021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (7 امتیاز)

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

مهاجرت تحصیلی

فهرست مطالب

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

برخی از کشورهای اروپایی جهت تحصیل پزشکی در اروپا به عنوان مقصد مناسب جهت تحصیل رایگان پزشکی در اروپا هستند. از این رو یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان به منظور مهاجرت تحصیلی هستند. در بسیاری از کشورهای اروپا تحصیل برای دانشجویان اروپایی رایگان و تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی ارزان است.

در اروپا دانشگاه های معتبری وجود دارد که پزشکی را به دانشجویان بین المللی غیر اروپایی به طور کاملا رایگان ارائه می دهد. باورکردنی نیست، اما دانشگاه هایی در اروپا وجود دارند که مشروط بر بورسیه به دانشجویان خود به صورت کامل رایگان پزشکی می آموزد و شرایط تحصیل رایگان پزشکی در اروپا را فراهم می آورد.

تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا

در کشورهای اروپایی دانشجویان می توانند به منظور معیشت زندگی خود در اروپا 20 ساعت در هفته کار کنند. زیرا دولت در کشور اروپا تنها هزینه تحصیل شخص را پرداخت می کند و دیگر هزینه های زندگی نظیر بهداشت، بیمه، غذا و … در اغلب کشورهای اروپا برعهده خود شخص است.

کشورهای مشمول تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا  در یک نگاه

کشور شهریه دانشگاه
اتریش 1,500 EUR
دانمارک 45,000 – 120,000 DKK
(6,000 – 16,000 EUR)
ایتالیا 5,000 – 2,000 EUR
ترکیه 3,000 – 1,000 EUR
فنلاند 5,000 – 20,000 EUR
فرانسه 2,800 – 3,800 EUR
روسیه 3,000 – 1,000 EUR
آلمان free
یونان ca. 1,500 EUR
نروژ free
لهستان ca. 2,000 EUR
اسلوونی ca. 5,000 EUR

چه کشور هایی بستر تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا هستند؟

  1. لهستان

اگر علاقه مند به مهاجرت تحصیلی هستید، کشور لهستان یک گزینه مناسب جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا است. دانشجویان بین المللی پزشکی لهستان بسیار مورد احترام دیگر پزشکان در سراسر جهان هستند. مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های لهستان در سراسر جهان شناخته شده است. لهستان یک مکان خوب برای شروع و تحصیل پزشکی در اروپا است.

  1. سوئد

سوئد از یک سیستم دانشگاه آزاد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا استفاده می کند و اخیراً هزینه هایی را برای دانشجویان بین المللی پزشکی در نظر گرفته است. سیستم آموزش پزشکی سوئد یکی از چشمگیرترین سیستم ها در جهان است، بنابراین اخذ مدرک از دانشگاه های پزشکی سوئد با اعمال هزینه غذا و خوابگاه کاملا مقرون به صرفه است گزینه مناسبی جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا است.

  1. آلمان

پول را کنار بگذارید!

دوره های تحصیل پزشکی در آلمان ارزان و یا رایگان است. هزینه تحصیل پزشکی در اروپا و در کشور آلمان برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان و برای دانشجو های خارج از اتحادیه اروپا تا حد قابل توجهی ارزان است. داوطلبان تحصیل رایگان پزشکی در اروپا می توانند با سخت ترین و بهترین برنامه تحصیلی پزشکی را در دانشگاه های آلمان تجربه کنند. البته فراموش نکنید لازمه تحصیل رایگان پزشکی در آلمان تسلط به زبان آلمانی و زبان انگلیسی است.

  1. ایتالیا

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا کمتر از انگلیس و ایالات متحده آمریکا است. با این حال، هزینه نسبتاً کم تحصیل پزشکی در این کشور آن را به یک کشور دانشجو پسند تبدیل کرده است. فراموش نکنید که لازمه پذیرش و تحصیل پزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون IMAT است. پس لزوما نمی توان گفت که تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا چندان آسان است. اما با تمام این تفاسیر تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار، آموزش پزشکی توسط اساتید بین المللی، اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا سبب شده تا ایتالیا برای دانش آموزان یک مقصد قابل تامل باشد.

  1. بلژیک

بلژیک کشوری  بی سر و صدا و مقصدی ایده آل و  بی ادعا در علم پزشکی است. قیمت تحصیل این رشته در این کشور وابسته به هر شهر این کشور متفاوت است. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور برای دانشجویان بین المللی عضو اتحادیه اروپا 800 یورو و برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی 1000 یورو تخمین زده شده است. این کشور یک مقصد زیبا با امکانات آموزشی بسیار عالی برای گذراندن دوره پزشکی مهیج است. بلژیک از گزینه ها و مقاصد تحصیل ارزان پزشکی در اروپا است.

  1. مجارستان

در حال حاضر از 12000 دانشجوی بین المللی که در کشور مجارستان تحصیل می کنند، که بخش عظیمی از آن ها برای برای پزشک شدن آموزش می بینند. علاوه بر این، مجارستان دارای چهار دانشگاه در میان 350 دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی QS 2017 بر اساس موضوع پزشکی است. از جمله بهترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه سملوایز، دانشگاه دبرسن، دانشگاه پچ و دانشگاه سگد اشاره کرد. هزینه های تحصیل در مقاطع تحصیلی در مجارستان کمی بیشتر از سایر کشورها است، اما هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشور ها  کاملا مقرون به صرفه است و گزینه مناسب جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا است.

  1. نروژ

دانشجویان بین المللی نروژ را به منظور تحصیل انتخاب می کنند، زیرا در این کشور تحصیلات با کیفیت بالا را بدون هیچ گونه هزینه ای انجام می شود. دولت نروژ تحصیل را با پول مالیات دهندگان تأمین می کند تا دانشجویان بین المللی به همراه دانشجویان بومی بتوانند از تحصیل رایگان پزشکی در اروپا در دانشگاه های دولتی لذت ببرند. اما تحصیل ارزان و رایگان در نروژ زمانی جذاب می شود که بتوان با مبلغ  500 یورو در ماه زندگی کرد.  در نروژ، هشت دانشگاه، بیست کالج دانشگاه دولتی و شانزده کالج خصوصی وجود دارد. دانشگاه اسلو، دانشگاه برگن، دانشگاه استاوانگر ، دانشگاه علوم زیستی نروژ (UMB) ، دانشگاه آگر (UiA) و دانشگاه نوردلند برخی از دانشگاه های بدون شهریه هستند که در نروژ وجود دارند. از این رو نرو نیز گزینه مناسب تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا قلمداد می شود.

آزمون ورودی جهت تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا

در وهله اول برای تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا شخص باید نمرات قابل توجه و ایده آلی در دروسی مانند بیولوژی، شیمی و ریاضی داشته باشد. کسب معدل قابل قبول در مدرک دیپلم از دیگر شرایط تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا است.

اغلب دانشگاه های اروپا برای پذیرفتن داوطلبان تحصیل پزشکی آزمونی به صورت کتبی، شفاهی و یا به هر دو صورت برگزار می کنند. آزمون IMAT از جمله آزمون های بین المللی است، که قبولی در آن ورود داوطلب را به دانشگاه های ایتالیا تضمین می کند.

لازمه قبولی در آزمون IMAT تکرار و تمرین دروس و منابع آزمون است، برای موفقیت در این آزمون می توانید روی گروه آریا دانش حساب کنید. حضور داوطلب مهاجرت تحصیلی در  دوره های IMAT می تواند در رسیدن به تحصیل ارزان پزشکی در ایتالیا موثر باشد.

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

در دوره های IMAT آریا دانش علاوه بر رفع اشکال دروس توسط اساتید بین الملل، شیوه مصاحبه نیز آموزش داده می شود. شیوه مصاحبه و فن بیان به این جهت است، که برخی از دانشگاه های خصوصی ایتالیا از پذیرفته شدگان خود سوال هایی در مورد انگیزه تحصیلی، هدف تحصیلی و … به منظور ارزیابی سطح زبان شخص می پرسند، پس آمادگی در مصاحبه و تسلط زبان یکی از شرایط مهم قبولی و تحصیل رایگان و ارزان پزشکی در اروپا است.

فن بیان و تسلط کامل به زبان انگلیسی از دیگر شرایطی است که تحصیل ارزان پزشکی در اروپا را فراهم می کند، حضور یک ساله داوطلب مهاجرت تحصیلی در کالج یا گذراندن دوره های MFP می تواند مسیر تحصیل رایگان پزشکی در اروپا را هموار تر کند.

هر دانشجو برای تسلط کامل بر امتحانات ورودی دانشگاه نیاز به یک منبع یا رفرنس کامل به منظور تسلط بر دروس دارد، مطالعه پکیج آموزشی یونی مد پیشنهاد ویژه آریا دانش برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل رایگان پزشکی در اروپا است.

بورسیه تحصیلی جهت تحصیل رایگان پزشکی در اروپا

اغلب موسسات آموزش عالی و دانشگاه های قاره سبز از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا استقبال می کنند. گرچه این دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند اما دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل رایگان پزشکی در اروپا می توانند تقاضای بورسیه تحصیلی یا افزایش بودجه کنند. اروپا سالانه بودجه ای بیش از 16 میلیارد یورو را در بحث بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی صرف می کند.

تحصیل رایگان پزشکی در اروپا با هدف توانمند سازی پزشکان آینده، صرف نظر از سوابق مالی است. از آنجایی که دانش پزشکی باید در دسترس همه قرار گیرد، از این رو تحصیل ارزان پزشکی برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی گزینه بسیار مناسبی است.

تحصیل رایگان و ارزان پزشکی در اروپا

هر دانشگاه در اروپا وابسته به شرایط خود دارای بورسیه های تحصیلی  متفاوتی است، که برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط بورسیه تحصیلی جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا بهتر است، اینجا را کلیک کنید.

لازم به ذکر است که در مبحث بورسیه تحصیلی در اروپا این نکته را اضافه کنیم که بورسیه تحصیلی در اروپا مشمول دانشجویایی با سواد علمی بالا، دانشجویان علاقه مند به تحصیل با درآمد کم، دانشجویان سرپرست خانواده، ارتباط بین المللی دو کشور مبدا و مقصد و … می شود.

هزینه های زندگی جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا

اروپا قاره ای بزرگ و پهناور است. پس بنابراین جای تعجب نیست، که هزینه های زندگی در اروپا از مکانی به مکان دیگر به طور چشمگیری متفاوت باشد. کشورهایی که نسبتاً تازه وارد در اتحادیه اروپا هستند، مکان های بسیار ارزان تری نسبت به اعضای مستقر اتحادیه اروپا هستند. قصد تحصیل پزشکی در هر کجا از قاره اروپا را دارید، آگاهی از هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلات مربوطه قبل به آن کشور از اقدامات مهم است.

زندگی در شهرهایی مانند لندن و پاریس بسیار گران است و قیمت مواد غذایی در سراسر اروپا از کشوری به کشور دیگر و همچنین شهر به شهر بسیار متغیر است.در انگلیس شورای بریتانیا تخمین می زند، که دانشجویان بین المللی برای زندگی، ماهانه به حدود 658 یورو نیاز دارند که هزینه خوابگاه، لباس، حمل و نقل و … را پوشش دهند. برای مثال دانشجویی که در انگلیس زندگی می کند چهار برابر بیشتر از دانشجو مستقر در آلمان هزینه پرداخت خواهد کرد.

تحصیل در اروپا

هزینه تحصیل در انگلیس وابسته به عوامل مختلف نسبتا زیاد است، اما پشتوانه مالی قابل توجه می تواند شخص را مجاز به تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور کند.بروکسل در بلژیک از بین 125 شهر اروپا در هجدهمین شهر گران قیمت اروپا قرار دارد. اجاره بها یک اتاق خوابگاه دانشجویی بیش از 500 یورو در ماه هزینه دارد. لازم به ذکر است، در کنار این مبلغ اجاره بها هزینه حمل و نقل، غذا و … نیز وجود دارد.

پاریس در فرانسه که به تازگی در فهرست QS به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان قرار دارد، از جمله دهمین شهر گران قیمت برای زندگی است. در این کشور اتاق ها با قیمت تقریبی 500 یورو در ماه برای یک آپارتمان مشترک در پاریس شروع می شوند. البته هزینه تحصیل پزشکی در این شهر کم است، بنابراین ممکن است ارزش یک تجربه عالی برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی باشد. از جمله شهر های دانشجویی کشور فرانسه می توان به نانت ، لیل و لیون اشاره کرد.

علاوه بر کشوره های فوق کشورهایی نظیر بلغارستان،آلمان، قبرس و فنلاند هم کشور های مناسبی به جهت تحصیل ارزان پزشکی در اروپا هستند.

مزایای تحصیل ارزان و رایگان پزشکی در اروپا

  • آشنایی با فرهنگ و معماری جذاب اروپا
  • تحصیل ارزان پزشکی در کشورهای اروپایی
  • تحصیل ارزان پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا
  • آموزش و تدریس دروس پزشکی توسط هیئت علمی برجسته اروپایی
  • تحصیل پزشکی ارزان در اروپا بدون مدرک معتبر زبان
تحصیل ارزان پزشکی اروپا

جمع بندی

پزشک شدن شاید محبوب ترین هدف شغلی برای داوطلبان مهاجرت تحصیلی بویژه تحصیل پزشکی در اروپا باشد، اغلب دانش آموزان حتی قبل از ورود به دبیرستان اشتیاق خود را به تحصیل پزشکی در اروپا نشان می دهند.

تحصیل ارزان پزشکی در اروپا علاوه بر افزایش اعتبار شخص در دنیا موجب تحصیل آسان  در سطح علمی مدرن و ایده آل می شود.

اگر در پی جست و جوی یک دانشگاه به منظور تحصیل رایگان پزشکی در اروپا هستید، نیاز به یک مشاور دارید تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند. علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی می توانند با مشاوره کاملا رایگان و یا با تکمیل فرم ارزیابی پذیرش آریا دانش خود را یک قدم نزدیک تر به اهداف خود ببینید.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا