021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (3 امتیاز)

رشته پزشکی دانشگاه میلان ایتالیا

رشته پزشکی دانشگاه میلان ایتالیا
University of Milan

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان ایتالیا جزو بهترین دانشگاه‌های ایتالیا می‌باشد و همواره در رتبه‌بندی‌های جهانی مقام برتری را کسب کرده است. رتبه دانشگاه میلان ایتالیا بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS، 302 می‌باشد. دانشگاه میلان همچنین، از اعتبار بالایی برخوردار است و مدرک دریافتی از این دانشگاه در اکثر نقاط دنیا معتبر است. دانشگاه میلان در سال 1924 میلادی تأسیس شده است و تقریباً قدمت بالایی دارد.

در حال حاضر از بین 64 هزار دانشجوی محصل در دانشگاه میلان، حدود 8 هزار نفر آن‌ها دانشجوی بین‌المللی می‌باشند. دانشگاه میلان دارای 11 دانشکده می‌باشد که یکی از آن‌ها به رشته‌های پزشکی تعلق دارد و نامش دانشکده پزشکی می‌باشد. امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا در دانشگاه میلان به زبان انگلیسی وجود دارد؛ درواقع زبان‌های آموزشی پزشکی در دانشگاه میلان به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی می‌باشد.

مدت‌زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا شش سال است. در این شش سال امکاناتی نظیر خوابگاه، کتابخانه‌های مجهز، بورسیه‌های تحصیلی و … در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه میلان باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده و رتبه مناسبی را کسب کنند.

هزینه‌ها و شهریه‌ی دانشجویان بین‌المللی پزشکی دانشگاه میلان

هزینه تحصیل در دانشگاه میلان در رشته‌های مختلف متفاوت است و مبلغی حدود 500 الی 3900 یورو در ماه است. نقطه قابل‌توجه این است که مقدار شهریه‌های تحصیلی در دانشگاه میلان هرساله در ماه می تعیین می‌شود؛ بنابراین ممکن سالانه این مقدار تغییر کند. توان مالی دانشجو نیز در تعیین شهریه پرداختی وی به دانشگاه تأثیر دارد.

اگر دانشجو بتواند بورسیه تحصیلی بگیرد می‌تواند از هزینه‌های تحصیلی خود بکاهد. دانشگاه میلان ایتالیا دارای دو نوع بورسیه تحصیلی است؛

  1. بورسیه استانی ایتالیا: این بورسیه که اکثر دانشگاه‌های ایتالیا در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد، مبلغی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا از هزینه‌های تحصیلی، زندگی و رفت‌وآمد خود بکاهند.
  2. بورسیه تحصیلی دانشگاه میلان: اگر دانشجویی از این بورسیه بهره‌مند شود، هزینه تحصیلی این دانشجو در تمامی سال‌های تحصیلی وی رایگان می‌شود. همچنین بر طبق این بورسیه سالیانه 5 هزار یورو در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا

تحصیل پزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا طبق یک سری ضوابط و شرایطی انجام می‌شود که به شرح زیر است؛ دانشجویان جهت تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه میلان ایتالیا باید در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا که به آزمون آیمت معروف است، شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب نمایند. همچنین، داوطلبان تحصیل پزشکی در دانشگاه میلان باید دوران متوسطه دوم خود را با نمره مناسب و حداقل معدل 16 بگذرانند.

اگر دانشجو متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی باشد، علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی باید مدرک تسلط به زبان انگلیسی را به دانشگاه ارائه نماید. ضمناً دانشجو چه بخواهد به زبان انگلیسی تحصیل کن و چه متقاضی تحصیل پزشکی به زبان ایتالیایی باشد؛ باید در آزمون‌های تسلط انگلیسی یا ایتالیایی نیز شرکت کند.

آزمون IMAT، آزمون پذیرش پزشکی ایتالیا

آزمون IMAT یک آزمون پزشکی بین‌المللی است که در اکثر کشورهای دنیا برگزار می‌شود. زبان برگزاری این آزمون، زبان انگلیسی است و سازمان دهنده آن دانشگاه کمبریج انگلستان می‌باشد. این آزمون از 60 سؤال تشکیل‌شده است که هرکدام پنج گزینه‌ای می‌باشد.

این 60 سؤال شامل 18 سؤال زیست‌شناسی، 12 سؤال شیمی، 8 سؤال فیزیک و ریاضی، 10 سؤال ارزیابی مهارت استدلال منطقی و 12 سؤال عمومی می‌باشد. مدت‌زمان آزمون 100 دقیقه می‌باشد. نکته قابل‌توجه این است که دانشجو باید به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشد چراکه همان‌طور که گفته شد آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

خدمات دانشگاه میلان ایتالیا جهت تحصیل پزشکی

دانشگاه میلان ایتالیا امکانات بی‌نظیری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که در بین دانشگاه‌های ایتالیایی زبانزد است. خوابگاه‌های دانشجویی با هزینه اجاره پایین، وای فای رایگان، رستوران‌هایی باقیمت‌های غذایی پایین و مناسب و کتابخانه‌ای شبکه خدماتی پیچیده و … اشاره کرد.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

۲ پاسخ

  1. مرجان گفت:

    سلام
    اگه بخواهیم به زبان ایتالیایی پذیرش بگیریم و اگه بخواهیم آزمون الفا تست به زبان ایتالیایی بدهیم پذیرش میگیرند و بورسیه به ما تعلق میگرید یا فقط به زبان انگلسی پذیرش دارند و بورسیه تعلق میگیرید

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      با سلام. آزمون آلفا تست به آزمون تولک مد تغییر نام داده است. همچنین امکان اخذ بورسیه استانی ایتالیا برای تمامی رشته ها چه به زبان انگلیسی و چه ایتالیایی فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا