021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (12 امتیاز)

تحصیل پزشکی در انگلستان 2021

تحصیل پزشکی در انگلستان

فهرست مطالب

مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان

  • زبان رسمی کشور انگلستان زبان انگلیسی است. یعنی تنها با تسلط به زبان انگلیسی می‌توان در این کشور به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت و امورات روزمره خود را نیز انجام داد.
  • در انگلستان دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد. مدرک پزشکی این دانشگاه‌های در سرتاسر جهان معتبر است.
  • سیستم آموزش عالی در کشور انگلیس از بالاترین سطح کیفیت برخوردار است.
  • نرخ بیکاری در کشور انگلستان بسیار پایین (تک رقمی) است. به همین دلیل شانس اشتغال و دریافت اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی از دانشگاه‌های انگلستان بسیار زیاد است. همچنین به دانشجویان در این کشور اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته داده می‌شود که درآمد آن برای تامین بخشی از هزینه‌های زندگی در این کشور کفایت خواهد کرد.
  • درآمد پزشکان در کشور انگلستان بسیار بالاست و همچنین پزشکان در این کشور از موقعیت اجتماعی بسیار خوبی برخوردارند. پزشکی در زمره ۱۰ شغل پر درآمد در انگلستان است. درآمد پزشکان در این کشور بین ۱۱۷۰۰۰ تا ۵۳۶۰۰۰ پوند در سال متغیر است.
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان نیز وجود دارد. برخی از دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می دهند.
  • دوره تحصیل پزشکی در انگلستان کوتاه‌تر از سایر کشورها و ۵ ساله است.

تحصیل پزشکی در انگلستان

معایب تحصیل پزشکی در انگلستان

انگلستان با بهره‌مندی از بهترین سیستم آموزش عالی در کل دنیا و دانشگاه‌های بسیار معتبر از مزایای غیر قابل چشم پوشی برای تحصیل پزشکی در اروپا برخوردار است. تنها عیب تحصیل در این کشور را شاید بتوان هزینه بالای تحصیل و زندگی در این کشور دانست.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان، نسبت به کشورهای اروپایی چون مجارستان، لهستان، چک و ایتالیا بیشتر است. شهریه دانشگاه ها در رشته های پزشکی انگلستان چندین برابر کشورهای دیگر است. همچنین هزینه زندگی در انگلستان در حدود 30 درصد بیشتر از هزینه زندگی در ایران برآورد می‌گردد.

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان متفاوت است. اصلی‌ترین شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان عبارتند از:

  1. گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله: اصلی‌ترین شرط تحصیل پزشکی در انگلستان گذراندن دوره دیپلم ۱۲ ساله با نمره قبولی است. کسب نمرات بالا، به خصوص در دروس زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی شانس متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان را افزایش خواهد داد.
  2. اخذ مدرک دیپلم A-Level انگلستان: اخذ مدرک دیپلم A-Level انگلستان دیگر راه مناسب برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های کشور انگلیس در رشته پزشکی است. دوره این دیپلم در ایران برگزار نمی‌شود و متقاضیان دریافت آن باید در کالج‌های کشور انگلستان یا مجارستان ثبت نام کنند. متقاضیان تحصیل در دوره دیپلم A-level باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشند.
  3. کسب نمره قبولی در آزمون BMAT: قبولی در آزمون BMAT دیگر شرط اصلی برای تحصیل پزشکی در انگلیس است. آزمون BMAT یک آزمون تستی – تشریحی است که علاوه بر دانشگاه‌های کشور انگلیس، در سایر کشورها نیز برای پذیرش در رشته‌های پزشکی به نتایج آن استناد می‌شود.
  4. قبولی در آزمون UKCAT: آزمون UKCAT دیگر آزمون ورودی برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های انگلستان است. برخی از دانشگاه‌های انگلستان (حدود ۲۷ دانشگاه) پذیرش دانشجو در رشته پزشکی انگلستان را منوط به قبولی در این آزمون نموده‌اند.
  5. داشتن مدرک زبان IELTS یا TOEFL: داشتن مدرک زبان بین‌المللی دیگر شرط تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان است. معمولا حداقل نمره لازم برای پذیرش در رشته پزشکی انگلستان نمره آیلتس 5 الی ۷ و تافل 80 الی 90 است. برای موفقیت در کسب حدنصاب لازم نمره زبان، توصیه ما شرکت در دوره آمادگی آزمون IELTS آریا دانش است.
  6. برخورداری از تمکن مالی: برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی در حین تحصیل در انگلستان ضروری و یکی از اصلی‌ترین شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان است.
  7. سیستم آموزشی NCUK: یکی دیگر از راه های پذیرش پزشکی کشور انگلستان، از طریق برنامه آموزشی NCUK است. برخی از دانشگاه های انگلستان زیر نظر این سیستم هستند و متقاضیان می توانند با گذراندن دوره های مرتبط وارد دانشگاه های معتبر انگلستان در رشته پزشکی شوند.

تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان

مدارک تحصیل پزشکی در انگلستان

مدارک تحصیل پزشکی در انگلستان عبارتند از:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم ۱۲ ساله
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دوره دبیرستان
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل با حد نصاب نمره
  • پاسپورت معتبر
  • عکس رسمی پاسپورتی
  • مدرک دیپلم A-level
  • مدرک قبولی در آزمون BMAT در صورت درخواست دانشگاه
  • نامه تمکن مالی

داشتن انگیزه‌نامه و رزومه خوب و نمرات بالا در دروس تخصصی نیز می‌تواند در تسهیل فرایند پذیرش موثر و کمک کننده باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان

هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان شامل شهریه دانشگاه و هزینه زندگی روزمره در این کشور می‌باشد. شهریه رشته پزشکی دانشگاه‌های انگلیس سالانه در حدود 35 هزار پوند است. در برخی از دانشگاه‌های کشور انگلستان شهریه سال‌های اول تحصیل پزشکی ارزان‌تر و در حدود ۱۷۰۰۰ پوند است.

با افزایش ترم تحصیلی شهریه نیز افزایش می‌یابد. هزینه زندگی دانشجویی در کشور انگلیس در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. هزینه زندگی در شهر لندن، پایتخت انگلستان، از هزینه زندگی در شهرهای دیگر این کشور بیشتر است. هزینه زندگی ماهانه در لندن در حدود ۱۲۰۰ پوند و هزینه زندگی در شهرهای دیگر در حدود ۱۰۰۰ پوند است.

تحصیل پزشکی در انگلستان در حالت کلی رایگان نیست. اما هر ساله تعداد محدودی بورسیه تحصیلی به متقاضیان تحصیل پزشکی این کشور در خارج از اتحادیه اروپا اهدا می‌شود.

دریافت کنندگان این بورسیه‌های تحصیلی از شانس تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان برخوردار خواهد شد. شرایط تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان عبارتند از:

  • سن زیر ۲۵ سال
  • مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۴
  • مدرک آیلتس با نمره بالای ۷
  • کسب نمره AAAA دیپلم A-LEVEL
  • قبولی در آزمون BMAT با نمره بالا 

پزشکی در انگلستان

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در انگلستان

در جدول زیر اسامی برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی قابل مشاهده است:

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در انگلستان
دانشگاه کمبریج
دانشگاه ادینبورگ
دانشگاه آکسفورد
کالج امپریال لندن
دانشگاه تروپیکال لندن
دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه های انگلستان که در جدول بالا اشاره شده است از بهترین دانشگاه پزشکی اروپا و جهان هستند. علاوه بر این دانشگاه ها، دانشگاه لیدز، دانشگاه برایتون و ساسکس،  دانشگاه کیل و دانشگاه لنکاستر از دیگر دانشگاه های معتبر جهت تحصیل پزشکی در انگلستان است.

انتخاب دانشگاه متناسب با رزومه، شرایط و توانایی مالی و اهداف دانشجویان برای تحصیل پزشکی در انگلستان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است برای داشتن بهترین انتخاب از مشاوره تخصصی رایگان  استفاده کنید.

لازم به ذکر است مدرک پزشکی کلیه دانشگاه‌های نام برده شده در این نوشتار مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد.

رشته پزشکی در انگلستان

سوالات متداول

  1. آیا اجازه کار در حین تحصیل پزشکی در انگلستان داده می‌شود؟

بله. به دانشجویان در حال تحصیل پزشکی در کشور انگلیس اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته داده می‌شود.

  1. آیا امکان گذراندن دوره دیپلم A-LEVEL در ایران وجود دارد؟

خیر. متقاضیان دریافت مدرک دیپلم انگلستان باید در کالج‌های معتبر کشورهای اروپایی از جمله کالج های مجارستان مشغول به تحصیل شوند.

  1. آزمون BMAT چیست؟

آزمون BMAT یک آزمون کتبی تستی – تشریحی برای ورود به رشته‌های پزشکی انگلستان است که علاوه بر دانشگاه‌های کشور انگلیس، در سایر کشورها نیز برای پذیرش به نتایج آن استناد می‌شود.

  1. هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر است؟

شهریه تحصیل پزشکی در انگلستان سالانه در حدود 35 هزار پوند برای متقاضیان بین المللی است‌.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل پزشکی در انگلستان ضروری است؟

بله. داشتن مدرک زبان بین‌المللی آیلتس یا تافل برای تحصیل پزشکی در کشور انگلستان ضروری است.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان وجود دارد؟

به طور معمول خیر. سیستم اصلی دانشگاه های انگلستان پرداخت شهریه است.

  1. آیا برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان داشتن شرایط سنی الزامی است؟

به طور معمول متقاضیان باید کمتر از 25 سال سن داشته باشند.

  1. دوره تحصیل پزشکی در انگلیس چند ساله است؟

تحصیل پزشکی در انگلستان 5 الی 6 سال به طول می‌انجامد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا