021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج از کشور به زبان انگلیسی

آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی

فهرست مطالب

یادگیری مباحث زیست شناسی به زبان انگلیسی برای بسیاری از دانشجویانی که در خارج از ایران تحصیل می‌کنند ضرورت دارد. علوم زیستی و زیست شناسی یکی از دروس پایه و مهم و کاربردی برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی است. همچنین دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی خارج از کشور نیز نیازمند یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی هستند. زیرا در صورتی که دانش و اطلاعات دانشجویان در زمینه زیست کافی نباشد، در دانشگاه با مشکل مواجه خواهند شد. آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج از کشور به زبان انگلیسی موضوعی است که در این نوشتار درباره آن صحبت خواهیم کرد.

اهمیت یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی

درس زیست از جمله مهم‌ترین دروس پایه برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است. این دروس علاوه بر اینکه در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های مختلف جهان کاربرد دارد، در دو سال ابتدایی دانشگاه نیز بسیار اهمیت دارد. متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور، تحصیل داروسازی در خارج از کشور و تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور، باید تسلط بالایی به مباحث زیست شناسی از جمله سلولی و مولکولی، بیوشیمی، ژنتیک، ایمنی شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی و … داشته باشند.

همچنین درس زیست شناسی برای دانشجویان رشته‌های پرستاری، دامپزشکی و پیراپزشکی نیز در زمره دروس پایه به شمار می‌رود. دانشجویانی که بر زیست پایه به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشند در گذراندن دروس دانشگاه با مشکل مواجه خواهند شد. همچنین اصطلاحات تخصصی درس زیست شناسی در سایر دروس ترم‌های بالاتر نیز کاربرد خواهد داشت. بنابراین آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی برای کسب موفقیت تحصیلی در دانشگاه بسیار مفید خواهد بود.

آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج از کشور به زبان انگلیسی

مباحث آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج  از کشور به زبان انگلیسی

آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج از کشور به زبان انگلیسی شامل مباحث گسترده و متنوعی می‌باشد. تسلط بر این مباحث برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر رشته‌های علوم تجربی ضرورت دارد. برخی از اصلی‌ترین مباحث دوره‌های آموزش زیست شناسی به زبان انگلیسی به دانشجویان خارج از کشور عبارتند از:

  • آناتومی: آناتومی اندام‌های اصلی بدن انسان و کارکرد آن‌ها، فیزیولوژی حیوانات و انسان، بافت‌های حیوانی.
  • ژنتیک انسانی: بیماری‌های ارثی، اتوزومی مرتبط با کروموزم x، انتقال تک عاملی و چند عاملی.
  • تولید مثل و وراثت: تولید مثل گیاهی و جانوری.
  • ژنتیک مندل: قوانین مندل و کاربرد آن‌ها
  • ژنتیک کلاسیک: الگوهای وراثت، نظریه کروموزومی وراثت.
  • ژنتیک مولکولی: ژن‌ها و ساختار آن‌ها، ساختار کروموزوم یوکاریوتی ژن‌ها، ساختار و تکثیر DNA، کد ژنتیکی، سنتز پروتئین، DNA پروکاریوتی، رونویسی.
  • بیوتکنولوژی: نظریه‌های تکاملی، فناوری DNA نوترکیب و کاربرد آن، نظریه انتخاب طبیعی و مصنوعی، ارث و محیط جهش‌ها.
  • شیمی موجودات زنده: نقش آنیزم‌ها در موجودات زنده، مولکول‌های آلی موجودات زنده و عملکرد مربوط به آن‌ها، اهمیت بیولوژیکی برهمکنش‌های موکول‌ها در موجودات زنده.
  • زیست سلولی: سلول‌های انسانی، گیاهی و حیوانی، سلول‌های پروکاریوتی و یوکاریوتی، نظریه سلولی، ساختارهای سلولی و عملکردهای خاصآن‌ها، ساختار و عملکرد غشاء سلولی، اندازه سلول، چرخه سلولی و تقسیم سلولی، میوز و میتوز، تنفس هوازی، فتوسنتز، تخمیر، گلیکولیز، انرژی زیستی ATP، ویروس‌ها، واکنش‌های ردوکس در موجودات زنده.
  • فیزیولوژی: ساختار و عملکرد دستگاه های بدن انسان از جمله دستگاه عصبی، گوراشی، گردش خون، تنفسی، پوششی، ادراری، ایمنی، غدد درون ریز و برون ریز.

یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج

بهترین منابع  آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی

برای آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی منابع متنوعی وجود دارد. هر یک از منابع دارای نقاط قوت خاصی هستند. استفاده از منابع متنوع برای یادگیری زیست به زبان انگلیسی در کنار تدریس اساتید مجرب تضمین کننده موفقیت دانشجویان در یادگیری خواهد بود. در این بخش به معرفی برخی از بهترین منابع برای یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج می‌پردازیم:

  • Costanzo Physiology: این کتاب توسط استاد مشهور زیست شناسی دکتر لیندا کوستانزا تالیف گردیده است. متن این کتاب به صورت واضح، سازگار و کاربر پسند نوشته شده. به طور کلی این منبع یک مرور کلی از مفاهیم اصلی فیزیولوژیک در سیستم اندام و سطوح سلولی ارائه می‌دهد. این اطلاعات در این کتاب به شیوه‌ای کوتاه، ساده و متمرکز ارائه شده است. این ویژگی‌ها این کتاب را به یک کتاب درسی ترکیبی ایده‌آل و راهنمای مرور جامع تبدیل می‌کند. مباحث اصلی این کتاب عبارتند از: اصول اساسی فیزیولوژی سلولی، سیستم عصبی خودمختار، و فیزیولوژی عصبی، و همچنین سیستم‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اسید – باز، دستگاه گوارش، غدد درون ریز و اندام‌های تناسلی. اصول فیزیولوژی در این کتاب با وضوح کامل از طریق توضیحات گام به گام، نمودارهای ساده و طراحی تمام رنگی تدریس شده است. همچنین نمونه سوالات متنوعی نیز در متن این کتاب وجود دارد. این کتاب یکی از بهترین منابع یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج به شمار می‌رود.
  • Kaplan MCAT Biology: ویژگی بارز این منبع یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی، تصاویر و نمودارهای تمام رنگی در متن آن است. این تصاویر باکیفیت حتی ناملموس‌ترین و پیچیده‌ترین مفاهیم را نیز قابل فهم و ساده می‌نماید. همچنین با تهیه این کتاب به  منابع آنلاین کمکی برای یادگیری نیز دسترسی خواهید داشت. آزمون‌های آنلاین آزمایشی از جمله این منابع آنلاین هستند.

از دیگر کتاب های کاربردی مباحث مختلف زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور شامل:

  • کتاب فیزیولوژی گایتون و هال
  • کتاب آناتومی گری و اطلس آناتومی
  • کتاب های میکربیولوژی پزشکی جاوتز و مواری
  • کتاب های زیست شناسی سلولی و مولکولی THE CELL و لودیش
  • کتاب های کلینیکال ایمونولوژی و ایمنی شناسی ابوالعباس
  • کتاب های بیوشیمی هارپر، دولین و لنینجر
  • کتاب های ژنتیک پزشکی امری و تامپسون
  • کتاب فارماکولوژی کاتزونگ و ترور
  • کتاب مدیکال ترمیونولوژی کوهن

معرفی دوره آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی

دوره آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی در ایران و توسط موسسه آریا دانش برگزار می‌شود. تدریس زیست شناسی در این دوره‌ها توسط بهترین اساتید مجرب این رشته انجام خواهد شد. دانشجویان پس از گذراندن این دوره علاوه بر تسلط بر مباحث زیست شناسی دوره پری مدیکال، به شکل تخصصی مباحث مورد نیاز دانشگاه خود را می گذرانند و همچنین با اصطلاحات تخصصی این دروس نیز کاملا آشنا خواهند شد. به طور کلی ویژگی‌های این دوره را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • بهره‌مندی از اساتید خبره دروس مختلف زیست شناسی و مسلط به زبان انگلیسی
  • تناسب محتوای دوره با نیاز دانشجویان براساس رشته تحصیلی و واحدهای دانشگاهی
  • به روز بودن منابع و محتوای مورد استفاده در کلاس های آموزشی
  • امکان شرکت در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی به شکل آنلاین

آموزش زیست شناسی

سخن آخر

یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج اهمیت فراوانی دارد. اهمال و بی توجهی در یادگیری درس زیست به زبان انگلیسی برای این دانشجویان تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. زیرا درس زیست شناسی پایه دروس تخصصی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه شمار می‌رود. عدم تسلط به مباحث پایه باعث می‌شود دانشجویان یادگیری کافی را در دانشگاه نداشته باشند. شرکت در دوره آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بسیار مفید خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره، فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

سوالات متداول

  1. اهمیت یادگیری درس زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج چیست؟

درس زیست شناسی از جمله دروس دوره دبیرستان است که پایه دروس دانشگاهی بسیاری از رشته‌های علوم پایه و علوم زشکی و پیراپزشکی را تشکیل می‌دهد.

  1. مهم‌ترین مباحث برای آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی کدامند؟

مباحث اصلی آموزش زیست شناسی به دانشجویان خارج به زبان انگلیسی عبارتند از: مباحث آناتومی، زیست سلولی، فیزیولوژی، بیوتکنولوژی، ژنتیک مولکولی، ژنتیک تولید مثل و وراثت، بیوشیمی، ژنتیک انسانی، ایمنی شناسی و ….

  1. بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج کدامند؟

فیزیولوژی گایتون، سلولی و مولکولی لودیش، بیوشیمی هارپر، ژنتیک تامپسون، مدیکال ترمینولوژی کوهن، آناتومی گری و … از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زیست شناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا