021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (6 امتیاز)

شرایط و هزینه های زندگی در اسپانیا 2021

اسپانیا

فهرست مطالب

در این مقاله قصدمان این است که متقاضیانی که به تحصیل، کار و مهاجرت به اسپانیا، علاقه دارند را از شرایط و هزینه های زندگی در اسپانیا آگاه کنیم. در این مقاله، در بخش اول اطلاعات مهمی درباره کشور اسپانیا، تاریخچه، مساحت، جمعیت، واحد پول، زبان رسمی، شهر های مهم، آب و هوا، جاذبه های گردشگری و مذهب به خواننده ارائه می دهیم. در بخش های بعدی شرایط اقتصادی در اسپانیا، شرایط کار در اسپانیا، هزینه های زندگی در اسپانیا، شرایط تحصیل در اسپانیا و شرایط بهداشت و درمان در اسپانیا را مورد بررسی قرار می دهیم. در انتها نیز به مزایا و مشکلات تحصیل و زندگی در اسپانیا می پردازیم.

بخش اول: آشنایی با کشور اسپانیا

  • تاریخچه، مساحت و جمعیت کشور اسپانیا

کشور اسپانیا، کشوری که در منتهی الیه جنوب غربی اروپا واقع شده است. کشور اسپانیا با همسایه غربی و کوچک خود یعنی پرتغال، در شبه جزیره ایبری قرار گرفته است. این کشور حدود 85 درصد شبه جزیره ایبری را اشغال کرده و مساحتی حدود 990,505 کیلومتر مربع دارد. مرز اسپانیا با پرتغال، 1214 کیلومتر مربع است و عنوان طولانی ترین مرز در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. دیگر همسایه های کشور اسپانیا، فرانسه اندورا است که از سمت شمال با این کشور هم مرز می باشد. همچنین اسپانیا در جنوبی ترین نقطه خود از طریق تنگه جبل الطارق، با کشور مراکش مرز کوچکی دارد.

جمعیت اسپانیا بر اساس برخی بررسی ها و تخمین ها در سال 2020، حدود  000,752,46 نفر بوده است و بیشتر این جمعیت به جز شهر مادرید و اطراف آن در مناطق ساحلی زندگی می کنند. اسپانیا کشوری دارای کوه های پوشیده از برف، آثار تاریخی وسیع و شهرهای زیبا است که همه این موارد، این کشور را به یک مقصد مورد علاقه برای سفر و مهاجرت تبدیل کرده است. اسپانیا به غیر از بومیان خود، مهاجران انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هلندی و نروژی را نیز در خود جای داده است که این مهاجران بیشتر در مناطق ساحلی و جزایر این کشور، سکونت دارند.

اسپانیا شاهد فرهنگهای متعدد و متنوعی در طی تاریخ بوده است. کاستیلیاییان، کاتالونیا، لوزیتانیها، گالیسیها، باسکیها، رومیها، اعراب و یهودیان طی سالها، فرهنگ ها و ادیان مختلفی وارد این کشور کرده اند. تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد، انسان ها بیش از 000,200,1 سال پیش در شبه جزیره ایبری زندگی می کرده اند. آنچه از تاریخ مشخص می شود، 200 سال پیش از میلاد، امپراطوری روم طی جنگ هایی که حدود دو قرن طول کشید، این شبه جزیره را زیر سلطه داشتند.

گذشت تا به آنجایی که در قرن هشتم این سرزمین توسط مسلمانانی که از شمال آفریقا به شبه جزیره ایبری هجوم آوردند، فتح شد. گرایش به اسلام، طی این سال ها افزایش یافت تا جایی که طبق باور عموم تا اواخر قرن دهم، جمعیت زیادی به اسلام متمایل شدند. کم کم یهودیان نیز در اروپای غربی مکتب کلاسیک یونانی را آموزش دادند و این مکتب با فرهنگ اسلامی در هم آمیخت. در قرن یازدهم، مسیحیت جای خود را در این سرزمین باز کرد و قلمروی گسترده ای تشکیل داد. سر انجام با اتحاد مسیحیان، اسلام کمرنگ شد و یهودیان نیز از اسپانیا اخراج شدند و مذهب کاتولیک گسترش پیدا کرد.

طی تمامی جنگ های پیش آمده در این سرزمین، اسپانیا دستخوش تغییرات زیادی شد. همچنین با توجه به نبرد های متوالی، جمعیت کاهش چشمگیری داشت؛ تا اینکه بین سال های 1950 تا 1970، اسپانیا افزایش قابل توجهی در افزایش جمعیت خود مشاهده کرد. این امر با رشد سریع نوزادان پس از جنگ جهانی دوم و همچنین پیشرفت های پزشکی عمومی و افزایش امید به زندگی ایجاد شد. برای سالها، اسپانیا ثروتمند ترین و مطمئنا دورترین کشور جهان بود تا اینکه با فرسایش مداوم امپراتوری ها و کشف قاره آمریکا، اسپانیا دیگر عظمت قبل را نداشت.

در حال حاضر، اسپانیا یک دموکراسی پارلمانی سکولار و سلطنتی با پادشاه فیلیپه ششم است. این کشور بسیار توسعه یافته است و درآمد بالا و همچنین  چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است . اسپانیا طولانی ترین امید به زندگی در جهان را دارد و عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، منطقه یورو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، منطقه شنگن، سازمان تجارت جهانی (WTO) و بسیاری از سازمانهای بین المللی دیگر است.

Spain
  • واحد پول کشور اسپانیا

واحد پول کشور اسپانیا در سال ها قبل، پزوتا نام داشت. این واحد پولی از سال 2002، زمانی که یورو، واحد پولی اتحادیه اروپا شد، اعتبار خود را از دست داد. امروزه یورو واحد پولی مشترک بیشتر کشور های اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا است.

  • زبان رسمی کشور اسپانیا

اسپانیایی تنها زبان رسمی ملی کشور اسپانیا است. اگرچه نحوه رایج زبانها و گویش های منطقه ای در این کشور، هر فردی را شگفت زده می کند، اما خوب است بدانیم که زبان اسپانیایی در سراسر جهان محبوب است. با  گسترش زبان اسپانیایی، زبانهای منطقه ای اسپانیا نیز همچنان به رشد خود ادامه دادند و امروزه بسیاری از مردم به 5 زبان رسمی منطقه ای موجود در اسپانیا صحبت می کنند. اسپانیایی کاستیلایی (زبان رسمی اسپانیا)، کاتالان، والنسیایی، آرانی، باسک و گالیسیایی، شش زبان موجود در کشور اسپانیا هستند.

  • شهر های مهم اسپانیا

پادشاهی اسپانیا به پایتختی مادرید، از 17 جامعه خود مختار، دو شهر خود مختار و پنجاه استان تشکیل شده است. طبق قانون اساسی اسپانیا، این کشور از سال 1978 یک دولت واحد است و دولت مرکزی در آن نهایی ترین قدرت برتر است. بنابراین، تمامی تقسیمات اداری این کشور تنها از دستوراتی که دولت مرکزی در اختیارش می گذارد، تبعیت می کند.

در ادامه به 17 جامعه خود مختار به علاوه دو شهر خود مختار و 50 استان کشور اسپانیا می پردازیم:

  1. جامعه خود مختار اندلس متشکل از استان های سویل، مالاگا، کادیز، گرانادا، کوردوبا، آلمریا، ژائن و هوئلوا
  2. جامعه خود مختار کاتالونیا متشکل از استان های بارسلونا، تاراگونا، جیرونا و للیدا
  3. جامعه خود مختار مادرید متشکل از استان مادرید
  4. جامعه خود مختار والنسیا متشکل از استان های والنسیا، آلیکانته و کاستلون
  5. جامعه خود مختار گالیسیا متشکل از استان های لاکورونیا، پونته و درا، لوگو و اورنس
  6. جامعه خود مختار کاستیل و لئون متشکل از استان های وایادولید، لئون، بورگوس، سالامانکا، زامورا، پالنسیا، آویلا، سگوویا و سوریا
  7. جامعه خود مختار باسک متشکل از استان های بیسکی، گیپوزکوا و آلابا
  8. جزایر قناری متشکل از استان های لاس پالماس و سانتاکروز د تنریف
  9. جامعه خود مختار کاستیا-لا مانچا متشکل از استان های تولدو، سئوداد رئال، آلباست، گوادالاخارا و کوئنکا
  10. جامعه خود مختار مورسیا متشکل از استان مورسیا
  11. جامعه خود مختار آراگون متشکل از استان های ساراگوسا، هوسکا و تروئل
  12. جامعه خود مختار اکسترمادورا متشکل از استان های باداجوز و کاسرس
  13. جزایر بالئاریک متشکل از استان بالئاریک
  14. جامعه خود مختار آستوریاس متشکل از استان آستوریاس
  15. جامعه خود مختار ناوارا متشکل از استان ناوارا
  16. جامعه خود مختار کانتابریا متشکل از استان کانتابریا
  17. جامعه خود مختار لا ریوجا متشکل از استان لا ریوجا
  18. شهر خود مختار سئوتا
  19. شهر خود مختار ملیلی
دانشگاه های اسپانیا

در زیر به معرفی برخی از شهرهای مهم اسپانیا می پردازیم.

  • بارسلونا

بارسلونا دومین شهر مهم این کشور، اما محبوب ترین مقصد برای بازدیدکنندگان بین المللی است. این شهر آرام همچنین خط ساحلی خیره کننده ای دارد. معماری این شهر نیز هر ساله میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند.وجود دانشگاه های معتبر در این شهر باعث شده است کشور اسپانیا یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی باشد.

  • مادرید

با اینکه مادرید بیشتر از بارسلونا، پذیرای بازدیدکنندگان است، با این حال، پایتخت اسپانیا تعداد گردشگران خارجی کمتری دارد. این شهر به خاطر موزه های درجه یک خود مانند موزه ال پرادو و همچنین یکی از زیبا ترین صحنه های زندگی شبانه در جهان مشهور است. مادرید ممکن است ساحلی مانند بارسلونا نداشته باشد، اما دارای بسیاری از نقاط دیدنی و فرهنگی دیگری است که آن را جبران می کند.

  • سویا

سویا، پایتخت ناحیه اندلس جنوبی اسپانیا است و به دلیل آب و هوای آفتابی و برخی از دیدنی ترین آثار تاریخی اسپانیا مشهور است. خیابان ها، میدان های شهر، رستوران ها و … مملو از مکان های تفریحی و زیبا می باشد.

از دیگر شهر های مهم و دیدنی اسپانیا می توان از والنسیا، مالاگا، سالامانکا، گرانادا،پالما د مایورکا و… نام برد.

  • آب و هوای کشور اسپانیا

تصوری که از آب و هوای اسپانیا برای دیگر کشور ها وجود دارد، یک آسمان آبی و خورشید بوده است، در صورتی که در واقعیت آب و هوای این کشور به اندازه جغرافیای آن متفاوت است. اسپانیا حداقل پنج منطقه مختلف آب و هوایی به دلیل موقعیت شبه جزیره ایبری بین جریانهای باد گرمسیری (گرم) و قطبی (سرد)، دارد. نسیم، رطوبت و محدوده دمای محدود از ویژگی های مناطق ساحلی است، در حالی که فضای داخلی اسپانیا محدوده دمایی وسیع تری و رطوبت کمتری را تجربه می کند. همچنین تضادی دیگر بین جنوب کشور (گرم و خشک) و شمال (سرد و بارانی) وجود دارد. به صورت کلی، آب و هوا قاره ای، مدیترانه ای، اقیانوسی، کوهستانی و خشک از جمله انواع آب و هوای موجود در اسپانیا است.

کشور اسپانیا

جاذبه های گردشگری اسپانیا

کشور اسپانیا از تمدنی قدیمی برخوردار است که به سبب قرار گرفتن در جنگ های زیاد، وجود ادیان مختلف و جغرافیا و فرهنگ متنوع, دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی و مکان های تفریحی متعددی است. به چند مورد از جاذبه های گردشگری در زیر اشاره می کنیم:

  • منطقه کوهستانی کاتالونیا
  • دشت ساحلی تپه ای والنسیا
  • کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا
  • مسجد کوردوبا به نام مزکیتا
  • موزه هنر های مدرن جان میرو در بارسلونا
  • موزه گوگنهام در بیلبائو
  • نیو کمپ ورزشگاه بارسلونا
  • باغ الحمرا و جنر الیف در گرانادا
  • تپه مونجوئیک در بارسلونا
  • موزه پیکاسو در بارسلونا
  • پارک ال رتیرو در مادرید
  • کاخ ها و باغ های سلطنتی واقع در مادرید
  • میدان اصلی پایتخت اسپانیا با نام Plaza Mayor
  • معبد دبود در مادرید
  • قلعه آلکازار در سویا
  • کلیسای جامع گوتیک سویا است که آرامگاه کریستف کلمب در آن قرار دارد.
  • مذهب در کشور اسپانیا

با توجه به مطالبی که قبلا گفتیم، اسپانیا یک کشور پیرو مسیحیت کاتولیک است؛ اما دیگر مذاهب مسیحیت مثل ارتدوکس و پروتستان نیز پیروانی دارد. 30 درصد از جمعیت اسپانیا فاقد دین هستند و بی دینی و بی خدایی پیشه کرده اند. مسلمانان نیز  از سال 2000 در اسپانیا، افزایش داشته اند. یهودیت و سایر ادیان که درصد کمی از جمعیت را شامل می شوند نیز از جمله ادیان کشور اسپانیا هستند.

گردشگری در اسپانیا

بخش دوم: شرایط اقتصادی در اسپانیا

اقتصاد اسپانیا در سال 2021، رتبه 39 را در به خود اختصاص داده است. همچنین این کشور در بین 45 کشور منطقه اروپا در رتبه 24 قرار دارد و نمره کلی آن زیر میانگین منطقه ای اما بالاتر از میانگین جهانی است. همه گیری کووید 19 در این کاهش رشد اقتصادی بی تاثیر نبوده است. اما با شتاب بخشیدن به تزریق واکسن که سبب لغو محدودیت ها شد، اقتصاد در سه ماهه دوم 2021 به شدت رشد کرد.

تولید ناخالص داخلی امسال با حمایت از سیاست های مالی، کاهش تدریجی محدودیت ها، پس اندازهای انباشته و وجوه ورودی اتحادیه اروپا حمایت می شود. کارشناسان پیش بینی کرده اند، اقتصاد در اسپانیا در آینده ای نزدیک 6 درصد رشد می کند.

زندگی در اسپانیا

بخش سوم: شرایط کار در اسپانیا

حداقل شرایط کار در اسپانیا این است که کارفرمایان و کارکنان در مذاکره درباره شرایط و ضوابط رابطه کاری، آزاد هستند. کارکنان نیز بدون توجه به هرگونه ملیتی در قرارداد کار، حداقل حقوق را بر اساس قانون دارند. حقوق کارمندان نیز شامل تمام مبالغ دریافت شده در ازای خدمات ارائه شده است. حداکثر ساعت کاری در هفته، 40 ساعت است که به طور متوسط ​​در یک دوره سالانه محاسبه می شود. این قانون همچنین تضمین می کند که حداقل دوازده ساعت استراحت بین روزهای کاری وجود داشته باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، ساعات اضافه کاری به صورت داوطلبانه توسط کارکنان پذیرفته می شود و طبق قوانین، اضافه کاری نمی تواند از 80 ساعت در سال تجاوز کند. کارفرما نیز باید اقدامات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که حضور در محل کار، خطری برای سلامتی و ایمنی کارکنان ایجاد نمی کند. در صورت عدم امکان نیز کارفرما موظف است این خطرات را به حداقل برساند.

علاوه بر قوانین موجود، کارکنان چه در حین کار و چه پس از آن می توانند شکایت کنند. کلیه اقدامات و ادعاهایی که کارکنان در دفاع از حقوق خود انجام می دهند در برابر هر نوع تلافی جویی محافظت می شود. بنابراین، هرگونه ادعایی که برای اشخاص ثالث ثبت می شود، به طور موثر برای محافظت از کارکنان در برابر تلافی عمل می کند. تلافی می تواند شامل هرگونه اقدام منفی شغلی مانند تنزل درجه، اخراج یا کاهش حقوق باشد.در اسپانیا برخی مشاغل با کمبود مواجه هستند که در زیر به چند نمونه از این مشاغل و میزان حقوق آنها اشاره می کنیم:

مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

ردیف مشاغل مورد نیاز در اسپانیا میزان حقوق
1 متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات 4640 یورو
2 مشاور تجاری 3000 یورو
3 مهندسی مکانیک و صنایع 2700 یورو
4 پزشک متخصص 5340 یورو
5 تدریس زبان انگلیسی 2620 یورو
6 تکنسین فنی 2200 یورو
7 پیشخدمت رستوران 1230 یورو
8 پرستار بچه 1310یورو

بخش چهارم: هزینه زندگی در اسپانیا

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا دارید، خوب است بدانید که هزینه زندگی در اسپانیا، یکی از منطقی ترین ها است. درآمد و قیمت مسکن در این کشور ثابت است و هزینه های زندگی در مقایسه با درآمد متوسط، بالا نیست. اما هنگام اجاره یا خرید منزل در شهرهای بزرگ اسپانیا در مقابل شهرهای کوچکتر تفاوت های زیادی وجود دارد.

هزینه ماهانه یک فرد مجرد حدود 610 یورو معادل 722 دلار است که این مبلغ شامل اجاره خانه نمی شود. به این ترتیب هزینه ماهیانه یک خانواده چهار نفره 2153 یورو معادل 2550 دلار (بدون احتساب اجاره) می باشد. اجاره منزل نیز از 500 یورو تا 1000 یورو بسته به تعداد خانوار و محل مسکن متغیر است. به طور کلی، هزینه زندگی در اسپانیا ​​37 درصد بیشتر از ایران است .

تحصیل در اسپانیا

بخش پنجم: شرایط تحصیل در اسپانیا

سالانه دانشجویان زیادی از سراسر جهان راهی اسپانیا می شوند تا به تحصیل در یکی از 76 دانشگاه واقع در این کشور بپردازند. این کشور به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد تا نگرش ها و مفاهیم جدیدی در مورد زندگی ایجاد کنند. در حالی که آموزش با کیفیت یکی از دلایل اصلی تحصیل دانشجویان بین المللی در اسپانیا است، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان پرطرفدار اسپانیایی و صرفه جویی در هزینه ها از جمله عوامل مکمل دلایل تحصیل در اسپانیا هستند. تحصیل پزشکی در اسپانیا و تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می تواند از گزینه های مناسب جهت انتخاب این کشور برای مهاجرت باشد. هزینه های تحصیل هر کالج در اسپانیا  و طول مدت هر دوره با دیگری متفاوت است، با این حال، به طور متوسط​​، می توان انتظار داشت که متوسط ​​شهریه در هر ترم 1000 یورو باشد.

در ادامه به چند دانشگاه معتبر اسپانیا اشاره می کنیم:

  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه خود مختار مادرید
  • دانشگاه گرانادا
  • دانشگاه ناوارا
شرایط تحصیل در اسپانیا

بخش ششم: شرایط بهداشت و درمان در اسپانیا

هر فرد با دانستن این نکته که بهداشت و درمان در اسپانیا، از اهمیت برخوردار است، با فکری آسوده تصمیم به مهاجرت خواهد گرفت. بسیاری از پزشکان، بیمارستان ها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر اسپانیا وجود دارند که می توان از آنها درمان مناسب برای بیماری خود را دریافت کرد. همچنین هزینه های بهداشت و درمان در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است. شرایط بهداشت و درمان در اسپانیا کاملا متفاوت با آنچه در سایر کشورها وجود دارد، است. برای مثال، بهداشت و درمان حتی در دوران تحصیل نیز از دانشجو حمایت می کند.

بخش هفتم: مزایای تحصیل و زندگی در اسپانیا

  • هزینه پایین زندگی
  • مناظر زیبا برای گشت و گذار
  • سیستم بهداشت و درمان با کیفیت
  • کشوری محبوب برای اکثریت مهاجران
  • وجود دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی

بخش هشتم: مشکلات تحصیل و زندگی در اسپانیا

  • بوروکراسی ناکارآمد
  • آب و هوای نامناسب
  • لزوم تسلط به زبان اسپانیایی برای زندگی در این کشور
گردشگری در کشور اسپانیا

سوالات متداول

  1. آیا اسپانیا برای مهاجرت مناسب است؟

اسپانیا از نظر تعادل بین کار و زندگی، درآمد و ثروت، مسکن، وضعیت بهداشت و درمان، ارتباطات اجتماعی و امنیت شخصی بالاتر از میانگین است. همین امر اسپانیا را به یکی از مقاصد جهان برای مهاجرت تبدیل کرده است و رتبه چهارم در اروپا و دهم در دنیا از نظر تعداد مهاجرت ها را به خود اختصاص داده است.

  1. برای زندگی راحت در اسپانیا چقدر پول نیاز است؟

این امکان وجود دارد که با هزینه ای در حدود 25000 دلار در سال (2083 دلار در ماه) به راحتی در اسپانیا زندگی کرد. زندگی در اسپانیا به این شرط که دورتر از شهرهای بزرگ زندگی کرده و سبک زندگی ساده تری داشته باشید با 20000 دلار در سال نیز امکان پذیر است.

  1. معایب زندگی در اسپانیا چیست؟

مطمئنا اولین عیب زندگی در اسپانیا این است که ممکن است دلتنگ دوستان و خانواده خود در کشور خود شوید. حتی اگر دوستان و خانواده از شما چندان دور نباشند، سفر های مداوم، سخت و گران است. قوانین در اسپانیا سخت گیرانه است و یادگیری زبان اسپانیایی برای همه مهاجران اجباری است.

  1. آیا اسپانیا خدمات درمانی رایگان دارد؟

سیستم مراقبت های بهداشتی اسپانیا که بر اساس قانون بهداشت عمومی اسپانیا در سال 1986 وضع شده است، پوشش جهانی و دسترسی رایگان به مراقبت های بهداشتی را برای همه اتباع اسپانیا، صرف نظر از وضعیت اقتصادی یا مشارکت در شبکه بیمه درمانی، تضمین می کند.

  1. هزینه خرید یک خانه در اسپانیا چقدر است؟

در جولای 2020، هزینه ساخت یک خانه نوساز در اسپانیا مبلغی حدود 2.472 هزار یورو برای هر متر مربع محاسبه شده است.

  1. آیا یک خارجی می تواند در اسپانیا خانه بخرد؟

هیچ محدودیتی برای خرید ملک در اسپانیا، چه تجاری و چه مسکونی وجود ندارد. در حقیقت، اسپانیا سرمایه گذاری توسط خارجیان، اعم از مقیم و غیر مقیم را تشویق می کند.

  1. چه مدت می توان بدون اقامت در اسپانیا زندگی کرد؟

90 روز حداکثر مدت زمانی است که می توان به طور قانونی در اسپانیا بدون اخذ اقامت زندگی کرد و پس از پایان این دوره، فرد باید به کشور خود بازگردد.

گالری تصاویر

کشورهای دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانشگاه های این کشور

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا