021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان

داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان
PL_U-gadansk

اطلاعات کلی رشته

فهرست مطالب

تحصیل داروسازی در دانشگاه گدانسک لهستان

دانشکده داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان در سال 1945 تاسیس شد و این در حالی است که آزمایشگاه داروسازی این دانشگاه در سال 2001 اقدام به کار به صورت جدی کرد. از سال 2001 دو واحد داروسازی و آزمایشگاه با زیر مجموعه دانشکده پزشکی ترکیب شدند. ماموریت دانشکده داروسازی فراهم کردن علوم داروسازی و آنالیز های آزمایشگاهی با کیفیت بالا و آموزش موثر است.

دانشکده داروسازی دانشگاه گدانسک به طور پویا برنامه Phd خود را توسعه داده است. این دانشکده به همراه شرکت Transpharmacia و دانشگاه پزشکی ورشو یک برنامه سه ماهه نخبه داروسازی صنعتی برگزار می کند. داروخانه بیمارستان و داروخانه صنعتی دانشگاه گدانسک لهستان در سال 2012 توسط دولت لهستان به عنوان مرکز تحقیقات پیشرو، در زمینه پزشکی و علوم بهداشتی شناخته شده است. این دانشکده شامل 16 بخش و آزمایشگاه، کتابخانه، باغ گیاهان دارویی، مرکز آموزش کارشناسی ارشد و داروسازی آموزشی است.

داروسازان متخصص داروهایی هستند که به عنوان بخشی از سیستم مراقبت های بهداشتی با پزشکان، پرستاران و دندان پزشکان همکاری می کنند. در طول برنامه 11 ترم داروسازی دانشگاه گدانسک دانشجویان اقدام به فراگیری کشف مواد دارویی، توسعه و تحویل همراه با نحوه واکنش بیماران، به داروهایی که مصرف می کنند را درک خواهند کرد.

دانشجویان داروسازی دانشگاه گدانسک کشور لهستان پیش از شروع جدی کلاس های داروسازی به مدت 6 اقدام به آموزش پیش ثبت نام در داروخانه های مصوب دانشگاه می کنند. پس از طی کردن دوره 5 ماهه دانشجویان داروسازی به طور جدی اقدام به تحصیل در یک دوره 5 ساله در رشته داروسازی دانشگاه گدانسک می کنند.

در طی 11 ترم فراگیری علم داروسازی در دانشگاه گدانسک لهستان دانشجو در ترم های اول اقدام به یادگیری ساختار های شیمیایی و دروس علوم پایه می کند. در سال های دوم و سوم دانشجو داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان معمولا تمام وقت خود را در آزمایشگاه های شیمی و داروخانه ها به منظور فراگیری نام دارو ها و خواص دارو ها می گذارند. در سال 5 هر دانشجو داروسازی می تواند در صنعت دارو سازی و ساخت دارو  اظهار نظر کند.

هر دانشجو داروسازی دانشگاه گدانسک پس از طی کردن دوره 5 ساله داروسازی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد می شود. مدرک داروسازی دانشگاه لهستان مورد تایید تمام کشور های اتحادیه اروپا و آمریکا است و داروسازان فارغ التحصیل دانشگاه گدانسک می توانند در تمامی کشور های اروپایی و آمریکایی مشغول به کار شوند.

امکانات آموزشی دانشگاه گدانسک لهستان

شرایط تحصیل داروسازی در لهستان به زبان انگلیسی از جمله مهمترین امکاناتی است که دانشگاه گدانسک لهستان در اختیار دانشجویان داروسازی خود قرار داده است. علاوه بر این موضوع امکان حضور در سالن کنفرانس و استفاده از آزمایشگاه های داروسازی به صورت نیمه وقت و امکان حضور در داروخانه های سطح شهر گداسک به منظور یادگیری انواع دارو به همراه خصلت و خواص آن ها از دیگر امکانات آموزشی است که در اختیار دانشجویان داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان قرار گرفته است.

امکانات آموزشی رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان می توان به باغ داروهای گیاهی این دانشگاه به منظور استفاده دانشجویان داروسازی این دانشگاه اشاره کرد. از دیگر امکانات دانشگاه گدانسک می توان به این موضوع اشاره کرد که هر دانشجو داروسازی می تواند از محل اسکان و خوابگاه های شناسایی شده دانشگاه با بهای کم اما مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی، یک آشپزخانه، کامپیوتر و اینترنت استفاده کند.

دانشجویان داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان می توانند در اوقات فراغت خود از کلاس های آموزشی تئاتر و موسیقی دانشگاه بهره گیرند و یا در باشگاه ورزشی این دانشگاه عضو شوند.

آزمون ورودی جهت پذیرش داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان

علاقه مندان به تحصیل داروسازی در اروپا همچون تحصیل داروسازی در دانشگاه گدانسک لهستان باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند. آزمون به دو صورت شفاهی و کتبی انجام می گیرد. داشتن معدل بالا دیپلم و کسب نمره بالا در دروس شیمی و زیست شناسی احتمال قبولی داوطلبین در آزمون کتبی را افزایش می دهد. در طی آزمون کتبی رشته داروسازی از داوطلب رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان در مورد مفاهیم زیست شناسی و شیمی به زبان انگلیسی سوال خواهد شد.

البته سوال های آزمون کتبی رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان به گونه طراحی شده است که در آن علوم ریاضی و فیزیک با دیگر مفاهیم به صورت نامحسوسی توام است. پس از پذیرش افراد در آزمون کتبی داوطلبان موظفند در آزمون شفاهی رشته داروسازی گدانسک لهستان که توسط اساتید علمی دانشگاه صورت می گیرد شرکت کنند، زمان مصاحبه برای هر فرد حدود 15 الی 20 دقیقه است و در طی آزمون شفاهی از افراد در مورد انواع دستگاه های حسی، حرکتی، عصبی، ساختار شیمیایی اتم ها، فنول ها و کتون ها و … و علت انتخاب رشته داروسازی دانشگاه گدانسک و هدف افراد در تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه گدانسک سوال خواهد شد. اساتید علمی دانشگاه گداسک در طی این مصاحبه علاوه بر شناخت داوطلبین رشته داروسازی از سطح سواد زبان انگلیسی افراد آگاه می شوند.

ظرفیت رشته داروسازی در دانشگاه گدانسک لهستان

ظرفیت رشته داروسازی دانشگاه گدانسک طبق آخرین مطالعات 20 نفر در سال تخمین زده شده است که این مقدار ممکن است هر ساله کاهش یا افزایش یابد. اما از این تعداد 20 نفر تنها 5 نفر از این افراد عضو کشور های غیر اروپایی هستند و قریب به 15 نفر از افراد پذیرش شده رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان، عضو اتحادیه اروپا هستند.

شهریه رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان

شهریه رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان در سال 2019 مقدار 35000 زلوتی معادل حدود 8000 یورو تخمین زده شده است. دانشجویان موظفند در هر ترم تحصیلی مبلغ 17500 زلوتی معادل 4000 یورو را به دانشگاه بپردازند. دانشگاه گدانسک لهستان به دانشجویان داروسازی اجازه 30 ساعت کار در هفته را به منظور مایحتاج زندگی، می دهد. کشور لهستان معمولا دانشجویان بین المللی دانشگاه گدانسک را به منظور داشتن دو زبان در سفارت خانه ها به کار می گیرد.

دوره پری مدیکال، لازمه موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه گدانسک لهستان

برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان و همچنین پذیرش رشته های مختلف علوم پزشکی از جمله تحصیل پزشکی در لهستان، داوطلبین نیاز به اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند. دارا بودن مدرک دیپلم ترجمه شده به زبان انگلیسی به همراه ریز نمرات و کسب معدل قابل توجه دیپلم و دروس شیمی و زیست شناسی برای شرکت در آزمون کتبی رشته داروسازی دانشگاه گدانسک لهستان لازم خواهد کرد. لازمه موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی رشته داروسازی دانشگاه گدانسک دارا بودن مدرک معتبر زبان آیلتس و یا تافل است.

جهت موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه گدانسک لهستان، شرکت در کلاس های پری مدیکال پیشنهاد می شود. در این دوره های آموزشی، دانشپذیران با دروس تخصصی بیولوژی و شیمی آشنا می شوند. از مزایا دانشگاه گدانسک لهستان در امر ادامه تحصیل می توان به این موضوع اشاره کرد که افراد برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی این دانشگاه محدود به هیچ بازه سنی نیستند و همه افراد مشروط بر بلوغ رسمی قادرند برای قبولی در  رشته داروسازی دانشگاه گدانسک رقابت کنند.

گالری تصاویر دانشگاه

رشته های دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا