021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (1 امتیاز)

شرایط و هزینه های زندگی در آمریکا – 2021

زندگی در آمریکا

فهرست مطالب

زندگی در آمریکا، رویای تعداد زیادی از مردم دنیا است. ما به متقاضیان گرامی در این مقاله، اطلاعات کافی را در این مورد ارائه می دهیم. این مقاله شامل چند بخش اساسی است که در بخش اول آن به آشنایی با کشور آمریکا از نظر تاریخچه، مساحت، جمعیت، واحد پول، زبان رسمی، شهر های مهم، آب و هوا، جاذبه های گردشگری و مذهب می پردازیم. در بخش های بعدی، شرایط اقتصادی، شرایط کار، شرایط تحصیل، شرایط بهداشت و درمان و به طور کلی شرایط و هزینه های زندگی در آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم. در بخش های انتهایی به مزایا و معایب تحصیل و زندگی در آمریکا اشاره کرده و سوالات متداول کاربران را پاسخ می دهیم.

بخش اول: آشنایی با کشور آمریکا

 

تاریخچه، مساحت و جمعیت کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا(United States Of America)  یا USA، کشوری در قاره آمریکای شمالی، یک منطقه فدرال و متشکل از 50 ایالت است. آمریکا چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت پس از روسیه، کاناداو چین بوده و در حدود 9834000 کیلومتر مربع، مساحت دارد. پایتخت ایالات متحده شهر واشنگتن می باشد و بزرگترین شهر این کشور، نیویورک است. اگرچه کل جمعیت ایالات متحده بر اساس استانداردهای جهانی، زیاد است و به بیش از 333 میلیون نفر می رسد، اما تراکم کلی جمعیت آن نسبتا کم است. این کشور برخی از بزرگترین مناطق شهری جهان و همچنین برخی از وسیع ترین مناطق را که در آن سکونتی وجود ندارد را در بر می گیرد.

کشور آمریکا دارای جمعیت بسیار متنوعی است. برخلاف کشوری مانند چین که عمدتا مردم بومی را در خود جای داده است، آمریکا تا حد زیادی از مهاجرت گسترده و پایدار جهانی، حمایت می کند. به احتمال زیاد هیچ کشور دیگری دارای این چنین گستره وسیعی از انواع نژاد، قوم و فرهنگ نیست؛ چرا که علاوه بر بومیان (سرخپوستان آمریکایی، آلوت ها، اسکیموها و…) و فرزندان آفریقایی ها که به عنوان برده به آمریکا برده شده اند، ایالات متحده شامل میلیون ها مهاجر که به امید رشد اجتماعی و سیاسی بیشتر به آمریکا آمده اند، می شود.

ایالات متحده با استانداردهای جهانی، کشوری جوان به شمار می آید و کمتر از 250 سال سن دارد. این کشور، مساحت فعلی خود را در اواسط قرن 20 به دست آورد و از ابتدا جز اولین مستعمره های اروپایی بوده است که با موفقیت از استعمار جدا شد و با نام ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. این کشور عمدتا مشغول توسعه سرزمینی، رشد اقتصادی و بحث های اجتماعی بود که منجر به جنگ داخلی و در نهایت دوره بهبودی شد. در قرن بیستم به بعد، ایالات متحده به عنوان یک قدرت جهانی ظاهر شد و از زمان جنگ جهانی دوم، یکی از قدرتهای برجسته بوده است.

 

واحد پول کشور آمریکا

دلار آمریکا (dollar) که با علامت$ شناخته می شود، واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا است.

 

زبان رسمی کشور آمریکا

در آمریکا به عنوان کشوری فدرال، هیچ زبانی به عنوان زبان رسمی ثبت نشده است. با این حال، بسیاری از افراد در آمریکا به زبان انگلیسی آمریکایی صحبت می کنند و آموختن زبان انگلیسی برای مهاجرت به این کشور، یک قانون کلی است. تنوع زبانی در ایالات متحده به این صورت است که در این کشور، حدود 337 زبان وجود دارد که 176 زبان، جز زبان های بومی است که توسط استعمار گران اروپایی گسترش پیدا کرد. علاوه بر این به غیر از این تعداد، تا به حال تعداد دیگری زبان در آمریکا وجود داشته که به دست فراموشی سپرده شده است.

 

شهر های مهم کشور آمریکا

همانطور که گفتیم آمریکا 50 ایالت دارد و به صورت فدرال اداره می شود. در واقع ایالات متحده شامل 48 ایالت در عرض های میانی قاره، ایالت آلاسکا در انتهای شمال غربی آمریکای شمالی و ایالت جزیره ای هاوایی در وسط اقیانوس آرام است. ایالت های آمریکا از شمال با کانادا، از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب با مکزیک و از غرب توسط اقیانوس آرام احاطه شده است. هر کدام از ایالت های آمریکا نماد خاص خود را دارند و به این شرح هستند:

  1. ایالت آلاباما با مرکزیت مونتگمری
  2. ایالت آلاسکا با مرکزیت جونو
  3. ایالت آریزونا با مرکزیت فینیکس
  4. ایالت آرکانزاس با مرکزیت لیتل راک
  5. ایالت کالیفرنیا با مرکزیت ساکرامنتو
  6. ایالت کلرادو با مرکزیت دنور
  7. ایالت کنتیکت با مرکزیتهارتفورد
  8. ایالت دلاویر با مرکزیت دوور
  9. ایالت فلوریدا با مرکزیت تالاهاسی
  10. ایالت جورجیا با مرکزیت آتلانتا
  11. ایالت هاوایی با مرکزیت هونولولو
  12. ایالت آیداهو با مرکزیت بویزی
  13. ایالت ایلینوی با مرکزیت اسپرینگ‌فیلد
  14. ایالت ایندیانا با مرکزیت ایندیاناپولیس
  15. ایالت آیووا با مرکزیت دی موین
  16. ایالت کانزاس با مرکزیت توپیکا
  17. ایالت کنتاکی با مرکزیت فرانکفورت
  18. ایالت لوئیزیانا با مرکزیت باتون‌روژ
  19. ایالت مین با مرکزیت آگوستا
  20. ایالت مریلند با مرکزیت آناپولیس
  21. ایالت ماساچوست با مرکزیت بوستون
  22. ایالت میشیگان با مرکزیت لنسینگ
  23. ایالت مینه ‌سوتا با مرکزیت سینت‌پال
  24. ایالت می سی سی پی با مرکزیت جکسون
  25. ایالت میزوری با مرکزیت جفرسون‌سیتی
  26. ایالت مونتانا با مرکزیت هلنا
  27. ایالت نبراسکا با مرکزیت لینکلن
  28. ایالت نوادا با مرکزیت کارسون‌سیتی
  29. ایالت نیوهمشایر با مرکزیتکنکورد
  30. ایالت نیوجرسی با مرکزیت ترنتون
  31. ایالت نیومکزیکوبا مرکزیت سانتا فه
  32. ایالت نیویورک با مرکزیت آلبانی
  33. ایالت کارولینای شمالی با مرکزیت رالی
  34. ایالت داکوتای شمالی با مرکزیت بیسمارک
  35. ایالت اوهایو با مرکزیت کلمبوس
  36. ایالت اوکلاهاما با مرکزیت اکلاهوما سیتی
  37. ایالت اورگن با مرکزیت سیلم
  38. ایالت پنسیلوانیا با مرکزیت هریسبورگ
  39. ایالت رودآیلند با مرکزیت پراویدنس
  40. ایالت کارولینای جنوبی با مرکزیت کلمبیا
  41. ایالت داکوتای جنوبی با مرکزیت پییر
  42. ایالت تنسی با مرکزیت نشویل
  43. ایالت تگزاس با مرکزیت آستین
  44. ایالت یوتا با مرکزیت سالت لیک سیتی
  45. ایالت ورمانت با مرکزیت مونپلیه
  46. ایالت ویرجینیا با مرکزیت ریچموند
  47. ایالت واشینگتن با مرکزیت المپیا
  48. ایالت ویرجینیای غربی با مرکزیت چارلستون
  49. ایالت ویسکانسین با مرکزیت مدیسن
  50. ایالت وایومینگ با مرکزیت شاین

در اینجا برخی از شهرهای مهم آمریکا را نام برده و توضیحاتی ارائه می دهیم:

 

نیویورک(NY)

شهر نیویورک، شهری با سرعت زیاد و پرانرژی است که در آن بهترین مناطق مسکونی، رستوران ها و موزه های جهان قرار گرفته است. نیویورک همچنین یکی از بزرگترین قطب های فرهنگی و مالی در جهان است. اگرچه املاک و مستغلات در این شهر فوق العاده گران است، اما امکانات رفاهی و فرصت های شغلی مناسب، این شهر را به یکی از بهترین مکان های جهان برای زندگی تبدیل کرده است.

 

لس آنجلس(LA)

محل زندگی افراد مشهور، هنرمندان و افرادی با روحیه آزاد، لس آنجلس است. این شهر هیچگاه جلوی جذب افراد از هر گوشه از جهان را نمی گیرد. همچنین این شهر برای سرگرمی و دسترسی آسان به سواحل، جنگل ها و مسیرهای پیاده روی مناسب است. کسانی که به دنبال آب و هوای ایده آل، فرصت های شغلی فراوان و تنوع فرهنگی ساکنان هستند، می توانند به دنبال آن در LA باشند.

 

واشنگتن دی سی

واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده، یک شهر فوق العاده است. کلان شهری بین المللی، مقصدی زیبا برای گردشگری، یک گنجینه بی بدیل از آثار هنری و یک پایتخت جهانی است. نقشی که واشنگتن به عنوان پایتخت ایالات متحده ایفا می کند اغلب به عنوان محلی پر جنب و جوش و پر از مسائل پیچیده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می باشد. سالیان گذشته این شهر در شبه جزیره ای کم ارتفاع و وسیع که توسط رودخانه پوتوماک محدود شده بود، بنا شده است. باور ها در آن زمان این بوده که این مکان به یک بندر تجاری مهم تبدیل می شود.

 

شیکاگو

در امتداد دریاچه میشیگان، رستوران خارق العاده شیکاگو، موزه های مشهور جهان و هزینه های نسبتا کم برای مسکن، این محل را به مکانی عالی برای اقامت تبدیل کرده است. این شهر همچنین به دلیل معماری نمادین و چشم انداز زیبا شهرت دارد. با وجود همه این نکات مثبت و باور نکردنی، شیکاگو زمستان های سردی دارد.

از دیگر شهر های مهم و دیدنی آمریکا می توان به هیوستون، فیلادلفیا، فینیکس، سان فرانسیسکو و… اشاره کرد.

 

آب و هوای کشور آمریکا

همانطور که می دانیم آب و هوا به طور مستقیم از طریق تأثیر بر روی پوشش گیاهی، خاک و حیات وحش بر زیستگاه های انسان تأثیر می گذارد. اگرچه ساکنان آمریکا یک محیط مصنوعی ایجاد کرده اند؛ ولی به دلیل گستردگی این کشور آب و هوا های مختلفی در آن وجود دارد. ویژگی اصلی ایالات متحده تنوع آب و هوایی زیاد آن است که از سرمای قطب شمال، نیمه گرمسیری، جنگل بارانی مرطوب، بیابان خشک، قله ناهموار کوه و دشت مسطح را شامل می شود.

 

جاذبه های گردشگری آمریکا

ایالات متحده به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین کشورهای جهان، دارای مقاصد شگفت انگیز گردشگری بسیار زیادی است. این جاذبه های گردشگری از آسمان خراش های نیویورک و شیکاگو، شگفتی های طبیعی یلو استون و آلاسکا شروع شده و سواحل آفتابی کالیفرنیا، فلوریدا و هاوایی را شامل می شود. با وجود جاذبه های گردشگری فراوان در آمریکا، تماشای معماری تمام شهرها وسوسه انگیز است. ما در این قسمت چند نمونه از جاذبه گردشگری آمریکا را نام می بریم:

  1. یادبود ملی کوه راشمور
  2. بازار محل پایک در سیاتل
  3. ساحل ونیز در لس آنجلس
  4. پارک ملی Mesa Verde
  5. مرکز خرید Faneuil Hallدر بوستون
  6. اسکله نیروی دریایی در شیکاگو
  7. پارک ملی کوههای بزرگ دودی
  8. River Walkدر سن آنتونیو
  9. غارهای کارلسباد
  10. پارک ملی بریس کانیون
  11. محله فرانسوی در نیواورلئان
  12. چشم انداز صخره های قرمز در سدونا
  13. دنیای والت دیزنی در اورلاندو
  14. پارک ملی یوسمیتی
  15. کاخ سفید در واشنگتن دی سی
  16. پارک ملی دنالی
  17. لاس وگاس در وسط چشم انداز بیابانی نوادا
  18. آتشفشان Kilauea
  19. آبشار نیاگارا
  20. منطقه منهتن در نیویورک

 

 

مذهب در کشور آمریکا

وقتی صحبت از دین و مذهب در کشور آمریکا می شود، افراد مختلف، ادیان مختلفی را دنبال می کنند، چرا که گروه های مختلفی از همه نقاط جهان در ایالات متحده ساکن هستند. علاوه بر این درصد زیادی از مردم حتی اگر پیرو دینی هستند، معتقدند که دین در زندگی آنها خیلی مهم نیست و یا اصلا اهمیتی ندارد. بر اساس آخرین بررسی ها، انواع مذهب های دین مسیحیت با حدود 70 درصد پیرو، بزرگترین وابستگی مذهبی در ایالات متحده آمریکا است. رتبه بعدی و درصد مورد توجهی از جمعیت این کشور نیز بدون وابستگی دینی می باشند. همچنین سایر ادیان غیر مسیحی 6 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل داده اند که 9/1 درصد آنها یهودی، 9/0 درصد مسلمان، 4/1 درصد بودایی و هندو هستند.

بخش دوم: شرایط اقتصاد در آمریکا

ایالات متحده بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است. ثروت این کشور تا حدی منعکس کننده منابع طبیعی غنی و تولید عظیم کشاورزی است، اما بیشتر مدیون صنعت پیشرفته کشور است. ایالات متحده علیرغم خودکفایی نسبی اقتصادی خود در بسیاری از زمینه ها، در تجارت جهانی نیز به دلیل وسعت اقتصاد خود شاخص می باشد. صادرات و واردات این کشور بخش عمده ای از صادرات و واردات کل جهان را شامل می شود. ایالات متحده همچنین بر اقتصاد جهانی به عنوان منبع و مقصد سرمایه گذاری تأثیر می گذارد. این کشور، همچنین یکی از بالاترین استانداردهای زندگی را برای ساکنان خود فراهم می کند.

بخش سوم: شرایط کار در آمریکا

شرایط کار در آمریکا و محیط های کاری تأثیر قابل توجهی بر بهره وری کارکنان و موفقیت نهایی یک تجارت دارد. البته آمریکایی ها با شرایط کاری خاص، فعالیت بدنی متوالی و برنامه های ناپایدار روبرو هستند. آنها گاهی مجبورند در وقت آزاد خود کار کنند. با وجود این چالش ها، اکثر آنها در مورد مهارت های خود احساس اطمینان کرده و از حمایت و رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. در هر حال، شرایط کار در آمریکا اغلب براساس نوع صنعت و کارفرما متفاوت است تا جایی که صاحبان مشاغل موفق و کوچک به شرایطی که انتظار دارند کارکنان تحت آن کار کنند؛ توجه کرده و آنها را درک می کنند.

شرایط کار در آمریکا به صورت کلی شامل موارد زیر می شود:

  • شرایط جسمانی مناسب
  • روابط خوب با مشتریان
  • مدارک لازم جهت اشتغال و مناسب با ساختار شغل

این کشور برای کارفرمایان نیز قوانینی وضع کرده است که عدم رعایت این قوانین و مقررات می تواند منجر به شکایت کارکنان آسیب دیده یا ناراضی، جریمه و همچنین تبلیغات بد برای کارفرمایان شود.

در هر کشوری بنا به شرایط، بعضی از مشاغل با کمبود مواجه هستند که در زیر، این مشاغل را به همراه حقوق دریافتی در ایالات متحده بررسی می کنیم:

مشاغل مورد نیاز در آمریکا

ردیف مشاغل مورد نیاز در آمریکا میزان حقوق
1 پرستار و دستیار بهداشتی 22000 دلار در ماه
2 فیزیوتراپیست حدود 19500 دلار در ماه
3 تولید کننده محتوای فنی سالانه حدود 100000 دلار
4 نماینده فروش ساعتی 13 دلار
5 حراست ادارات ساعتی 18 دلار
6 دستیار سرآشپز ساعتی 11 دلار
7 مهندس نرم افزار 13200 دلار در ماه
8 توسعه دهنده وب 11500 دلار در ماه

 

بخش چهارم: هزینه زندگی در آمریکا

بر اساس سایت NUMBEO هزینه های زندگی در آمریکا به صورت ماهانه برای یک نفر 13/935 دلار بدون محاسبه اجاره خانه است. بر همین اساس هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون احتساب اجاره منزل 69/3313 دلار است. اجاره خانه نیز با توجه به شهر محل اقامت و مساحت منزل متغیر است که از1100 دلار الی 2200 دلار در نوسان است. همچنین این سایت با یک بررسی ساده اعلام کرده است که هزینه زندگی در آمریکا به طور متوسط90/77 درصد بیشتر از ایران است.

بخش پنجم: شرایط تحصیل در آمریکا

آمریکا تعداد زیادی از بهترین دانشگاه ها که به طور مداوم در رتبه بندی دانشگاه های جهان قرار دارند را در خود جای داده است. موسسات آموزشی آمریکایی برای حفظ کیفیت از روش های دقیق پیروی می کنند و از پشتیبانی خوبی برخوردارند و همچنین دارای استانداردهای آکادمیک بالا هستند تا بتوانند آموزش عالی را به دانشجویان خود ارائه دهند. اگرچه شرایط تحصیل در آمریکا به طور کلی بسیار خوب است، اما لازم است متقاضیان از ویژگی های فضای آموزشی آن آگاه باشند.

فرهنگ دانشجویی در دانشگاه های آمریکا را می توان با جمله سخت کار کن تا خوب زندگی کنی، توصیف کرد. بر همین اساس تحصیل در آمریکا، بسیار اصولی و دقیق است و از نظر تحصیلی، تکالیف زیاد، بسیار چالش برانگیز است. همچنین بسیاری از دانشجویان برای کمک به پرداخت هزینه های تحصیل خود به صورت پاره وقت کار می کنند. از جمله شرایط تحصیل در آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک پایان دوره متوسطهیا اخذ دیپلم آمریکایی 
  • گواهینامه مهارت زبان انگلیسی (معمولا TOEFL)
  • گواهی تمکن مالی

با توجه به معتبر بودن دانشگاه های آمریکا، می توان از آنها به عنوان پر هزینه ترین دانشگاه ها برای تحصیل نام برد. تحصیل در دانشگاه های درجه یک ایالات متحده که اکثر آنها غیرانتفاعی و خصوصی هستند، با احتساب هزینه های زندگی حدود 60000 دلار در سال می شود. اما امکان تحصیل در آمریکا با هزینه بسیار کمتری نیز وجود دارد. هزینه و شهریه کمتر در آمریکا با تحصیل در دانشگاه های دولتی، محقق می شود.

برای تحصیل در آمریکا، شرایط پذیرش مختلفی وجود دارد. یکی از مهمترین آزمون ها برای پذیرش رشته های پزشکی آزمون MCAT است. از آنجایی که کورهای آمریکا و کانادا مقصد مناسبی جهت تحصیل و زندگی هستند و رشته پزشکی ار پرمخاطبترین رشته های تحصیلی، متقاضیان باید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند.

البته دانشگاه های دولتی در آمریکا نیز دارای دو نرخ شهریه برای ساکنان ایالت و سایر افراد است که دسته دوم که مبلغ بیشتری به عنوان شهریه پرداخت می کنند به طور یکسان برای متقاضیان از سایر ایالات کشور آمریکا و دیگر کشورها اعمال می شود. طبق یکی از آخرین بررسی ها تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای ساکنان ایالت حدود 10230 دلار و برای سایر افراد26300 دلار می شود. این مبلغ برای کالج های غیرانتفاعی و خصوصی به 35830  دلار می رسد. در ادامه مقاله چند مورد از ده ها دانشگاه معتبر کشور آمریکا را نام می بریم:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • موسسه فناوری ماساچوست
  • دانشگاه برکلی کالیفرنیا
  • دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس
  • دانشگاه بیل
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه پرینستون
  • دانشگاه نیویورک

بخش ششم: شرایط بهداشت و درمان در آمریکا

ایالات متحده به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان، بهترین خدمات پزشکی و همچنین بهترین پزشکان درجه یک در سراسر جهان را ارائه می دهد. با این حال شاید تعجب آور باشد که بر اساس شاخص سالم ترین کشور بلومبرگ، ایالات متحده در رتبه 35 جهان در رتبه بندی جهانی قرار دارد. عوامل مختلفی از جمله چاقی، امید به زندگی، دسترسی به آب تمیز و مصرف دخانیات شهروندان از عوامل تاثیرگذار روی این رتبه بندی است. البته سلامتی افراد و اهمیت مراقبت های بهداشتی به بخشی از آگاهی اجتماعی جمعی در ایالات متحده تبدیل شده است که ممکن است منجر به تغییرات کلی در شیوه زندگی بهتر شود.

به دنبال همه این موارد، بیمه درمانی در ایالات متحده اهمیتی دوچندان دارد؛ چرا که تمام سازمان ها پیگیر شرایط بهداشت و درمان در آمریکا هستند. بیمه های درمانی در این کشور تدابیر عالی برای بهداشت، درمان و سلامت ساکنان این کشور اندیشیده اند که شامل بیمه برای برنامه های سلامت، طرح های دندانپزشکی، برنامه هایی برای سلامت چشم و گوش، هزینه های ناشی از حوادث، بیمه تکمیلی برای بیماری های خاص، بیمه بازنشستگی و… می شود. علاوه بر همه اینها، پرداختن به مسائل مربوط به سلامت روان به دلیل ایجاد آگاهی پیرامون شیوه زندگی ایمن تر، در دستور کار بهداشت و درمان آمریکا قرار گرفته است.

بخش هفتم: مزایای تحصیل و زندگی در آمریکا

  1. زندگی و تحصیل در کشوری پیشرفتهبهره گیری از امکانات بالا
  2. یادگیری زبان بین المللی
  3. انعطاف پذیری سیستم آموزشی ایالات متحده
  4. کشوری با بهترین دانشگاه های جهان

بخش هشتم: مشکلات تحصیل و زندگی در آمریکا

  1. بالا بودن مبلغ شهریه و هزینه های زندگی
  2. فرآیند پیچیده پذیرش
  3. مشکلات بیمه درمانی برای مهاجران

سوالات متداول

  1. برای زندگی در آمریکا، کدام شهر کم هزینه و کدام شهر پرهزینه است؟

ایالت می سی سی پی از بین 50 ایالت آمریکا، کمترین هزینه زندگی را دارد و شاخص هزینه زندگی در این ایالت 84.8 است و در ارتباط با هزینه های زیاد زندگی در آمریکا، شاید هیچ مکانی به اندازه ایالت هاوایی نفس گیر نباشد.

  1. متوسط هزینه زندگی در امریکا چقدر است؟

​​هزینه زندگی در آمریکا از حدود 1320 دلار الی 17770 دلار در ماه متغیر است. البته این مبلغ بنا به سبک زندگی و شهر محل اقامت افزایش پیدا می کند.

  1. مزایای زندگی در آمریکا چیست؟

مزایای زندگی در آمریکا می تواند شامل آموزش پیشرفته، قدرت اقتصادی بالا، فرصت های شغلی متنوع، یادگیری زبان بین المللی و انعطاف پذیری سیستم آموزشی ایالات متحده و همچنین زیبائی طبیعی آمریکا باشد.

  1. هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان چگونه است؟

طبق یکی از آخرین بررسی ها تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای ساکنان ایالتی حدود 10230 دلار و برای سایر افراد 26300 دلار می شود. این مبلغ برای کالج های غیرانتفاعی و خصوصی به 35830 دلار می رسد.

  1. آیا دانشجویان در کشور آمریکا می تواند حین تحصیل، شغلی داشته باشند؟

دانشجویان در محیط دانشگاه می توانند مشغول به کار شوند؛ اما اگر بخواهند خارج از دانشگاه، شغلی داشته باشند، احتیاج به مجوز دانشگاه است. در بیشتر موارد اجازه کار در سال اول تحصیل وجود ندارد ولی بعد از گذشت یک سال اجازه کار حین تحصیل برای 20 ساعت در هفته وجود دارد.

  1. بهترین روش مهاجرتی به آمریکا چیست؟

هر چند شرایط برای همه متقاضیان مهاجرت به آمریکا یکسان نیست ولی هم اکنون دریافت ویزای تحصیلی و در واقع مهاجرت تحصیلی، یکی از بهترین روش های مهاجرتی به آمریکا است.

  1. آیا امکان دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد؟

بله، با دریافت گرین کارت به واسطه لاتاری، ازدواج با شهروند آمریکایی، سرمایه گذاری، خویشاوندی و همچنین تبدیل ویزای تحصیلی به گرین کارت می توان امکان اقامت دائم در آمریکا را پیدا کرد.

گالری تصاویر

کشورهای دیگر

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانشگاه های این کشور

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا