021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (4 امتیاز)

ویزای تحصیلی صربستان 2022

1- ویزای تحصیلی صربستان

فهرست مطالب

شرایط دریافت ویزای تحصیلی صربستان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به صربستان را دارید و اهل کشورهای اروپایی نیستید، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. برای دریافت این ویزا دو شرط اصلی وجود دارد:

شرط اول موفقیت در دریافت پذیرش یکی از مراکز آموزشی معتبر در صربستان( اعم از مدرسه، کالج یا دانشگاه) است‌.

دومین شرط برخورداری از شرایط مالی مناسب و توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیلی در صربستان است.

بدیهی است که برای صدور ویزای تحصیلی صربستان اثبات برخورداری از شرایط فوق به سفارت ضرورت دارد‌.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی صربستان

دانشجویان متقاضی تحصیل در صربستان بویژه تحصیل پزشکی در صربستان باید پیش از دریافت ویزای تحصیلی این کشور برخی اقدامات را انجام دهند:

  1. انتخاب رشته تحصیلی
  2. انتخاب دانشگاه
  3. آماده سازی و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مقاطع پیشین
  4. ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظر
  5. فراهم کردن شرایط پذیرش در دانشگاه‌ منتخب(مانند قبولی در آزمون ورودی و آزمون زبان)
  6. طی کردن مراحل نهایی پذیرش و واریز شهریه

پس از دریافت پذیرش قطعی از دانشگاه، نوبت به مراحل دریافت ویزای تحصیلی می‌رسد.

در اولین مرحله دانشجویان باید با مراجعه به سایت سفارت صربستان اقدام به دریافت نوبت کنند. همچنین باید مدارک قید شده در سایت سفارت را به دقت یادداشت و تا رسیدن نوبت سفارت آماده کنند. اقدام ضروری دیگر دانلود فرم درخواست ویزای تحصیلی و پر کردن فرم است. به یاد داشته باشید که دقت و صحت اطلاعات درج شده در فرم درخواست ویزا اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین در صورت ناقص بودن مدارک ارائه شده به سفارت درخواست دانشجو برای صدور ویزا رد خواهد شد‌.

تحصیل در صربستان

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان

مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • بیمه سلامت معتبر در کشور صربستان
  • مدارک مبنی بر عدم سو پیشینه قضایی
  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مقصد
  • رسید پرداخت شهریه سالانه دانشگاه
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پاسپورت معتبر با حداقل دو برگ سفید
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تمکن مالی و گردش حساب
  • مدارک محل اقامت در صربستان
  • بلیط پرواز

پرداخت هزینه صدور ویزای تحصیلی در سفارت انجام خواهد شد. هزینه صدور ویزای تحصیلی کشور صربستان برای دوره‌های تحصیلی بیشتر از ۱۸۰ روز برابر IQD 43200 (دینار صربستان) و در حدود ۶۶ یورو است.

 

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی صربستان

صدور ویزای تحصیلی صربستان در حالت معمول بین ۱ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد. اما بهتر است دانشجویان مدت زمان زودتری از شروع ترم تحصیلی برای درخواست ویزا اقدام کنند. همچنین دانشجویان باید ظرف ۲۴ ساعت ورود خود به خاک صربستان را به اطلاع پلیس این کشور برسانند.

ویزای تحصیلی صربستان

مزایای دریافت ویزای تحصیلی صربستان

مهم‌ترین مزیت دریافت ویزای تحصیلی کشور صربستان بهره‌مندی از کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور و دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی معتبر است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر صربستان همچون بلگراد و نووی ساد فرصت‌های شغلی بسیاری مناسبی را در کشورهای پیشرفته دنیا بدست خواهند آورد. زیرا این دانشگاه‌ها در کشورهای پیشرفته دنیا از اعتبار بسیار خوبی برخوردارند. دیگر مزیت قابل توجه دریافت ویزای تحصیلی این کشور امکان اشتغال به کار نیمه وقت است. دانشجویان در حال تحصیل در صربستان می‌توانند همزمان به تحصیل خود به کار پاره وقت مشغول شوند. دانشجویان می‌توانند با درآمد کار پاره وقت خود بخشی از هزینه زندگی و تحصیل در صربستان را پوشش دهند.

آخرین مزیت دریافت ویزای تحصیلی این کشور اروپایی را می‌توان امکان بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی مختلف قلمداد کرد. در کشور صربستان نهادی به نام صندوق استعدادهای تحصیلی وجود دارد که سالانه صدها بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی پرداخت می‌کند. مبلغ این بورسیه تحصیلی ۱۵۰۰۰ یورو برای هر سال است. از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی صربستان می‌توان داشتن معدل بالا و سن کمتر از ۲۶ سال( برای دانشجویان کارشناسی) را نام برد. البته دریافت کنندگان این کمک هزینه تحصیل تعهد دارند که به مدت ۵ سال پس از پایان تحصیل خود در صربستان مشغول به کار شوند.

 

شرایط تحصیل در صربستان

تحصیل در صربستان به زبان‌های انگلیسی و صربی امکان پذیر است. اما لازم است متقاضیان مهاجرت تحصیلی به صربستان تا حدودی به زبان صربی مسلط باشند. زیرا برای مکالمات روزمره و برقراری ارتباط با مردم به آن نیاز خواهند داشت. هزینه زندگی در کشور صربستان در حدود ۶۰۰۰ یا ۸۰۰۰ یورو در سال است. دانشجویان می‌توانند با اقامت در خوابگاه به جای اجاره منزل در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. زیرا خوابگاه‌های دانشجویی در کشور صربستان اغلب از کیفیت خوبی برخوردارند.

همچنین دانشجویان در صربستان می‌توانند با استفاده از کارت دانشجویی خود خدمات عمومی زیادی را با تخفیف دریافت کنند. برای مثال بازدید از موزه‌ها و مراکز تفریحی، رستوران‌ها و یا حتی خرید کتاب و پوشاک از برخی مراکز برای دانشجویان با تخفیف همراه است. با وجود این تسهیلات زندگی در کشور صربستان برای برخی از افراد با مشکلاتی مانند دلتنگی و احساس غربت همراه خواهد بود. به همین دلیل لازم است دانشجویان پیش اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان کلیه جوانب تصمیم خود را بررسی کنند.

ویزای تحصیلی صربستان

سخن آخر

کشور صربستان دارای شرایط بسیار مناسب برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. از این رو درخواست ویزای تحصیلی این کشور متقاضیان زیادی دارد. با وجود این که دریافت ویزای تحصیلی نسبت به سایر ویزاها ساده‌تر است، فرآیند صدور ویزای تحصیلی صربستان با دشواری‌های خاصی همراه است. همانطور که می‌دانید دریافت ویزای تحصیلی آخرین مرحله از مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. از آن رو هر گونه اختلال در صدور ویزا می‌تواند موجب بر باد رفتن زحمات دانشجو برای دریافت پذیرش دانشگاه شود. به همین دلیل بهره‌مندی از مشاوره مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان ضرورت دارد. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه صفر تا صد خدمات مهاجرت تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز هستند.

 

سوالات متداول

  1. هزینه صدور ویزای تحصیلی صربستان چقدر است؟

هزینه صدور ویزای تحصیلی صربستان در حدود ۶۶ یورو است.

  1. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی صربستان چقدر است؟

صدور ویزای تحصیلی صربستان بین ۲ تا ۳ هفته به طول می‌انجامد.

  1. مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی صربستان چیست؟

اخذ پذیرش تحصیلی و برخورداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در صربستان مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی این کشور به شمار می‌روند.

  1. آیا می‌توان با ویزای تحصیلی صربستان مشغول به کار شد؟

بله. دانشجویان در حال تحصیل در صربستان می‌توانند با ویزای تحصیلی خود به کار نیمه وقت مشغول شوند.

  1. مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی صربستان چیست؟

بهره‌مندی از سیستم آموزشی باکیفیت، دریافت مدرک معتبر، داشتن آینده شغلی روشن و شانس دریافت بورسیه تحصیلی مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی صربستان هستند.

  1. آیا استفاده از خوابگاه دانشجویی در صربستان امکان پذیر است؟

بله. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کنند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا