021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی 2022

تحصیل در روسیه بدون کنکور

فهرست مطالب

روسیه مقصدی برای مهاجرت تحصیلی

کشور روسیه لقب پهناورترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. بخشی از این کشور در قاره اروپا و بخشی دیگر از از آن در قاره آسیا واقع شده. تعداد 896 دانشگاه در کشور روسیه وجود دارد که از این تعداد 530 دانشگاه دولتی هستند. در حال حاضر در حدود 222 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند. یکی از دلایل استقبال فراوان دانشجویان بین‌المللی از تحصیل در روسیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور است. با وجود این که زبان رسمی در کشور روسیه زبان روسی است، بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند. دیگر علت مهم محبوبیت مهاجرت تحصیلی به روسیه سهولت پذیرش در رشته‌های پرطرفدار در این کشور است. پذیرش در رشته‌های محبوبی همچون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بسیاری از کشورها با محدودیت‌های جدی روبروست. برای مثال در کشور ایران سدی به نام کنکور در برابر ورود دانشجویان به رشته و دانشگاه مورد علاقه خود وجود دارد. در حالی که در کشور روسیه چنین شرایطی وجود ندارد و تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی امکان پذیر است. به همین دلیل بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود اقدام به مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌نمایند.

تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی

 تحصیل دندانپزشکی در روسیه بدون آزمون ورودی

رشته دندانپزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در سراسر دنیاست. فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر موقعیت اجتماعی بسیار خوب از درآمد عالی نیز برخوردار خواهند بود. تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان‌های روسی و انگلیسی امکان پذیر است و 5 سال به طول می‌انجامد. اگر چه تحصیل به زبان روسی کم هزینه‌تر است. برخی از دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش در رشته دندانپزشکی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می‌کنند. در حالی که تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی در رشته دندانپزشکی در برخی از دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است. برخی از بهترین دانشگاه‌هایی که اقدام به پذیرش دانشجوی دندانپزشکی بدون آزمون ورودی می‌کنند عبارتند از:

  • دانشگاه سچینوا
  • دانشگاه پاولف
  • دانشگاه ایالتی مسکو

تحصیل پزشکی در روسیه بدون آزمون ورودی

تحصیل در رشته پزشکی هدف بسیاری از دانش‌آموزان است. مهاجرت تحصیلی به روسیه بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. برخی از دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش در رشته پزشکی آزمون ورودی برگزار می‌کنند. در حالی که امکان تحصیل در روسیه بدون آزمون در رشته پزشکی نیز وجود دارد. تحصیل پزشکی در روسیه 6 سال طول می‌کشد و هزینه آن بین 5 تا 7 هزار دلار در هر سال است. در برخی از دانشگاه‌های روسیه رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود.  دانشگاه‌های پاولف، سچینوا و دانشگاه ایالتی مسکو بدون دانشگاه‌هایی هستند که بدون نیاز به آزمون ورودی در رشته پزشکی دانشجو جذب می‌کنند.

تحصیل در روسیه

تحصیل داروسازی در روسیه بدون آزمون ورودی

تحصیل داروسازی در روسیه بسیار مقرون به صرفه است و هزینه آن تنها بین 3 تا 6 هزار دلار در سال است. تحصیل در این رشته در حدود 5 سال طول می‌کشد. دانشگاه سچینوا را می‌توان بهترین دانشگاه برای تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی در رشته داروسازی قلمداد کرد. تحصیل در رشته داروسازی نیز مانند سایر رشته‌های پزشکی در روسیه به زبان‌های انگلیسی و روسی امکان پذیر است. اما نکته مهم اینجاست که تنها مدرک تحصیل به زبان روسی دانشگاه‌های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. بنابراین بهتر است دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران پس از اتمام دوره تحصیل را دارند زبان روسی را برای تحصیل انتخاب کنند. دانشجویانی که قصد اقامت دائم در روسیه را دارند باید پس از اتمام تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند. در این صورت می‌توانند ویزای کار دریافت کرده و اقامت خود در این کشور را تمدید نمایند.

شرایط تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی

شرایط تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی بسیار آسان است:

  • تمام کردن دوره 12 ساله دیپلم و دریافت مدرک
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در روسیه
  • برخورداری از دانش کافی در زبان روسی یا انگلیسی

شرایط سنی و معدل بالا از شرایط ضروری برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه نیست. اگرچه قرار داشتن در رده سنی 18 تا 22 سال برای مقطع کارشناسی و معدل بالا می‌تواند امتیاز محسوب شود. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند می‌توانند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه و سر به روسیه در دوره پادفک شرکت کنند. دوره پادفک دوره آموزش زبان روسی به دانشجویان بین‌المللی است که توسط اکثریت دانشگاه‌ها در کشور روسیه برگزار می‌شود.

سخن آخر

بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت فراوان روسیه به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی را می‌توان  امکان تحصیل در روسیه بدون کنکور قلمداد کرد. اما این شرایط رقابت را بر سر دریافت پذیرش دانشگاه‌های روسیه تنگاتنگ می‌کند. زیرا دانشگاه‌های این کشور ظرفیت محدودی را برای پذیرش دانشجو در هر سال تحصیلی دارند. همچنین با درخواست‌های پذیرش زیادی از سوی دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان رو به رو هستند. بنابراین موفقیت در این راه نصیب کسانی می‌شود که در قدم اول انتخاب رشته و دانشگاه در روسیه را به درستی انجام دهند. همچنین در قدم دوم در زمان مناسب و با بهترین روش اقدام به درخواست پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نمایند. با توجه به پیچ و خم‌های موجود در راه دریافت پذیرش دانشگاه‌های روسیه، توصیه ما به دانش‌آموزان، استفاده از مشاوره کارشناسان مهاجرت تحصیلی است. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره تحصیلی رایگان به علاقه‌مندان به تحصیل در روسیه بدون کنکور هستند.

تحصیل در روسیه

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی وجود دارد؟

بله. امکان تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است.

  1. آیا تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله. بسیاری از رشته‌ها در روسیه به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند.

  1. آیا برای تحصیل در روسیه داشتن مدرک زبان ضروری است؟

خیر.داشتن مدرک زبان از جمله شرایط الزامی برای تحصیل در روسیه به شمار نمی‌رود.

  1. تحصیل دندانپزشکی در روسیه چند ساله است؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی در روسیه 6 سال به طول می‌انجامد.

  1. هزینه تحصیل داروسازی بدون کنکور در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی بدون آزمون ورودی در روسیه سالانه در حدود  3 تا 6 هزار دلار است.

  1. مهم‌ترین شرایط تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی چیست؟

داشتن مدرک دیپلم و تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در روسیه مهم‌ترین شرایط تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۳ پاسخ

  1. mona گفت:

    سلام. کدام پادفک ها هستند که بدون مدرک تحصیلی ثبت نام میکنند؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      درود. به طور معمول برای پی پردن به این موضوع باید با دانشگاه مکاتبه کنید. هرچند دانشگاه ها برای اخذ پذیرش نیاز به مدارک تحصیلی شما دارند.

    2. مشاور آریا دانش گفت:

      با درود. به طور معمول برای پی پردن به این موضوع باید با دانشگاه مکاتبه کنید. هرچند دانشگاه ها برای اخذ پذیرش نیاز به مدارک تحصیلی شما دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا