021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (4 امتیاز)

گزارش تصویری جلسه معرفی دانشگاه های پزشکی اروپا و ایتالیا – 2023

گزارش تصویری جلسه معرفی دانشگاه های پزشکی اروپا و ایتالیا - 2023

فهرست مطالب

توضیحات کلی جلسه

دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا ویژه پذیرش پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این کشور، یکی از دوره های اصلی آموزشی مجموعه آریا دانش است. این دوره آموزشی – مشاوره ای بوده و تمامی متقاضیان جهت کسب آمادگی آزمون IMAT و همچنین انجام امور پذیرش، بورسیه و ویزای تحصیلی آماده می شوند.

یکی از برنامه های کلیدی ویژه دانشپذیران دوره آمادگی آزمون آیمت ایتالیا، برگزاری جلسه معرفی دانشگاه های معتبر اروپا بویژه کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. در این جلسه که با حضور دانشپذیران عزیز و والدین گرامیشان برگزار شد، مدیریت مجموعه آریا دانش آقای دکتر زارعی به نکات مهمی در زمینه دانشگاه ها، روند پذیرش، ددلاین ها، مدارک مورد نیاز، روند اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی پرداختند.

در ابتدای این جلسه کتابچه اطلاعات دانشگاه های اروپا به دانشپذیران ارائه شد که شامل معرفی حدود 60 دانشگاه معتبر پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اروپا می باشد. در این کتابچه به معرفی دانشگاه های معتبر و مورد تائید وزارت بهداشت ایران در کشورهای ایتالیا، مجارستان، انگلستان، چک، لهستان، کرواسی، صربستان، استونی، ترکیه و روسیه پرداخته شده است. ظرفیت پذیرش، رتبه بین المللی دانشگاه، روند پذیرش، سایت دانشگاه، هزینه های زندگی، شهریه سالیانه دانشگاه، محتوای آزمون های ورودی و … از مهمترین آیتم های این کتابچه می باشد.

بخش مهمی از این جلسه به معرفی دانشگاه های ایتالیا و بخش های مختلفی که مربوط به روند پذیرش متقاضیان عزیز بود، پرداخته شد و در انتها نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید. به طور کلی موارد زیر در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

  • معرفی 15 دانشگاه مورد تائید ایتالیا
  • معرفی ساختار آزمون IMAT و آزمون داروسازی تولک اف
  • ظرفیت پذیرش دانشگاه های ایتالیا در سه رشته اصلی
  • حداقل و حداکثر نمره قبولی IMAT در 5 سال گذشته
  • شهریه دانشگاه های ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی
  • هزینه ها زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا و هزینه خوابگاه
  • ددلاین های انجام امور پذیرش، ثبت نام، بورسیه استانی ایتالیا و ویزای تحصیلی
  • مدارک مورد نیاز در تمامی بخش های پذیرش، بورسیه و ویزای تحصیلی
  • مهمترین فعالیت های پس از ورود به کشور ایتالیا و شرایط اخذ اقامت

آزمون IMAT ایتالیا، آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی است. آیمت یک آزمون کاغذی 60 سواله است که یک بار در سال به شکل حضوری در سنترهای مختلف در کشورهای از جمله ایتالیا، ترکیه، امارات، آذربایجان، انگلستان، آمریکا … در ماه سپتامبر برگزار می شود. سوالات این آزمون در بخش های زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و هوش و اطلاعات عمومی است. حداکثر نمره این آزمون 90 است. جهت قبولی در این آزمون هر دانشگاه نمره حد نصاب خود را دارد. به طور معمول برای قبولی در آزمون آیمت ایتالیا کسب حداقل نمره 45 الی 50 نمره اهمیت دارد.

ویدیوی جلسه

تصاویر جلسه

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا