021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (6 امتیاز)

آزمون UKCAT | آزمون ورودی پزشکی انگلستان

آزمون یوکت

فهرست مطالب

آزمون UKCAT پزشکی چیست؟

همانطور که گفته شد، آزمون UKCAT یک امتحان ورودی برای دریافت پذیرش تحصیل پزشکی در انگلستان و تحصیل دندانپزشکی در انگلستان است. هدف از برگزاری این آزمون سنجش استعداد و شایستگی‌های داوطلبان برای تحصیل در این رشته‌هاست. مزیت اصلی شرکت در این آزمون کسب امتیاز لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های مطرح کشور انگلستان است.

اما شرکت در این آزمون مزیت دیگری نیز دارد. کسب نمره قبولی در آزمون UKCAT به افزایش شانس اشتغال و یافتن شغل بهتر برای متقاضیان اقامت در انگلستان می‌انجامد. امتحان UKCAT با نام آزمون UCAT نیز شناخته می‌شود. مهم‌ترین دانشگاه‌هایی که قبولی در آزمون UKCAT از جمله شرایط آن‌ها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی محسوب می‌شود عبارتند از:

دانشگاه منچستر، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه سنت جورج لندن اند وارویک، دانشگاه کویین مری، دانشگاه بیرمنگهام، دانشگاه بریستول، دانشگاه لیورپول و دانشگاه کینگز کالج لندن.

آزمون UKCAT

ساختار آزمون پزشکی انگلستان

آزمون پزشکی UKCAT کشور انگلستان متشکل از پنج قسمت مختلف است:

  • بخش استعداد کلامی
  • بخش استعداد انتزاعی
  • بخش استدلال عددی
  • بخش قضاوت بر اساس نتایج
  • بخش تصمیم گیری

این ۵ بخش برای ارزیابی مهارت‌های توانایی کار با اعداد، توانایی حل مسئله، آگاهی مکانی، توانایی همدلی، صداقت و کار گروهی در متقاضیان تحصیل پزشکی اشاره کرد. امتیاز کلی این آزمون از ۳۶۰۰ محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که محتوای آزمون UCKAT انگلستان بر خلاف دیگر آزمون ورودی پزشکی دانشگاه‌های انگلستان یعنی آزمون BMAT، سوالات درسی نیست.

زمان کلی پاسخ به سوالات در آزمون ورودی UKCAT دو ساعت است. این امتحان ورودی تنها به شکل کامپیوتری برگزار می‌شود. این آزمون یکی از مهمترین آزمون ها برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا است.

UKCAT

بخش استعداد کلامی آزمون UCKAT

این بخش از آزمون ورودی پزشکی انگلستان متشکل از ۴۴ سوال و بهترین زمان برای پاسخگویی به سوالات آن ۲۲ دقیقه است‌. هدف از طراحی سوالات این بخش سنجش توانایی خواندن متون و درک اطلاعات موجود در آن‌هاست. پاسخگویی به سوالات این بخش از آزمون به این شکل است که داوطلب باید ۱۱ پارگراف موجود در این بخش را خوانده و سپس درستی و غلطی گزاره‌های نوشته شده بر اساس متن را مشخص کند. امتیاز پاسخگویی به سوالات این بخش بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ است.

بخش استدلال عددی آزمون UKCAT

بخش استدلال عددی آزمون پزشکی UKCAT متشکل از ۳۶ سوال و بهترین زمان پاسخگویی به این سوالات ۲۵ دقیقه است‌. سنجش توانایی‌های ریاضی داوطلبان هدف نهایی سوالات این بخش است. تجزیه تحلیل و حل مسائل با توجه به نمودارها کاری است که داوطلبان باید برای پاسخگویی به سوالات این بخش انجام دهند.

استفاده از ماشین حساب برای پاسخگویی به سوالات این بخش منع قانونی ندارد‌. امتیاز پاسخگویی به سوالات بخش استدلال عددی نیز بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ است.

بخش استدلال انتزاعی آزمون UKCAT

توانایی تشخیص الگوها از جمله مهم‌ترین توانایی‌هایی است که پزشکان و دندانپزشکان در کار خود به آن احتیاج دارند. به همین دلیل طراحان سوال آزمون UCAT انگلستان سوالاتی را برای سنجش توانایی استدلال انتزاعی داوطلبان طراحی می‌کنند. مهلت پاسخگویی به سوالات این بخش ۱۴ دقیقه و امتیاز آن بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ است.

بخش قضاوت بر اساس شرایط آزمون UKCAT

این بخش از آزمون توانایی ارزیابی گزینه‌های گوناگون و قضاوت صحیح در شرایط مختلف را در متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی مورد سنجش قرار می‌دهد.‌ این بخش آزمون یوکت شامل ۶۸ سوال است و مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به سوالات آن ۲۷ دقیقه است‌. امتیاز پاسخگویی به بخش قضاوت بر اساس شرایط بر خلاف بخش‌های دیگر بین ۱ تا ۴ است.

بخش تصمیم گیری آزمون UKCAT

سوالات بخش تصمیم گیری آزمون یوکت برای ارزیابی توانایی داوطلبان در امر تصمیم گیری در موقعیت‌های مختلف طراحی گردیده است. توانایی رمز گشایی اطلاعات از جمله مهارت‌هایی است که داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات این بخش به آن نیاز خواهند داشت. این بخش شامل ۲۹ سوال است و برای پاسخگویی به آن ۳۲ دقیقه زمان لازم است.

ثبت نام در آزمون UKCAT انگلستان

ثبت نام در آزمون پزشکی UKCAT به شکل آنلاین و از طریق سایت پیرسون VUE انجام می‌شود. زمان ثبت نام در اوایل ماه ژانویه است و آخرین آزمون در ماه اکتبر برگزار می‌شود. نتایج این آزمون نیز اوایل ماه نوامبر اعلام می‌شود. هزینه شرکت در آزمون پزشکی انگلستان بسته به زمان و مکان شرکت در آزمون متفاوت است.

زیرا این آزمون در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. هزینه شرکت در آزمون‌هایی که بین 1 جولای تا 31 آگوست در اتحادیه اروپا برگزار می‌شوند 55 پوند است. در حالی که هزینه شرکت در  آزمون‌هایی که در اتحادیه اروپا بین اول سپتامبر تا 6 اکتبر برگزار می‌شوند 80 پوند است.

آزمون پزشکی UKCAT در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز برگزار می‌شود. هزینه شرکت در آزمون‌ یوکت ۱۱۵ پوند است. هزینه شرکت در این آزمون‌های کشورهای استرالیا و نیوزیلند نیز 299 دلار است. این آزمون در کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه و امارات نیز برگزار می‌شود.

آزمون پزشکی انگلستان

شرایط و مدارک شرکت در آزمون UCAT

شرکت در آزمون UCAT تنها بری دارندگان مدرک دیپلم مناسب است زیرا اعتبار مدرک آن تنها یک سال است و پذیرفته شدگان آن باید ظرف یکسال وارد دانشگاه مقصد شوند. شرکت در این امتحان ورودی تنها یک بار در سال امکان پذیر است و کسانی که موفق به کسب نمره قبولی نگردیده‌اند باید برای شرکت مجدد در آزمون یک سال صبر کنند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون ورودی UKCAT انگلستان عبارتند از پاسپورت معتبر و نسخه چاپ شده ایمیل تاییدیه ثبت نام آزمون.

منابع آزمون پزشکی UCKAT انگلستان

در این بخش از مقاله به معرفی منابع آزمون UKCAT می‌پردازیم که به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه کم در دسترس داوطلبان شرکت در این آزمون قرار دارند.

  • سایت Medify: این وب سایت یکی از بهترین منابع برای آمادگی شرکت در آزمون UKCAT است. در این سایت نمونه سوالاتو آزمون‌های شبیه‌سازی زیادی وجود دارد که متقاضیان می توانند با تهیه اشتراک از آن‌ها استفاده کنند.
  • وب سایت portal medical The: بانک سوالات این وب سایت دیگر منبع بسیار خوب برای آمادگی شرکت در امتحان UKCAT است. هزینه اشتراک ماهانه این وب سایت برای دسترسی به آزمون‌های شبیه سازی شده مبلغ ۱۰۰ پوند است.

سخن آخر

هدف گذاری مناسب و انتخاب صحیح کشور و دانشگاه مقصد مهم‌ترین مراحلی هستند که باید قبل از شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آزمون UKCAT به آن‌ها توجه کرد. مشورت با متخصصان امور مهاجرت تحصیلی و تحصیل در انگلستان برای داشتن بهترین انتخاب و موفقیت در این مسیر ضروری است.

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان آریا دانش باشید.

سوالات متداول

  1. آزمون UKCAT انگلستان چه آزمونی است؟

آزمون UCAT یک امتحان ورودی به عنوان آزمون بالینی استعداد سنجی انگلستان برای سنجش صلاحیت داوطلبان تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور انگلستان است.

  1. نتایج آزمون ورودی پزشکی انگلستان در چه کشورهایی قابل استناد است؟

نتایج این آزمون علاوه بر کشور انگلستان، در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزیلند نیز قابل استناد است.

  1. مدت زمان شرکت در آزمون UCKAT چقدر است؟

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون ۲ ساعت است.

  1. آیا امکان شرکت در امتحان UKCAT به شکل کاغذی وجود دارد؟

خیر. این آزمون تنها به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود.

  1. هزینه شرکت در آزمون UKCAT چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون UKCAT بسته به زمان و مکان آزمون بین ۵۵ پوند تا ۲۹۹ دلار متغیر است.

  1. نتایج آزمون UKCAT چه مدت اعتبار دارد؟

نتایج این آزمون تنها برای یک سال معتبر خواهد بود.

  1. مدارک لازم برای شرکت در آزمون یوکت کدامند؟

مدارک لازم برای شرکت در این آزمون عبارتند از پاسپورت معتبر و ایمیل تاییدیه ثبت نام.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا