021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (7 امتیاز)

معرفی بهترین دانشگاه های صربستان 2021

بهترین دانشگاه های صربستان

فهرست مطالب

تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان

همان‌طور که گفتیم اعتبار بالای مدارک دریافتی از دانشگاه‌های صربستان در اکثر نقاط دنیا ازجمله دلایل محبوبیت کشور صربستان برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. امکان تحصیل در اکثر دانشگاه‌های صربستان به زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور می‌توانند حدود یک سال قبل از تحصیل در دانشگاه‌های صربستان، در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی یا صربستانی در صربستان شرکت کرده و مدرک بگیرند.

در حال حاضر بیش از 250 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور صربستان مشغول به تحصیل می‌باشند. ازجمله دلایل دیگر متقاضیان تحصیل در صربستان این است که برای تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد. امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های کشور صربستان نیز وجود دارد و دانشجویان طبق یک سری شرایط می‌توانند از دانشگاه بورسیه تحصیلی بگیرند. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه های صربستان می پردازیم.

تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان

دانشگاه بلگراد صربستان

دانشگاه بلگراد صربستان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی صربستان است. رتبه دانشگاه بلگراد بر اساس رتبه‌بندی جهانی شانگهای 400-300 می‌باشد و در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه از گزینه های تحصیل پزشکی در اروپا است.

دانشگاه بلگراد از 31 دانشکده به نام‌های دانشکده جغرافیا، دانشکده داروسازی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده امنیت، دانشکده علوم سیاسی، دانشکده ورزش و تربیت‌بدنی، دانشکده فلسفه، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد، دانشکده آموزش معلمان، دانشکده آموزش ‌و پرورش و توان‌بخشی ویژه، دانشکده الهیات ارتدکس، دانشکده فنی بور، دانشکده علوم سازمانی، دانشکده جنگلداری، دانشکده فن‌آوری و متالورژی، دانشکده حمل‌ونقل و ترافیک مهندسی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده کشاورزی، دانشکده معماری، دانشکده مهندسی عمران، دانشکده مهندسی برق، دانشکده فیزیک، دانشکده شیمی، دانشکده ریاضیات، دانشکده زیست‌شناسی و دانشکده شیمی فیزیولوژی تشکیل ‌شده است.

علاوه بر این 31 دانشکده ذکرشده دانشگاه بلگراد دارای حدود 11 موسسه علمی و پژوهشی و یک کتاب‌خانه بسیار بزرگ و مشهور است؛ این کتابخانه 350 میلیون جلد کتاب دارد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه بلگراد وجود دارد. دانشگاه بلگراد اولین انتخاب جهت تحصیل پزشکی در صربستان است. مدت‌زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه بلگراد به زبان انگلیسی 6 سال است و هزینه آن حدود 6000 یورو در سال است. برای ورود به این دانشگاه جهت تحصیل در رشته‌های پزشکی باید در یک آزمون ورودی شرکت کرد و امتیاز لازم را به دست آورد.

دانشگاه نوی ساد صربستان

بعد از دانشگاه بلگراد، دانشگاه نوی ساد صربستان بزرگ‌ترین دانشگاه صربستان است و از 14 دانشکده تشکیل شده است که در شهرهای گوناگون قرار دارند. دانشکده پزشکی، دانشکده فلسفه، دانشکده علوم، دانشکده کشاورزی، دانشکده حقوق، دانشکده فنی، دانشکده علوم فنی، دانشکده ورزش و آموزش فیزیکی و آکادمی هنر در خود شهر نوی ساد، دانشکده‌های مهندسی عمران، دانشکده اقتصاد، دانشکده‌های آموزش معلمان در مجارستان در سوباتیکا، دانشکده فنی “Mihajlo Pupin” در زنجانین و دانشکده آموزش‌وپرورش در سامبور واقع شده است. رتبه دانشگاه نوی ساد در کشور صربستان 2، رتبه جهانی این دانشگاه 1349 و رتبه آن بر اساس رتبه‌بندی جهانی 401-500 می‌باشد.

دانشجویان در دانشگاه نوی ساد علاوه بر زبان صربی می‌توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. دانشکده پزشکی دانشگاه نوی ساد دارای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و تخصص در انواع مختلفی از رشته‌های پزشکی است. مزیت اصلی دانشگاه نوی ساد این است که رشته های مختلف پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. از این رو این دانشگاه یکی از گزینه های تحصیلی پزشکی در خارج از کشور، تحصیل داروسازی در خارج از کشور و تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور است.

علاوه بر پزشکی در این دانشکده بیش از 500 استاد و دستار مشغول به ارائه برنامه‌های آموزشی در رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، دکتری پزشکی مولکولی، دکتری پزشکی بالینی، دکتری بهداشت عمومی، توان‌بخشی پزشکی و … هستند.

برای ورود به این دانشکده، دانشجو باید در آزمون ورودی این دانشکده که در مورد زیست و شیمی است؛ شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کند. هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی حدود 7000 یورو در سال است. مهم‌ترین مزیت تحصیل در دانشکده پزشکی نوی ساد این است که مدارک دریافتی از این دانشکده در اکثر نقاط دنیا ازجمله ایران معتبر است.

علاوه بر رشته‌های پزشکی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند؛ رشته‌های مهندسی صنایع، مدیریت مهندسی، مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسی محیط‌زیست، ایمنی در محیط کار، فن‌آوری‌های انرژی پاک، مهندسی اطلاعات، داده‌ورزی، ریاضیات، مهندسی تولید، مهندسی مکانیزاسیون و ساخت‌وساز، مهندسی انرژی و فرآیند، مکانیک فنی، طراحی فنی، مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات، مهندسی محاسبات و کنترل، مهندسی نرم‌افزار قدرت، مهندسی اندازه‌گیری و کنترل، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مدیریت خطر در برابر بلایای طبیعی و ایمنی در برابر آتش‌سوزی، معماری، معماری منظر، فن و طراحی، مهندسی ترافیک و حمل‌ونقل، کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، دامپزشکی، مدیریت جریان مواد و انرژی و … نیز در دانشگاه نوی ساد به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

جهت پذیرش در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های صربستان از جمله دانشگاه های نوی ساد و بلگراد، موفقیت در آزمون مدرک آیلتس با نمره حداقل 5.5 یا 6 پیشنهاد می شود. برای پذیرش دانشگاه های صربستان در رشته های پزشکی، داشتن دانش تخصصی در دروس علوم پایه پزشکی از جمله زیست و شیمی اهمیت دارد. از این رو به متقاضیان علاقه مند به تحصیل در صربستان، شرکت در دوره ها پری مدیکال یا پیش پزشکی را پیشنهاد می دهیم.

بهترین دانشگاه های صربستان

دانشگاه نیس صربستان

دانشگاه نیس صربستان نیز از دیگر دانشگاه‌های برتر صربستان می‌باشد که ارائه‌دهنده رشته‌های تحصیلی مختلف در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. زبان تحصیل در این دانشگاه صربستانی می‌باشد ولی اکثر رشته‌ها علاوه بر صربستانی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند. جهت تحصیل در این دانشگاه باید مدرک تسلط به یکی از زبان‌های صربستانی یا انگلیسی را ارائه داد. دانشکده‌های دانشگاه نیس صربستان به شرح زیر می‌باشد؛

دانشکده پزشکی: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، بهداشت عمومی و سایر رشته‌های علوم پزشکی.

جهت ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه نیس صربستان باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرد. این آزمون ورودی شامل سؤالاتی از دو درس زیست‌شناسی و شیمی می‌باشد و حداقل نمره قبولی آن 31 امتیاز از 60 امتیاز می‌باشد.

دانشکده مهندسی عمران و معماری: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های معماری، مهندسی عمران و دیگر رشته‌های مهندسی عمران و معماری.

دانشکده حقوق: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در زمینه حقوق در تمام مقاطع تحصیلی.

دانشکده اقتصاد: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های اقتصاد، مدیریت امور مالی، کسب‌وکار، بانکداری و دیگر رشته‌های اقتصاد.

دانشکده علوم و ریاضیات: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های فیزیک، ریاضیات، شیمی، انفورماتیک، جغرافیا، گردشگری، زیست‌شناسی و بوم‌شناسی.

دانشکده تربیت‌بدنی: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی به‌صورت علمی و عملی در رشته‌های تربیت‌بدنی و ورزش.

دانشکده فلسفه: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های فلسفه، تاریخ، جامعه‌شناسی، روانشناسی، روزنامه‌نگاری، تربیت‌معلم، ارتباطات و روابط عمومی و همچنین زبان و ادبیات صربی، انگلیسی، فرانسوی و روسی.

دانشکده هنر: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های هنرهای تجسمی و موسیقی.

دانشکده مهندسی الکترونیک: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های برق، علوم رایانه و الکترونیک.

دانشکده مهندسی مکانیک: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مکانیک، مدیریت مهندسی و علوم رایانه.

دانشکده امنیت شغلی: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مدیریت اضطراری، مدیریت سیستم عمومی، امنیت شغلی، حفاظت از محیط‌زیست و آتش‌نشانی.

دانشکده تربیت‌معلم در ورانیه: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی برای معلمان و معلمان پیش‌دبستانی و … .

دانشکده فناوری در لسکواس: ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی در رشته‌های فن‌آوری‌های شیمیایی، فن‌آوری مواد غذایی، فناوری‌های نساجی و بیوتکنولوژی.

هزینه تحصیل در هر یک از این دانشکده‌ها متفاوت و مبلغی حدود 650 الی 5500 یورو در سال است.

بهترین دانشگاه صربستان

سوالات متداول

  1. آیا دانشگاه‌های صربستان مورد تائید وزارت علوم ایران هستند؟

بله. دانشگاه‌های بلگراد و دانشگاه نوی ساد مورد تائید وزارت علوم ایران هستند.

  1. هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان چقدر است ؟

هزینه‌های تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان، معمولاً بین 1000 تا 6000 یورو در سال است.

  1. آیا امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر صربستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. اکثر دانشگاه‌های صربستان ارائه‌دهنده رشته‌های آموزشی به هر دو زبان صربستانی و انگلیسی می‌باشند.

  1. ازجمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت بهترین دانشگاه های صربستان چیست؟
  • اعتبار بالای دانشگاه‌های صربستان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم وجود شرط سنی جهت تحصیل در دانشگاه‌ها
  • هزینه تحصیل پایین

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا