021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (2 امتیاز)

ویزای تحصیلی اسلواکی 2022

ویزای تحصیلی اسلواکی

فهرست مطالب

دلایل دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی

همانطور که می‌دانید ویزای تحصیلی اسلواکی در واقع مجوز مهاجرت و تحصیل در این کشور است. دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی برای دریافت ویزای تحصیلی جمهوری اسلواکی اقدام می‌کنند:

  • امکان تحصیل در رشته‌های پرطرفدار: تحصیل در رشته‌های پرطرفدار، مانند تحصیل پزشکی در اسلواکی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی مهم‌ترین دلیل دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور شرایط نسبتا آسانی دارد.
  • تحصیل با هزینه مناسب: تحصیل در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف کشور اسلواکی نسبت به کیفیت بالای آموزش در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.
  • دریافت مدرک معتبر: مدارک تحصیلی اخذ شده از مراکز آموزشی کشور اسلواکی در سایر کشورهای اروپایی و حتی کشورهای کانادا و ایالات متحده نیز از اعتبار بالایی برخوردار است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی

تحصیل در کشور اسلواکی برای دانشجویان بین المللی که اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند، مستلزم دریافت ویزای تحصیلی است.  ویزای تحصیلی کشور اسلواکی از نوع ویزای بلند مدت یا تایپ D است. با دریافت ویزای تحصیلی نوع D دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به مدت 90 روز در طول 6 ماه در کشور اسلواکی اقامت کنند. برای اقامت بیشتر 90 روز دانشجویان باید با مراجعه به اداره اقامت در اسلواکی مجوز اقامت( residence permit) دریافت کنند.

مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی عبارتند از:

  • برخورداری از شرایط سنی: دانشجویان متقاضی تحصیل در اسلواکی در مقطع کارشناسی باید حداکثر ۲۴ سال سن داشته باشند. حداکثر سن برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسلواکی ۳۰ سال است‌. اما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اسلواکی در مقطع دکتری شرایط سنی وجود ندارد.
  • دریافت پذیرش از مدرسه، کالج یا دانشگاه معتبر در اسلواکی: اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی، موفقیت در دریافت پذیرش از مراکز آموزشی کشور مقصد است.
  • داشتن تمکن مالی: برخورداری از شرایط مالی مناسب برای پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در اسلواکی دیگر شرط ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی ماهانه در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو است. هزینه تحصیل در این کشور بسته به به مقطع، دانشگاه، رشته تحصیلی و زبان تحصیل متفاوت است. خبر خوب این است که دانشجویان در حال تحصیل در اسلواکی می‌توانند به کار پاره‌وقت مشغول شده و بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند. برای دانشجویان کارشناسی مجوز ۲۰ ساعت کار، برای دانشجویان مقطع ارشد مجوز ۳۰ ساعت و برای مقطع دکتری مجوز ۴۰ ساعت کار هفتگی وجود دارد. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی و پوشش بخشی از هزینه‌‌‌های تحصیل در اسلواکی وجود دارد. شانس دریافت بورسیه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بالاتر است.داشتن معدل بالا مهم‌ترین شرط دریافت بورسیه تحصیلی در اسلواکی است.

ویزای اسلواکی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی

صدور ویزای تحصیلی کشور اسلواکی مستلزم ارائه برخی مدارک به سفارت این کشور است. مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی عبارتند از:

  • نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه: نامه پذیرش قطعی از مدرسه یا دانشگاه مهم‌ترین مدرکی است که برای صدور ویزای تحصیلی نیاز خواهد بود. جهت آشنایی با بهترین دانشگاه های اسلواکی کلیک کنید.
  • فیش پرداخت شهریه: برای اثبات جدیت در نیت تحصیل در اسلواکی، فیش پرداخت شهریه سال اول باید به سفارت ارائه شود.
  • فرم درخواست ویزا: این فرم از وب سایت سفارت قابل دریافت است. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی باید این فرم را با نهایت دقت و صداقت تکمیل کنند. هرگونه مغایرت اطلاعات موجود در این فرم با مدارک متقاضی می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
  • عکس پرسنلی(دو قطعه): عکس‌های پرسنلی برای ارائه به سفارت باید در قطع پاسپورتی(۴×۶) و جدید باشد. ضمنا زمینه عکس‌ها باید سفید باشد.
  • پاسپورت:گذرنامه متقاضی باید دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و دارای حداقل ۲ صفحه سفید باشد.
  • مدارک عدم سو پیشینه: ارائه گواهی رسمی مبنی بر عدم سوء پیشینه فرد متقاضی ضرورت دارد.
  • برنامه سفر: بلیط سفر به مقصد اسلواکی و اطلاعات محل اقامت در این کشور برای هفته اول اقامت باید به سفارت ارائه شود.
  • بیمه درمانی: مدارک بیمه سلامت معتبر در اسلواکی با پوشش بیمه‌ای کافی دیگر مدارک مهم برای ارائه به سفارت هستند.
  • مدارک اثبات تمکن مالی: نامه تمکن مالی و گردش حساب بانکی نیز باید به سفارت ارائه شوند.
  • پرداخت ویزا: در نهایت پرداخت هزینه ویزا در سفارت انجام می‌شود. هزینه صدور ویزای تحصیلی کشور اسلواکی مبلغ ۶۰ یورو است.

ممکن است بسته به تشخیص سفارت مدارک دیگری نیز از متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی درخواست شود. مدارکی مانند انگیزه نامه تحصیلی، مدرک زبان در صورت وجود و ویزاهای قبلی فرد متقاضی از این قبیل مدارک هستند.

تحصیل در اسلواکی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی

مراحل دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی عبارتند از:

  • دریافت پذیرش قطعی از مراکز آموزشی در اسلواکی
  • دریافت وقت سفارت
  • آماده سازی مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت
  • مراجعه به سفارت، تحویل مدارک و پرداخت هزینه

صدور ویزای تحصیلی اسلواکی معمولا بین 4 تا 9 هفته به طول خواهد انجامید. بنابراین دانشجویان باید در حدود سه ماه مانده به شروع ترم برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنند.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی

با دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی علاوه بر مزایای تحصیل در اسلواکی از مزایای دریافت ویزای شینگن نیز بهره‌مند خواهید شد. زیرا کشور اسلواکی عضو پیمان شینگن است و ویزای تحصیلی آن ویزای شینگن به شمار می‌رود. به این معنا که با داشتن ویزای تحصیلی این کشور می‌توانید بدون نیاز به دریافت ویزای دیگر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. این مزیت بسیار مهمی برای علاقه‌مندان به سفر به شمار می‌رود. بسیاری از دانشجویان در سال‌های تحصیل خود با استفاده از این ویزا به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر می‌‌کنند. امکان اشتغال بعد از تحصیل و دریافت اقامت دائم اسلواکی دیگر مزیت اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر اسلواکی می‌توانند با پیدا کردن کار اقامت خود در این کشور را تمدید کنند.

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی مستلزم دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. در واقع دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی را می‌توان آخرین مرحله از فرآیند مهاجرت تحصیلی به کشور اسلواکی دانست. این فرآیند با انتخاب رشته و دانشگاه شروع شده و دارای پیچ و خم‌ها و دشواری‌های خاص خود است. بسیاری از متقاضیان تحصیل در اسلواکی در نیمه راه این فرآیند ناامید شده و دست از تلاش برمی‌دارند. اما راه ساده‌تری نیز برای طی این مسیر وجود دارد. استفاده از مشاوره کارشناسان و متخصصان مهاجرت تحصیلی می‌تواند طی این مسیر دشوار را برای دانشجویان تسهیل کند. برای دریافت مشاوره رایگان تحصیلی کافی است فرم مربوطه را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان آریا دانش باشید.

ویزای تحصیلی اسلواکی

سوالات متداول

  1. هزینه دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی چقدر است؟

هزینه صدور ویزای تحصیلی کشور اسلواکی مبلغ ۶۰ یورو است که در سفارت پرداخت می‌شود.

  1. مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی چیست؟

داشتن پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی معتبر در اسلواکی، برخورداری از شرایط سنی و تمکن مالی مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی هستند.

  1. آیا امکان کار در حین تحصیل در اسلواکی وجود دارد؟

بله. دانشجویان در حال تحصیل در اسلواکی می‌توانند به کار نیمه وقت مشغول شوند.

  1. صدور ویزای تحصیلی اسلواکی چه مدت طول می‌کشد؟

فرآیند صدور ویزای تحصیلی کشور اسلواکی بین 4 تا 9 هفته به طول می‌انجامد.

  1. مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی چیست؟

امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی و شانس دریافت اقامت دائم اسلواکی مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا