021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
امتیاز دهید

گزارش آزمون ها و جلسات انتخاب دانشگاه های ایتالیا ویژه آزمون IMAT 2023

گزارش آزمون ها و جلسات انتخاب دانشگاه های ایتالیا ویژه آزمون IMAT 2023

فهرست مطالب

توضیحات کلی

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا یکی از دوره های اصلی مجموعه آریا دانش است. این دوره ویژه آمادگی متقاضیان ایرانی علاقه مند به تحصیل در رشته های علوم پزشکی دانشگاه های برتر ایتالیا برگزار می شود. یکی از مهمترین دغدغه متقاضیان آیمت، انتخاب رشته و دانشگاه می باشد.

آزمون آیمت، آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه های ایتالیا می باشد. این آزمون 60 سوالی در بخش های زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و هوش و اطلاعات عمومی می باشد. آزمون IMAT در بیش از 20 کشور برگزار می شود و سالانه بین 12 الی 15 هزار نفر از سراسر جهان در آن شرکت می کنند. با توجه به شرایط مناسب از جمله سهولت پذیرش و ویزا، وجود بورسیه تحصیلی به نام بورسیه استانی و همچنین هزینه های پایین تحصیل و زندگی، کشور ایتالیا از اصلی ترین مقاصد ایرانیان جهت تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا قلمداد می شود.

گروه آریا دانش طبق برنامه هر ساله خود دوره آموزشی آمادگی IMAT ایتالیا را به شکل جامع و فشرده برگزار می کند. یکی از مهمترین چالش های متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیا، چالش انتخاب دانشگاه است. متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا از جمله متقاضیان ایرانی در روند پذیرش تحصیلی از طریق آزمون آیمت، فقط می توانند یک رشته و یک دانشگاه را انتخاب نمایند. این انتخاب به طور معمول چند ماه قبل از شرکت در آزمون اصلی و در مرحله پیش ثبت نام سایت یونیورسیتالی و ثبت نام آزمون آیمت (معمولا در ماه های June و یا July) انجام می گردد.

متقاضیان باید براساس فاکتورهای مختلف و با بررسی شرایط خود این انتخاب را نهایی کنند. علاقه مندی به رشته بین پزشکی و دندانپزشکی، شرایط کسب بورسیه استانی ایتالیا در سال اول، میزان حداقل نمره قبولی دانشگاه در سال های مختلف، ظرفیت پذیرش دانشگاه، شهر و امکانات شهری محل دانشگاه، رتبه و رنکینگ دانشگاه و … از مهمترین فاکتورهای انتخاب دانشگاه می باشد. مجموعه آریا دانش جلسات و آزمون های مختلفی را به شکل حضوری و آنلاین برای دانشپذیران برنامه ریزی و اجرا می کند و در برنامه های زیر را ارائه میدهد:

  • برگزاری جلسه معرفی جامع و کامل دانشگاه های ایتالیا (ظرفیت پذیرش، شهریه، معرفی شهرها، رتبه بندی بین المللی و …)
  • برگزاری چندین مرحله آزمون انتخاب دانشگاه بویژه در دروس زیست شناسی و شیمی
  • ارزیابی علمی و عملکردی دانشپذیران در جلسه با اساتید و مشاوران آموزشی
  • برگزاری جلسات خصوصی با حضور دانشپذیران و والدینشان جهت انتخاب نهایی دانشگاه

تصاویر جلسه

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا