021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (2 امتیاز)

ویزای تحصیلی استونی 2022

ویزای تحصیلی استونی

فهرست مطالب

مزایای دریافت ویزای تحصیلی استونی

 مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به استونی عبارتند از:

  • تحصیل مقرون به صرفه
  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر
  • شانس بهره‌مندی از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی مانند بورسیه تالین و بورسیه فناوری
  • وجود فرصت‌های شغلی مناسب برای دانشجویان
  • طول دوره تحصیل نسبتا کوتاه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • پذیرش نسبتا آسان در رشته‌های پرطرفدار مانند تحصیل پزشکی در استونی
  • محیط امن و پایدار برای زندگی و تحصیل
  • امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی با ویزای تحصیلی کشور استونی
  • امکان اشتغال به کار پاره‌وقت با ویزای تحصیلی این کشور
  • تسلط بیشتر مردم کشور استونی به زبان انگلیسی
ویزای تحصیلی استونی

دانشجویان بین‌المللی دارای ویزای تحصیلی استونی می‌توانند با مجوز اداره کار در این کشور به کار نیمه وقت مشغول شوند. درآمد این دانشجویان در حدود ۷ یورو برای هر ساعت است. کشور استونی دارای رتبه اول از لحاظ کسب رضایت دانشجویان و میزبانی از دانشجویان بین‌المللی است. به همین دلیل رقابت فراوانی در بین دانشجویان بین‌الملی برای دریافت ویزای تحصیلی استونی وجود دارد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی استونی

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در استونی تنها به یک نامه اقامت نیاز دارند. در حالی که سایر دانشجویان بین‌المللی باید مجوز اقامت موقت یا TRP دریافت کنند. دریافت ویزای تحصیلی استونی پس از رسیدن به خاک این کشور انجام خواهد شد. دانشجویان بین‌المللی پس از رسیدن به کشور استونی باید برای دریافت ویزای نوع C (کوتاه مدت) یا ویزای نوع D (بلند مدت) اقدام نمایند. ویزای کوتاه مدت استونی یا  ویزای نوع C برای اقامت کمتر از 90 روز صادر می‌شود. در حالی که ویزای بلند مدت یا نوع D مجوز اقامت به مدت 3 تا 12 ماه است. مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور استونی عبارتند از:

  • گرفتن پذیرش یکی از مدارس یا دانشگاه‌های معتبر استونی
  • داشتن توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در استونی

هزینه صدور ویزای تحصیلی استونی

دریافت ویزای تحصیلی کشور استونی نیز مانند ویزای تحصیلی هر کشور دیگر مستلزم پرداخت هزینه است. از آن جا که کشور استونی عضو پیمان شینگن است هزینه ویزای آن به یورو پرداخت می‌شود. در حال حاضر هزینه صدور ویزای تحصیلی استونی مبلغ ۸۰ یورو است که در سفارت یا کنسولگری پرداخت می‌شود.

ویزای تحصیلی استونی

مدارک دریافت ویزای تحصیلی کشور استونی

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی استونی یا دریافت اقامت: این فرم از طریق وب سایت سفارت قابل دریافت است. فرم درخواست ویزا باید حتما توسط فرد متقاضی و در نهایت صحت و دقت تکمیل شود.
  • نامه پذیرش از طرف مدرسه یا دانشگاه: همانطور که گفته شد مهم‌ترین شرط دریافت ویزای تحصیلی کشور استونی داشتن پذیرش از طرف مدرسه یا دانشگاه در این کشور است. نامه پذیرش قطعی و فیش واریز شهریه ترم اول مدارکی هستند که برای اثبات این موضوع باید به سفارت ارائه شوند.
  • مدارک تمکن مالی و گردش حساب: توانایی مالی متقاضی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در استونی باید به سفارت اثبات شود. اثبات این موضوع از طریق نامه تمکن مالی و اثبات موجودی حساب بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی است. منظور از گردش حساب نیز تعداد تراکنشات حساب متقاضی یا سرپرست او در ۳ ماه گذشته است. هر چه تعداد تراکنشات حساب بیشتر باشد، شانس موافقت با صدور ویزای متقاضی افزایش خواهد یافت‌.
  • اصل پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه: گذرنامه یا پاسپورت متقاضی باید دارای اعتبار ۶ ماهه و حداقل سه برگ سفید باشد.
  • عکس پرسنلی: ۲ قطعه عکس جدید رنگی تمام رخ از متقاضی با پس زمینهسفید باید به سفارت ارائه شود.
  • رزرو بلیط هواپیما و هتل: ارائه مدارک مبنی بر رزرو بلیط هواپیما به مقصد استونی و رزرو هتل برای هفته اول اقامت در این کشور ضروری است.
  • بیمه سلامت: ارائه مدارک بیمه سلامتی معتبر در اتحادیه اروپا به سفارت نیز الزامی می‌باشد‌.
  • رضایت نامه والدین: ارائه رضایت نامه رسمی و کتبی والدین برای متقاضیان زیر ۱۸ سال الزامی است.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی استونی

در اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی کشور استونی، فرد متقاضی باید به وب سایت سفارت استونی در کشور خود مراجعه و نوبت دریافت کند. در صورتی که کشور استونی در کشور مبدا متقاضی دارای سفارت یا کنسولگری نبود، متقاضی باید به نزدیک‌ترین سفارت مراجعه نماید. متقاضی دریافت ویزای تحصیلی باید تا زمان فرا رسیدن نوبت مراجعه حضوری، نسبت به فراهم نمودن و تکمیل مدارک خود اقدام کند. متقاضیان باید حداقل ۴۵ روز پیش از تاریخ سفر خود نسبت به درخواست ویزا اقدام کنند.

اقامت پس از تحصیل در استونی

ویزای تحصیلی استونی مدرکی است که تنها برای اقامت در حال تحصیل معتبر است. بنابراین فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه‌های این کشور ۶ ماه فرصت دارند که یک شغل پیدا کرده و ویزای کاری دریافت کنند. با توجه به شرایط اقتصادی بسیار مناسب کشور استونی، فارغ‌التحصیلان از شانس بالایی برای کار پیدا کردن در این کشور برخوردارند.

تحصیل در استونی

سخن آخر

کشور استونی کشوری مهاجر پذیر است. خصوصا دانشگاه‌های این کشور میزبان دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیا می‌باشند‌. از این رو رقابت برای کسب کرسی‌های دانشگاهی این کشور و دریافت ویزای تحصیلی استونی بسیاری جدی است. به همین دلیل بهتر است دانشجویان برای افزایش شانس موفقیت خود در این رقابت نفسگیر از راهنمایی و کمک متخصصان این مسیر بهره بگیرند. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی استونی به دانش‌آموزان و دانشجویان گرامی هستند.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی استونی چیست؟

تحصیل با هزینه مناسب در بهترین دانشگاه‌ها را می‌توان مهم‌ترین مزیت دریافت ویزای تحصیلی استونی دانست. امکان اشتغال پاره وقت و همچنین امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی با این ویزا دیگر مزایای آن به شمار می‌روند.

  1. مهم‌ترین شرایط دریافت ویزا یا اقامت تحصیلی استونی چیست؟

داشتن توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در استونی د دریافت پذیرش قطعی از یکی از مدارس یا دانشگاه‌های معتبر این کشور.

  1. هزینه صدور ویزای تحصیلی استونی چقدر است؟

هزینه صدور ویزای تحصیلی کشور استونی ۸۰ یورو است.

  1. تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی استونی چقدر است؟

تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی استونی در حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

  1. مراحل دریافت ویزای تحصیلی استونی چیست؟

مراجعه به سایت سفارت و دریافت نوبت، آماده کردن مدارک و مراجعه به سفارت در زمان مقرر مراحل دریافت ویزای تحصیلی استونی هستند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا