021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.8/5 - (5 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی 2021

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

فهرست مطالب

مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

کشور کرواسی در جنوب مرکزی اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر زاگرب نام دارد. واحد پول این کشور کونا و زبان رسمی آن کرواتی است. زبان کرواتی واژگان و اصطلاحات مشابه زیادی با زبان پارسی باستانی دارد. تحصیل دندانپزشکی در کرواسی مزایای زیادی دارد و به دلیل برخورداری از این مزایا هر روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود.

با این وجود تحصیل در رشته دندانپزشکی خالی از عیب نیست و دارای برخی نقاط ضعف است. در جدول زیر برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب تحصیل دندانپزشکی در کرواسی قابل مشاهده است:

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی معایب تحصیل دندانپزشکی در کرواسی
دانشگاه‌های معتبر و سیستم آموزشی با کیفیت دشواری یادگیری زبان کروات
تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی فرهنگ متفاوت کشور کرواسی
پایین بودن هزینه زندگی در کرواسی نرخ بالای بیکاری و سختی پیدا کردن کار
مورد تایید بودن مدرک دندانپزشکی کرواسی در اروپا عدم عضویت کشور کرواسی در اتحادیه اروپا

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی همچون تحصیل دندانپزشکی در اروپا است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و همچنی هزینه های مناسب دانشگاهی و زندگی در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی کمتر از دیگر کشورهای غربی و شمالی اروپا است.

اغلب از نظر کارشناسان و علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی بر معایب آن فزونی دارد. از نظر کارشناسان مهاجرت تحصیلی، تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی یک فرصت طلایی برای علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته است.

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

چگونگی تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی به زبان انگلیسی ۶ سال زمان می‌برد. در دوره ۶ ساله و ۱۲ ترمه تحصیل در این رشته دروس علوم پایه، دروس عمومی پزشکی و دروس بالینی و پیش بالینی دندانپزشکی تدریس می‌شود. به طور دقیق‌تر، ۱۶ درصد از دروس رشته دندانپزشکی را دروس پایه، ۲۰ درصد از آن را دروس پزشکی عمومی و ۶۴ درصد از آن را دروس پیش بالینی و بالینی دندانپزشکی تشکیل می‌دهد.

آموزش‌های پیش بالینی دندانپزشکی ۱۰۰۰ ساعت، آموزش‌های بالینی ۲۱۰۰ ساعت و دروس تئوری ۲۰۰۰ ساعت به طول می‌انجامد. دانشجویان در ترم آخر تحصیل دندانپزشکی در کرواستحصیل دندانپزشکی در کرواسیی ۵۰۰ ساعت آموزش عملی را طی می‌کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی

مهاجرت تحصیلی به کشور کرواسی و تحصیل در رشته دندانپزشکی مستلزم برخورداری از برخی شرایط است. شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کرواسی عبارتند از:

  • اخذ مدرک تحصیلی 12 ساله در ایران: داشتن مدرک دیپلم تجربی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ایران اولین شرط تحصیل دندانپزشکی در کرواسی است.
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاهمقصد در کشور کرواسی: قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مقصد در کشور کرواسی دومین شرط اصلی دریافت پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشور کرواسی است. آزمون ورودی رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های کرواسی اغلب متشکل از ۱۲۰ سوال از دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی است. متقاضیان برای کسب نمره قبولی این آزمون ورودی باید حداقل به 14 سوال از هر موضوع و در مجموع به 65 سوال پاسخ صحیح دهند. شرکت در دوره‌های پیش پزشکی در ایران و دورههای پیش پزشکی مجارستان بهترین راه برای کسب نمره قبولی این آزمون‌هاست.
  • کسب نمره قبولی آزمون BMAT: متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کرواسی می‌توانند به جای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های کرواسی، در آزمون BMAT شرکت کنند. آزمون بی مت در اصلی آزمون پزشکی انگلستان است که متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور می توانند نمره آن را برای دانشگاه های مختلف اروپایی ارسال کنند. دانشگاه‌های دندانپزشکی کرواسی نیز به نمره قبولی این آزمون معتبر استناد می‌کنند.
  • کسب نمره قبولی آزمون SAT: شرکت آزمون SAT و کسب نمره قبولی در آن دیگر روش دیگر برای کسب پذیرش دانشگاه‌های کرواسی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است‌. داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در کرواسی با ارائه نمره بالای قبولی در آزمون SAT از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه مقصد معاف خواهند شد.
  • کسب حداقل نمره لازم در آزمون زبان بینالمللی: کسب حداقل نمره 6 الی 5 در آزمون بین‌المللی آیلتس آخرین شرط پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های کرواسی است. توصیه ما برای موفقیت در کسب نمره لازم در آزمون آیلتس، شرکت در دوره آمادگی آزمون IELTS است.

دندانپزشکی در کرواسی

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

ارائه مدارک زیر برای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی ضروری است:

  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دو سال آخر دبیرستان
  • ارائه مدرک زبان بین‌المللی
  • ارائه مدرک زبان آیلتس و یا تافل
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون‌های بین‌المللی BMAT یا SAT در صورت وجود
  • ارائه مدارک شخصی مانند عکس پرسنلی و گذرنامه دارای با حداقل اعتبار ۶ ماه
  • ارائه نامه تمکن مالی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

هزینه‌ تحصیل دندانپزشکی در کرواسی نیز مانند تحصیل پزشکی در کرواسی است. شامل هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه است. شهریه تحصیل دندانپزشکی در این کشور سالانه در حدود ۱۰ تا 11 هزار یورو است. دوره تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی 5 ساله است.

از این رو کل هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی در حدود 50 تا 60 هزار یورو برآورد می‌شود. هزینه زندگی در کرواسی ماهانه در حدود 500 الی 700 یورو است. این هزینه ممکن با توجه به سبک زندگی افراد ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

دانشجویان در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی می‌توانند به صورت پاره وقت و به مدت ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند. دستمزد کار پاره وقت دانشجویی می‌تواند بخشی از هزینه‌های زندگی در کرواسی را پوشش دهد.

بهترین دانشگاهها برای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی

  • دانشگاه زاگرب: دانشگاه زاگرب را می‌توان بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی دانست. دانشگاه زاگرب تنها دانشگاه کرواسی است که مدرک دندانپزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران است. بنابراین این دانشگاه بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد دارند پس از اتمام تحصیل در رشته دندانپزشکی در کرواسی به ایران بازگردند. دانشگاه زاگرب در شهر زاگرب پایتخت کشور کرواسی قرار دارد. دانشگاه زاگرب قدیمی‌ترین دانشگاه در جنوب شرق اروپا است.
  • دانشگاه رجیکا: دانشگاه رجیکا دیگر دانشگاه معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی است. مدرک دندانپزشکی دانشگاه رجیکا اگر چه مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیست، اما از اعتبار زیادی در کشورهای اروپایی برخوردار است و با داشتن آن می‌توان در اروپا مشغول به کار شد‌.
  • دانشگاه اسپیلت: دانشگاه اسپیلت در ساحل زیبای آدریاتیک واقع شده است. مدرک دندانپزشکی این دانشگاه در تمام کشورهای اروپایی معتبر و ایالات متحده‌ی آمریکا معتبر است. فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی این دانشگاه می‌توانند در کلیه کشورهای اروپایی و کشور آمریکا مشغول به کار شوند.

دریافت مشاوره مهاجرت تحصیلی بهترین راه برای موفقیت در پروسه‌ اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور کرواسی است.

تحصیل در دانشگاه های کرواسی

سوالات متداول

  1. تحصیل دندانپزشکی در کرواسی چه مزایایی دارد؟

سیستم آموزشی باکیفیت، مدرک معتبر، تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه پایین زندگی و تحصیل مهم‌ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در کرواسی به شمار می‌روند.

  1. معایب تحصیل دندانپزشکی در کرواسی کدامند؟

فرهنگ متفاوت مردم کرواسی، دشواری زبان کرواسی و وضعیت اقتصادی نه چندان مناسب این کشور را می‌توان مهم‌‌ترین معایب تحصیل در کرواسی دانست.

  1. آیا تحصیل دندانپزشکی در کرواسی به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله. رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کرواسی به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد.

  1. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کرواسی چقدر است؟

شهریه تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی در حدود ۱۰ تا 11 هزار یورو در سال است‌.

  1. تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی چقدر طول می‌کشد؟

تحصیل دندانپزشکی در کرواسی 5 سال یعنی 10 ترم تحصیلی به طول می‌انجامد.

  1. آیا مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های کرواسی در ایران معتبر است؟

بله. مدرک رشته دندانپزشکی دانشگاه زاگرب مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارد.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل دندانپزشکی در کشور کرواسی ضروری است؟

بله. داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 الی 6.5 از جمله شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در کرواسی است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا