021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.9/5 - (8 امتیاز)

شرایط زندگی و تحصیل در کشور کانادا – 2020

تحصیل در کانادا

فهرست مطالب

بخش اول: آشنایی با کشور کانادا

مساحت و جمعیت کشور کانادا

کانادا (Canada) دومین کشور پهناور جهان بعد ازکشور روسیه در آمریکای شمالی با کشور ایالت متحده آمریکا از سمت جنوب همسایه است. این کشور از سمت شمال به اقیانوس منجمده شمالی، از سمت شرق به اقیانوس اطلس و از سمت غرب به اقیانوس آرام ختم می شود. مساحت کشورکانادا 9،984،000 است. بخش زیادی از کشور کانادا به علت برودت هوا و نبود پوشش گیاهی مناسب خالی از سکنه است. کشور کانادا سال های بسیاری مستعمره کشور فرانسه و انگلستان بود، اما سرانجام توانست در سال 1867 مستقل شود و حکومتی نو با ضمیمه پادشاهی ابداع کند. با وجود حکومت پادشاهی در کانادا، این کشور به صورت پارلمانی فدرال و دولت های مستقل اداره می شود، شهروندان این کشور می توانند در تعیین سرنوشت کشور خود رای دهند.

کانادا که سرمنشاء واژه سرخ پوستی به معنی سرپناه است، شامل 10 استان و 3 قلمرو است. پایتخت این کشور اتاوا است. این کشور بزرگ کم جمعیت افرادی با تنوع زبانی و نژادی ایرانی، فرانسوی و … را در خود جای داده است. تنوع جمعیتی در این کشور سبب جذابیت هر چه بیشتر آن شده است. اغلب مردم کشور کانادا بسیار پایبند به سنت کشور خود هستند و احترام زیادی برای عید مسیح قائل می شوند. اغلب ساکنان کشور کانادا علاقه مند به ورزش هاکی هستند.

واحد پول کانادا

واحد پول کشور کانادا

واحد پول کانادا، دلار کانادا ((Canadian Dollar است که با اختصار CAD نامیده می شود. در این کشور اسکناس های 5 دلاری، 10 دلاری و 20 دلاری دیده می شود.  سکه در این کشور مرسوم است از جمله سکه های این کشور می توان به پنی (یک سنت)، نیکل (5 سنت)، دایم (ده سنت) و … اشاره کرد. هر دلار معادل 100 سنت می باشد. کانادایی ها برای افزایش طول عمر و  امنیت اسکناس های خود از جنس پلاستیک تولید می کنند. سکه در نزد کانادایی ها بسیار جایگاه ویژه ای دارد. آن ها علاقه زیادی به سکه دارند.

زبان رسمی کشورکانادا

کشور کانادا به علت ساختار سیاسی و فرهنگ متفاوت خود، زبان رسمی واحد ندارد. از آنجایی که فرانسوی ها و انگلیسی به صورت یکسان عضو پارلمان و دولت فدرال این کشور هستند، نمی توان زبان واحدی برای این کشور دانست، اما آمار نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم کانادا حدودا 60 درصد انگلیسی زبان هستند و تنها 23 درصد از مردم این کشور فرانسوی هستند که بخش عمده ای از آن ها ساکن شهر کبک هستند. با این حال مردم کانادا زبان رسمی کشور خود را انگلیسی و فرانسوی می دانند و اغلب به دو زبان ذکر شده مسلط هستند. اما در این کشور می توان درصد کمی از مردم را یافت که به زبان پنجابی (هندی/پاکستانی)، کانتونی و ماندارین (چینی) صحبت می کنند.

شهرهای مهم کشور کانادا

اتاوا کانادا

اتاوا پایتخت کانادا است، شهری با مردمانی که به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند. اتاوا کانادا جایی است که می توان در آن میراث گران بها کانادا و فرهنگ این کشور را مشاهده کرد. اتاوا مملو از نمایشگاه ها و گالری های مختلف است. این شهر هر ساله جشن های متفاوتی از فوریه تا ژوئیه برگزار می کند که چشم هر بیننده را به خود خیره می کند. اتاوا علاوه علاوه بر ویژگی های یک پایتخت خوب و موجه، دانشگاه های مهمی از قبیل دانشگاه اتاوا را در خود جای داده است. این دانشگاه که جزء 10 دانشگاه برتر تحقیقاتی پژوهشی کشور کانادا است، سالانه پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان است.

 

هالیفاکس کانادا

هالیفاکس یک شهر ورزشی، صنعتی و توریستی پرشور است. هالیفاکس کانادا به عنوان قلب فرهنگی در ساحل شرقی کاناد،  قرار دارد این شهر توریستی و ورزشی تعداد زیاد هتل به جهت اسکان و هم چنین جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. کارخانه های تولیدی صنایع دستی، تقطیرها، باغ های تاکستان از دیگر امکاناتی است که هالیفاکس را تبدیل به یک پدیده در کشور کانادا کرده است. بندرگاه های این شهر یکی از بهترین، عمیق ترین و بی خطرترین بندرگاه های جهان است که به عنوان قطب اصلی حمل و نقل برای اتلانتیک کانادا و ساحل شرقی خدمت می کند.

کبک کانادا

کبک بزرگترین استان کانادا و محل زندگی بیش از 8.2 میلیون نفر است که به عنوان استان زیبا بین مردم کانادا شهرت دارد. کبک یک استان پرجمعیت و فرهنگی است که اغلب آن را به عنوان “اروپای آمریکای شمالی” می شناسد. کبک کانادا همچنین به دلیل جنگل های وسیع، تپه های نورد و آبشارهای بی شماری خود بسیار مشهور است.کبک دومین شهر بزرگ کانادا محسوب می شود که شمار زیادی از مردمش به زبان فرانسوی صحبت می کنند. اقتصاد کبک کانادا بسیار صنعتی و متنوع است. بخش تولید پیشرفته کبک محصولات متنوعی را برای صادرات از قبیل تجهیزات کنترل ترافیک هوایی، نرم افزار، قطار مترو، هلیکوپتر، دیسک، دستگاه تصفیه هوا و اسباب بازی ها تولید می کند.

علاوه بر این، استان کبک از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است. کبک بیش از یک سوم محصولات خمیر و کاغذ کانادا و درصد زیادی از چوب نرم آن را تولید می کند. هم چنین این شهر ظرفیت فراوانی از برق خود شهرهای هم جوار و ایالت متحده را تولید می کند. این شهر به تنهایی 30 درصد از صادرات کشور را تولید می کند.

تورنتو کانادا

شهر تورنتو کانادا از جمله پرجمعیت ترین شهرهای کانادا، شهری فرهنگی و مرکز مالی و تجاری محسوب می شود، که موقعیت آن در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو، که بخشی از مرز بین کانادا و ایالات متحده را تشکیل می دهد.در برخی از حاشیه این شهر بهترین زمین های کشاورزی کانادا قرار گرفته است و دارای آب و هوایی مطلوب برای رشد طیف گسترده ای از محصولات زراعی و توزیع و تولید محصولات کارخانه ای است. تورنتو کانادا یکی از شهرهای مهم اقتصادی کانادا است که به شکلی پررونق و بزرگ دائما در حال پیشرفت است. تورنتو از لحاط سطح علمی یکی از قوی ترین مراکز علمی تحقیقاتی جهان را با نام دانشگاه تورنتو کانادا را در خود جای داده است. این دانشگاه هفدهمین دانشگاه برتر جهان محسوب می شود که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی پذیرش می کند.

جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کشور کانادا

آبشار نیاگارا

آبشارهای نیاگارا معروف ترین و بزرگترین جاذبه طبیعی کانادا است که هر ساله میلیون ها بازدیدکننده را به خود اختصاص می دهد.

پارک ملی بنف

پارک ملی بنف در قلب کوه های باشکوه راکی ​​در استان آلبرتا قرار دارد و برخی از زیباترین مناظر کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه های رنگ فیروزه ای، قله های پوشیده از برف و یخچال های طبیعی همه از ویژگی های ملموس این پارک حیرت انگیز است.

جواهر این پارک دریاچه لوئیز است. درختان، کوهها و یخچالهای اطراف سبب زیبایی هر چه بیشتر این پارک شده است. پارک یخی که از دریاچه لوئیز می گذرد یک دریچه فراموش نشدنی و یکی دیگر از جاذبه های مهم بنف است. بنف هم چنین یک منطقه مهم ورزشی در زمستان و اقامتی در کانادا است که طرفداران ورزش های های زمستانی را به خود جلب می کند.

Old Quebec

Old Quebec یک منطقه تاریخی در شهر کبک کانادا است. این شهر تاریخی در سال 1608 بنا نهاده شد. این منطقه حکایت از تاریخ حضور ارتش نظامی فرانسوی و انگلیسی در این کشور را دارد که امروزه به یک منطقه توریستی با بسیاری از فروشگاه های کوچک و بزرگ و صدها نقطه دیدنی تاریخی و عکاسی تبدیل شده است. بازدیدکنندگان بخاطر موقعیت استراتژیک خود که مشرف به رودخانه سنت لارنس است، می توانند از زیبایی های این منطقه گردشگری لذت ببرند.

Old Quebec تنها شهر آمریکای شمالی است همراه با بسیاری از سنگرها، دروازه ها و آثار دفاعی که هنوز پیرامون شهر کبک قدیمی را احاطه کرده است و هم چنان محاصره خود را حفظ کرده است. شهر فوقانی که بر روی صخره بنا شده است، با کلیساهای خود، صومعه ها، بناهای تاریخی، مراکز مذهبی و اداری هم چنان باقی مانده است.

از دیگر جاذبه های کشور کانادا می توان به ساختمان پارلمان اتاوا کانادا (Ottawa’s Parliament Hill)، مونترال قدیمی (Old Montreal)، خلیج کوچک فاندی (Bay of Fundy)، پارک ملی گروس مورن (Gros Morne) و … اشاره کرد.

مذهب در کانادا

مذهب در کشورکانادا

کشور کانادا به علت فرهنگ و اقوام مختلف خود هم چون کشور آمریکا یک کشور بدون دین شناخته می شود. مردم این کشور اغلب دین خود را مسیحی می دانند. اما مهاجرت بسیار از مردم در چند سال اخیر، از سایر نقاط جهان سبب شده تا این کشور تنوع زیادی در مذهب داشته باشد. بعد از مسحیت، مسلمانان بیشترین آمار مذهبی را در کانادا دارند. شهر مونترال کانادا از مذهبی ترین شهرهای این کشور از دیدگاه مسلمانان محسوب می شود. در این شهر هر ساله مراسم عاشورا برگزار می شود.

بخش دوم: شرایط اقتصاد و کار در کشور کانادا

اقتصاد باز کشور کانادا بیشتر بر پایه صنعت این کشور است. این کشور نقش مهمی در تولید و صادر کردن انرژی خالص به سایر کشور های هم جوار خود دارد. نفت و گاز از جمله ارزشمندترین عضو اقتصادی این کشور است. این کشور بعد از عربستان سعودی بیشتر میزان نفت و گاز جهان را دارد. با این حال رشد اقتصادی کانادا تنها محدود به این محصول نیست، بلکه این کشور دارای معادن طبیعی زیادی نظیر طلا، نیکل، سرب و آلومینیوم است. این کشور دوستدار محیط زیست نقش مهمی در صادر کردن انواع غلات نظیر گندم در سراسر جهان دارد. وجود جنگل ها و صنایع چوبی و صنعت اتومبیل سازی از صنایع مهم اقتصادی این کشور است. طبق آخرین نظر سنجی آمار بیکاری در این کشور زیر 5 % است.

بخش سوم: هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا کمی تا قسمتی گران است. برای یک زندگی متوسط در کانادا ماهانه 3000 الی 4000 دلار نیاز است. از آنجایی که برای زندگی در کانادا باید به یکی از  زبان های انگلیسی یا فرانسوی مسلط بود، زندگی در این کشور اندکی مشکل است. ارزان ترین شهر در کانادا کبک است.

هزینه زندگی در کانادا – اجاره مسکن

متوسط مبلغ به دلار- ماهانه عنوان هزینه
2100 دلار آپارتمان یک خوابه مرکز شهر
2500 دلار آپارتمان دو خوابه مرکز شهر
3000 دلار آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر
15000 دلار آپارتمان 3 خوابه خارج از شهر

هزینه زندگی در کانادا – متوسط هزینه تغذیه

متوسط مبلغ به دلار عنوان هزینه
7،4 برنج (1کیلو)
18 گوشت (1 کیلو)
2،35 شیر (1 لیتر)
2.7 سیب زمینی (1 کیلو)

 

هزینه زندگی در کانادا – متوسط هزینه رستوران

متوسط مبلغ به دلار عنوان هزینه
15 دلار هر وعده غذایی ارزان
65 دلار غذا برای دو نفر، رستوران متوسط
10 دلار ساندویچ
2 دلار آب یک و نیم لیتری

تحصیل در کانادا

بخش چهارم: شرایط تحصیل در کانادا

سیاست کشور کانادا به گونه ای است که بخش مهمی از آن بر محور دانشجو پروری و شکوفایی استعداد می چرخد. از این رو این کشور موسسه های عالی آموزش و دانشگاه های معتبری را در خود گنجانده است. برای تحصیل در کانادا در دانشگاه های معتبر و پذیرش کننده دانشجو بین الملل دارا بودن مدرک پایان دوره تحصیلات متوسطه کفایت می کند. شهریه تحصیل در کانادا برای رشته های مهندسی و پزشکی اندکی بالاتر از سایر رشته ها است. گرچه شهریه دانشگاه در این کشور بالاتر از کشور های اروپایی است اما اعتبار دانشگاه های کانادا سبب شده تا افراد زیادی به منظور تحصیل به این دانشگاه ها جذب شوند.

بخش پنجم: بهداشت و درمان در کشور کانادا

بهداشت و درمان کشور کانادا رابطه مستقیمی با بیمه این کشور دارد. در این کشور هر استان سیستم درمانی و بیمه متفاوت دارد. به علت افزایش دانشجویان بین المللی در این کشور دولت کانادا اقدام به بیمه دانشجوییان بین المللی خود کرده است. دانشجویان باید از اقامت در کانادا بیمه خود را تعیین کنند چرا که پروسه اخد بیمه زمانبر است. سیستم خدمات درمانی این کشور بسیار باکیفیت است. تمامی پزشکان کانادا مسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند.

بخش ششم: مزایای تحصیل در کانادا و زندگی در کانادا

زندگی در کانادا و تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا به مراتب مقرون به صرفه تر است. کیفیت زندگی و تحصیل در این کشور از رتبه مطلوبی و خوبی برخوردار است. امکان کار در کنار تحصیل برای دانشجویان کشور کانادا وجود دارد. این کشور به علت تنوع جمعیتی خود مردمی رفتار بسیار خوب و خارج از نژاد پرستی دارد.

بخش هفتم: معایب زندگی در کانادا و تحصیل در کانادا

  • سرما بیش از حد هوا کانادا ممکن است مغایر با طبع و شیوه زندگی برخی از افراد باشد.
  • مالیات کشور کانادا برای مقیمان این کشور اندکی بالاتر از کشورهای اروپایی است.
  • پروسه دریافت ویزا این کشور طولانی، زمان بر و استرس زا است.
  • هزینه اسکان به شدت در کشور کانادا نسبت به سایر کشور های جهان بالاست.
  • فاصله جغرافیایی این کشور با ایران به شدت طولانی است، از این رو ممکن است برخی این فاصله طولانی را سخت و طاقت فرسا بدانند.

گالری تصاویر

کشورهای دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحصیل در کانادا

دانشگاه های این کشور

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا