروپا از نظر جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند. همچنین چون واحد کشور اسلواکی یورو است؛ سفر به کشورهای دیگر هیچ محدودیتی ندارد.

دانشجویانی که تحصیل پزشکی در اسلواکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند؛ می‌توانند در دانشگاه‌هایی که اعتبار بالایی در بین دانشگاه‌های اروپای مرکزی دارد؛ مشغول به تحصیل شوند و مدرک پزشکی دریافتی آن‌ها در تمام دنیا، حتی از سوی وزارت بهداشت ایران نیز معتبر است که دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در هر جای دنیا به طبابت بپردازند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار دارد و این موقعیت جغرافیای ویژه باعث شده است که اکثر دانشجویان پس از پایان تحصیلات اقامت بگیرند و برای همیشه ماندگار شوند؛ چراکه با اخذ اقامت اسلواکی، امکان اقامت در دیگر کشورهای اروپای مرکزی نیز برای افراد فراهم می‌شود.

می‌دانیم که راه‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت کشورهای دیگر وجود دارد. مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج یا سرمایه‌گذاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق ثبت کردن یک شرکت ازجمله راه‌های مهاجرت به کشور اسلواکی است ولی افراد به دلیل مزایای بالای تحصیلی در کشور اسلواکی ترجیح می‌دهند مهاجرت تحصیلی بکنند و اقامت بگیرند.

متقاضیانی که به دنبال تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند و می خواهند در یک کشور با شرایط خوب درس بخوانند، کشور اسلواکی می تواند گزینه مناسبی باشد.

ازجمله دلایل مهمی که دانشجویان کشور اسلواکی را برای تحصیل رشته پزشکی انتخاب می‌کنند؛ این است که شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی نسبتاً آسان‌تر است و هزینه‌های تحصیل پزشکی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپای مرکزی مناسب تر می‌باشد. برای مطالعه هزینه های تحصیل پزشکی در اروپا کلیک کنید.

همانند دیگر کشورهای اروپایی، امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی وجود دارد. ازآنجایی‌که زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است؛ بنابراین وجود قابیلت تحصیلی به زبان انگلیسی در چنین کشورهایی، جزو برجسته‌ترین ویژگی‌های و مزایای تحصیلی آن‌ها است که دانشجویان خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

البته در کشور اسلواکی نیز بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی می‌توان به تحصیل پزشکی پرداخت؛ چراکه خود کشور اسلواکی دوره‌هایی برای دانشجویان برگزار می‌کند که داوطلبان به‌واسطه این دوره‌ها به زبان انگلیسی مسلط می‌شوند.

پزشکی اسلواکی

شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی

برای اینکه بتوان در دانشگاه‌های کشور اسلواکی به تحصیل پزشکی پرداخت باید یک سری شرایط را رعایت کرد. ازجمله این شرایط این است که:

  1. دانشجو کاملاً به زبان انگلیسی مسلط باشد؛ چراکه آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می‌باشد. همان‌طور که گفتیم بدون ارائه مدرک زبان هم می‌توان به تحصیل پرداخت ولی حتی در صورت نداشتن مدرک نیز، متقاضی باید به زبان بین‌المللی انگلیسی مسلط باشد (طبق گفته‌ها، کشور اسلواکی طی دوره‌هایی زبان انگلیسی را به داوطلبانی که تسلط کافی به انگلیسی ندارند؛ آموزش می‌دهد). هرچند درصورتی‌که متقاضی ملیت اسلواکی داشته باشد یا به زبان اسلواکی مسلط باشد؛ می‌تواند به‌صورت رایگان و به زبان خود این کشور در دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازد.
  2. متقاضیان تحصیل پزشکی در اسلواکی باید از حداقل سن 18 سال و حداکثر 28 سال برخوردار باشند. همچنین متقاضیان باید دوره 12 ساله تحصیل قبل از دانشگاه را با معدل مناسبی گذرانده باشند. حداقل معدل تجربی یا ریاضی دوره دبیرستان باید 16 باشد؛ البته برای پذیرش رشته پزشکی اسلواکی باید نمرات دروس اختصاصی بالاتر باشد.
  3. داوطلبان برای اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های اسلواکی باید ابتدا در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کنند و نمره قبولی را کسب کنند. آزمون‌های ورودی که شامل دروس زیست‌شناسی و شیمی برای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است و به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند و اگر دانشجو در آزمون پذیرفته شود؛ اقدامات دیگر را انجام داده و وارد دانشگاه می‌شود.

دانشگاه‌های اسلواکی برای آماده‌سازی دانشجویان جهت تحصیل رشته‌های پزشکی، همانند کشورهای دیگر دوره‌هایی را به نام دوره‌های پری مدیکال، به مدت یک سال برگزار می‌کند تا به‌ واسطه آن، دانشجویان اصول عملی و نظری پزشکی را فرابگیرند و به‌صورت اجمالی نگاهی به دروس پیش پزشکی داشته باشند.

در این دوره‌ها نیز همانند دوره کامینیوس، تدریس زبان انگلیسی وجود دارد. دوره‌های پری مدیکال شامل یک سری سخنرانی‌ها و درس گروهی‌هایی هستند که طی آن‌ها شرکت‌کنندگان با دروس پایه پزشکی آشنا می‌شوند و برای آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها آماده می‌شوند.

این دوره‌ها در برخی دانشگاه‌ها به‌صورت آنلاین و مجازی نیز برگزار می‌شود. یکی از نکته‌های قابل‌توجه تحصیل پزشکی در اسلواکی این است که امکان گذراندن دوره‌های پری مدیکال حتی در خارج از کشور نیز وجود دارد؛ به عبارتی دانشجویان می‌توانند در کالج‌های خارج از کشور اسلواکی همانند کالج‌های مجارستان یا آلمان، این دوره‌ها را بگذرانند و برای آزمون ورودی پزشکی اسلواکی آماده شوند.

این دوره‌ها در دانشگاه‌های پزشکی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسلواکی ارائه می‌شوند. علاوه بر دوره های کالج های اروپایی، گذرندن دوره پری مدیکال در ایران نیز می تواند به موفقیت متقاضی جهت تحصیل پزشکی در اسوالکی کمک کننده باشد.

  1. مدت‌زمان تحصیل پزشکی در اسلواکی 6 سال و به عبارتی 12 ترم است و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی مدرک دکتر پزشکی عمومی یا همان MUDr را دریافت می‌کنند که تقریباً در اکثر کشورهای دنیا و حتی ایران معتبر است و می‌توانند شروع به استناد آن شروع به طبابت کنند. چون بر طبق ماده 36 /2005/EC فارغ‌التحصیل برنامه پزشکی عمومی از دانشگاه اسلواکی، در هر کشوری که عضو اتحادیه اروپا است؛ شرایط کار دارد.

تحصیل پزشکی در اسلواکی

بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل پزشکی در اسلواکی

دانشگاه‌های کامنیوس براتیسلاوا، دانشگاه پاول جوزف سافاریک و دانشگاه مارتین جسینیوس ازجمله دانشگاه‌های معتبر اسلواکی جهت تحصیل پزشکی در اسلواکی هستند.

دانشگاه کامنیوس به دلیل دارا بودن بیشترین تعداد دانشکده، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی کشور اسلواکی می‌باشد که پژوه های تحقیقاتی و پیشرفته‌ای درزمینه های پزشکی و … به ‌صورت داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد.

این دانشگاه به دلیل اینکه تحصیلات دانشگاهی کلاسیک را به‌صورت جامع پوشش می‌دهد؛ بهترین دانشگاه پزشکی کشور اسلواکی محسوب می‌شود که دانشجویان در حین تحصیل به انجام کارهای تحقیقاتی نیز می‌پردازند.

رتبه جهانی دانشگاه کامنیوس براتیسلاوا بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای جیائو تانگ در سال 2021، 601 و رتبه تأثیرگذاری تحقیقات علمی دانشگاه در سطح دنیا 400-301 می‌باشد.

همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد؛ کیفیت آموزشی دانشگاه، کیفیت اساتید و … بسیار بالا است. جسنیوس jessenius، نام دانشکده پزشکی دانشگاه کامنیوس است که به ‌عنوان معتبرترین دانشکده پزشکی در دنیا شناخته‌شده است.

دانشجویان دانشگاه کامنیوس، دروس عملی دوره 6 ساله تحصیل پزشکی خود را در بیمارستان MARTIN می‌گذرانند. مدرک دریافتی از این دانشگاه در اکثر کشورهای دنیا معتبر است. این دانشگاه به دلیل اینکه دولتی است؛ شهریه کمتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر کشور اسلواکی دریافت می‌کند.

همچنین از مزایای این دانشگاه می‌توان به واگذاری خوابگاه به دانشجویان اشاره کرد که حداقل هزینه اجاره خوابگاه‌ها در حدود 100 یورو می‌باشد؛ البته این میزان به نسبت امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد؛ متفاوت است.

نکته مهم دیگر این است که امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی در دانشگاه کامنیوس و دانشگاه پاول جوزف سافاریک به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

تحصیل پزشکی در کشور اسلواکی

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی

همان‌طور که گفتیم هزینه تحصیل و به ‌طورکلی زندگی در اسلواکی نسب به دیگر کشورهای اروپای مرکزی ارزان‌تر است. شهریه دانشگاه‌های اسلواکی جهت تحصیل رشته پزشکی متفاوت است ولی به‌طور میانگین هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی به‌طور سالانه بین 8000 تا 9000 یورو می‌باشد.

دانشگاه‌های اسلواکی سالانه مبلغ 100 یورو را برای انجام خدمات بیمه از دانشجویان می‌گیرند و پرداخت آن الزامی است. خرج و مخارج زندگی دانشجویی در اسلواکی حدود 500 تا 800 یورو در ماه است.

تحصیل در رشته پزشکی در اسلواکی

سؤالات متداول

  1. از مهم‌ترین مزایای تحصیل پزشکی در اسلواکی چیست؟

پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زدندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپای مرکزی، اعتبار بالای دانشگاه‌های اسلواکی (بخصوص دانشگاه کامنیوس) و همچنین معتبر بودن مدرک دریافتی در بین اکثر کشورهای دنیا، تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها

  1. آیا امکان تحصیل پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی وجود دارد ؟

بله

  1. ازجمله دانشگاه‌هایی که در اسلواکی پزشکی را به انگلیسی نیز ارائه می‌دهند ؟

دانشگاه کامنیوس براتیسلاوا و پاول جوزف سافاریک

  1. مهمترین شرط پذیرش تحصیل پزشکی در اسلواکی چیست؟

قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های معتبر آن

  1. هزینه‌های تحصیل پزشکی در اسلواکی سالانه چقدر است؟

سالانه مابین 8000 الی 9000 یورو می باشد.

  1. هزینه‌های زندگی در اسلواکی ماهانه چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در اسلواکی حدود 500 تا 800 یورو در ماه است.

  1. زبان تحصیلی پزشکی در دانشگاه‌های اسلواکی چیست؟

زبان انگلیسی و زبان اسلواکی

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا