021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.4/5 - (5 امتیاز)

تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا 2021

تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا

فهرست مطالب

شرایط تحصیل رایگان داروسازی در اروپا

تحصیل داروسازی متمرکز بر علوم شیمی، بدن انسان و فیزیولوژی، فرایند دارو و فارماکولوژی است. علاوه بر آن علم داروسازی نیازمند آشنایی با روند تولید دارو و پژوهش‌های به روز دنیاست. رشته داروسازی در کشورهای اروپایی جزو پردرآمدترین رشته ها بوده و متقاضیان زیادی را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده است.“تحصیل رایگان داروسازی در اروپا” عبارت بسیار وسوسه‌کننده‌ایست که می‌تواند بسیاری را به خود جذب کند.

اما باید توجه داشت که هرقدمی که نسنجیده و از روی هیجان گرفته شود ممکن است عواقب زیادی برای فرد داشته باشد. پس در کنار این جمله وسوسه‌انگیز، بهتراست شرایط و نکات مرتبط به تحصیل رایگان داروسازی در اروپا را مطالعه کنید و با آگاهی قدم بردارید.خوشبختانه برخی از دانشگاه‌ها با هزینه تحصیل بسیار ارزان و در مواردی رایگان، امکان تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده‌اند. شرایط کلی تحصیل داروسازی در اروپا شامل داشتن رزومه قوی، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا زبان مربوط به آن کشور و پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه است. این شرایط در کشورهای مختلف و دانشگاه‌های مختلف نیز متفاوت هستند.

هم‌چنین توجه داشته باشید کشور و دانشگاهی که برای اپلای انتخاب می‌کنید، اگر جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت نباشد پس از فارغ‌التحصیلی، جهت اشتغال در ایران  دچار مشکل خواهید شد. علاوه براین، حین انتخاب مقصدتان برای مهاجرت تحصیلی مواردی مانند سهولت اخذ ویزای کار و اقامت، امکان کار دانشجویی همزمان با تحصیل و شرایط سنی پذیرش را مدنظرتان قرار دهید.

تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا

مدارک لازم جهت تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا

مدارک لازم برای تحصیل ارزان داروسازی در اروپا در کشورها و دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. ولی همانگونه که می‌دانید شما برای پذیرش از دانشگاه موردنظر، به یک مدرک زبان بین المللی (انگلیسی یا زبان آن کشور) نیاز دارید. هم‌چنین قریب به کل کشورها برای پذیرش، نیاز به مدرک دیپلم تحصیلی ۱۲ ساله در ایران یا سایر کشور‌ها دارند علاوه برآن، در برخی از دانشگاه‌ها شرط معدل بالای 16 برای دروس زیست شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی جهت ورود به داروسازی مورد نیاز است. در حالت کلی، مدارکی که برای پذیرش تحصیل رایگان داروسازی در اروپا نیاز دارید، شامل موارد زیر هستند:

  1. اصل و ترجمه مدرک دیپلم تحصیلی
  2. مدرک زبان انگلیسی
  3. مدرک زبان کشور مقصد (بسیار ضروری)
  4. اثبات تمکن مالی از طریق گردش حساب بانکی
  5. پرکردن انگیزه‌نامه جهت ورود به دانشگاه موردنظر
  6. گواهی عدم سوءپیشینه‌ی کیفری
  7. شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و کسب نمره قبولی آن دانشگاه
  8. اصل و‌ کپی برابر اصل پاسپورت

 

همچنین توجه داشته باشید که برای پذیرش تحصیل داروسازی در خارج از کشور یک شرط سنی معمولا بین ۱۸ تا ۲۵‌ وجود دارد.

تحصیل داروسازی در اروپا

بهترین کشور‌ها جهت تحصیل داروسازی ارزان و رایگان در اروپا

تحصیل در اروپا به دلیل پایین بودن شهریه‌ها و مخارج دانشجویی به تحصیل رایگان و یا تحصیل ارزان نسبت به کشور آمریکا و کانادا معروف است. دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر دنیا در کشورهایی مانند انگلیس، ایتالیا، مجارستان، چک، آلمان، اتریش، سوئد، فرانسه و هلند مستقر هستند. علاوه براین، گرفتن اپلای و اخذ ویزا برای دانشجویان بین المللی و خارج از اتحادیه اروپا، راحت‌تر از سایر کشورها مانند امریکا و کاناداست. رشته داروسازی نیز از تاپ‌ترین رشته‌ها در اتحادیه اروپا بوده و فرصت‌های شغلی فراوان و درآمد بسیار بالایی در این کشورها دارد.

چون در اتحادیه اروپا علاوه بر صنعت داروسازی، صنعت Cosmetic یا لوازم آرایشی و بهداشتی نیز هم‌سو با داروسازی بوده و به دلیل رونق بازار و تولید‌کننده‌های فراوان در اروپا، می‌توان از این صنعت نیز بهره‌ی کافی برد. از طرفی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کار سختی است چون نمی‌توان یک نسخه برای همه پیچید و شرایط و علایق متقاضیان همه باهم متفاوت هستند بنابراین مطلب زیر با آوردن توضیحات کلی راجع به برخی کشور‌ها، در انتخاب کشور مقصد جهت تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا به شما کمک خواهدکرد:

 

1.کشور آلمان: داروسازی در آلمان یک دوره ۶ ساله است. متقاضیان تحصیل رایگان داروسازی در اروپا برای پذیرش آلمان باید دارای مدرک زبان آلمانی حداقل ‌B2 باشید. هم‌چنین قبل از ورود به دانشگاه یک دوره یک ساله پیش پزشکی یا pre-medical را باید گذرانده و سپس با شرکت در آزمون ورودی و‌کسب نمره قبولی، وارد دانشگاه شوند. هم‌چنین در آلمان امکان اشتغال همزمان با تحصیل وجود داشته و می‌توان با کارکردن در فرصت‌های مرتبط با داروسازی، برای خود سابقه کار نیز داشته باشید. در صورت قبولی در آزمون ورودی، تحصیل در آلمان برای شما “ رایگان” خواهد بود.

 

2.کشور اتریش: تحصیل داروسازی در اتریش فاقد شرایط سنی (حتی تا 35 سال نیز ممکن است) و شرط معدل است! برای شرکت در آزمون ورودی داروسازی باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید. برای تحصیل رایگان داروسازی در اتریش، متقاضی باید در یکی از دانشگاه‌های دولتی (سراسری) کشور خود پذیرفته شود و حداقل یک ترم را در آنجا تحصیل کند. انواع بورسیه‌های تحصیلی از طرف دولت یا بخش خصوصی برای دانشجویان بین المللی از طرف اتریش ارائه می‌شود.

 

3.کشور فرانسه: سیستم دانشگاهی فرانسه کمی با سایر کشور‌ها متفاوت است. بدین گونه که شما با آزمون ورودی وارد یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوید و دو ترم به تحصیل علوم پایه می‌پردازید و ‌در پایان دو ترم معدل کل شما تعیین می‌کند که می‌توانید وارد کدام ‌یک از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شوید. قاعدتا برای رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی باید معدل شما خیلی خوب باشد. دوره تحصیل ‌5 تا 6 ساله است.

 

4.کشور فنلاند: لازمه‌ تحصیل رایگان داروسازی در اروپا در کشور فنلاند، تحصیل به زبان فنلاندی است. دوره تحصیل داروسازی ۵ ساله بوده و محدودیت سنی ندارد ولی بهتر است سنتان زیر ۳۰ سال باشد. دانشجویان در فنلاند می‌توانند کار پاره وقت (۲۵ساعت در هفته) انجام داده و هزینه‌های زندگی‌شان را تامین کنند. علاوه بر این می‌توانید برای همسر و‌فرزندان زیر ۱۸ سالتان نیز ویزای همراه بگیرید. فنلاند پنجمین کشور شاد دنیاست!

 

5.کشور ایتالیا: دوره تحصیل داروسازی در ایتالیا ۵ ساله است. امکان تحصیل داروسازی در اروپا به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا وجود داشته و سوابق تحصیلی و ‌معدل شما تاثیر چندانی در پذیرشتان نخواهد داشت. همچنین می‌توانید به راحتی اقامت و ‌ویزای سایر کشور‌ها را نیز در ایتالیا داشته باشید. اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا جزو ‌راحت‌ترین بورسیه‌های جهان است. هزینه‌های تحصیل و ‌زندگی در ایتالیا بسیار پایین هستند. ایتالیا از جمله کشورهای مناسب برای ایرانیان جهت تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا است.

 

6.کشور مجارستان: دوره تحصیلی داروسازی در مجارستان ۵ ساله است. متقاضیان ملزم به گذراندن دوره پری مدیکال یا فاندیشن ۱ ساله هستند. فارغ التحصیلان مجارستان فرصت‌های شغلی بسیار مناسب و‌متعددی خواهند داشت. مدرک تحصیلی‌تان در کل کشور‌های اتحادیه اروپا مورد تایید خواهد بود. امکان تحصیل رایگان و ارزان داروسازی در اروپا زمانی در این کشور میسر است که به زبان مجاری در این کشور تحصیل کنید.

 

7.کشور ترکیه: ترکیه از مقاصد تحصیلی مناسب برای ایرانیان است. دوره تحصیل داروسازی ۵ ساله بوده و متقاضیان تحصیل به زبان ترکی باید در آزمون YÖS و تحصیل به زبان انگلیسی در آزمون SAT شرکت کرده و ‌نمره قبولی را دریافت کنند. از آن‌جایی که سیستم آموزشی و دانشگاهی ترکیه متصل به اتحادیه اروپاست، تمام مدارک تحصیلی ترکیه مورد تایید کشور‌های اروپایی است. جهت تحصیل ارزان و رایگان داروسازی در اروپا در کشور ترکیه، متقاضیان باید از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرند و همچنین امکان اخذ بورسیه نیز وجود دارد.

 

8.کشور اسپانیا: برای تحصیل در اسپانیا باید دارای مدرک زبان اسپانیایی حداقل b1 و یا مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره ۶ باشید. شما می‌توانید با اخذ ویزای اسپانیا،  برای همسر و ‌فرزندان زیر ۱۸ سال‌تان نیز ویزای همراه بگیرید. امکان کار دانشجویی حین تحصیل وجود داشته و اسپانیا یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل داروسازی رایگان و ارزان در اروپا است.

تحصیل ارزان داروسازی در اروپا

سوالات متداول

امکان تحصیل رایگان داروسازی در اروپا وجود دارد؟

بله. برخی از کشورهای اروپایی امکان تحصیل رایگان داروسازی برای دانشجویان بین المللی را فراهم کرده‌اند.

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل رایگان داروسازی در اروپا چیست؟

مدرک تحصیلی دیپلم (۱۲سال تحصیل) + مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان کشور مورد نظر + اثبات تمکن مالی+ در برخی کشورها شرط سنی و شرط معدل + قبولی و کسب نمره لازم در آزمون ورودی دانشگاه

کدام کشورها برای تحصیل ارزان داروسازی در اروپا بهترند؟

کشور‌هایی با تراز علمی بالا و هزینه‌های بسیار پایین مانند آلمان، ایتالیا، ترکیه، فنلاند و ‌اتریش برای تحصیل ارزان داروسازی در اروپا شرایط مناسبی دارند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا