021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (3 امتیاز)

مهاجرت تحصیلی به چک 2021

مهاجرت تحصیلی به چک

فهرست مطالب

انواع مهاجرت به جمهوری چک

مهاجرت به کشور چک از سه طریق امکان پذیر است:

  • مهاجرت کاری به چک: مهاجرت کاری روش مناسب برای افرادی است که حرفه‌ای خاص تخصص داشته باشند. این افراد با یافتن شغل و یا راه‌اندازی بیزینس می‌توانند اقامت کشور جمهوری چک را دریافت کنند.
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را می‌توان گران‌ترین روش مهاجرتی قلمداد کرد. در این روش متقاضیان با اقدام به خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور چک، اقامت این کشور را دریافت می‌کنند.
  • مهاجرت تحصیلی به چک: مهاجرت تحصیلی آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش در بین روش‌های مهاجرت است. مهاجرت تحصیلی به چک به دلیل مزایای فراوانی که دارد مورد توجه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است.

مزایای مهاجرت تحصیلی به چک

کشور چک از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. از این رو دانش‌آموزان و دانشجویانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند با ویزای خود به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. دریافت ویزای شینگن یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به چک است که برای دانشجویان جذابیت زیادی دارد. یادگیری زبان چکی برای دانشجویان بین‌المللی دارای دشواری‌های خاصی است.

اما در این مورد هیچ جای نگرانی وجود ندارد. زیرا امکان تحصیل در چک به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. سیستم آموزش در جمهوری چک از کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی برخوردار است. با وجود این کیفیت بالا، هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور چک به صرفه و معقول است‌.

تا جایی که در حال حاضر افزون بر 37 هزار دانشجو خارجی در کشور چک در حال تحصیل هستند. همچنین در کشور چک بورسیه‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان بین‌المللی اهدا می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به چک

معایب مهاجرت تحصیلی به چک

معایب مهاجرت تحصیلی به چک در مقابل مزایای چشمگیری آن اهمیت چندانی ندارند. اولین عیب مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی را می‌توان لزوم یادگیری زبان چکی برای گذراندن امورات روزمره قلمداد کرد. مشکل دیگر مهاجرت تحصیلی به این کشور را می‌توان عدم تناسب ذائقه ایرانیان با غذاهای کشور چک دانست.

دانشجویان ایرانی اغلب به غذاهای این کشور علاقه چندانی ندارند و از این لحاظ ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک

سیستم آموزش عالی در کشور چک شامل سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کشور چک ۳ تا ۴ سال است. تحصیل در  مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه‌های این کشور در حدود ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد.

تحصیل در مقطع دکتری در چک ۳ تا ۵ ساله است. رشته‌های اعم از پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در جمهوری چک هستند. به طور کلی تنوع رشته‌های تحصیلی در جمهوری چک بسیار زیاد است. تحصیل در کلیه رشته‌ها به زبان چکی در جمهوری چک رایگان است.

بیشتر افرادی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک می‌کنند علاقه‌مند به تحصیل در یکی از رشته‌های زیر هستند:

  • پرستاری
  • تخصص‌های جراحی
  • تخصص‌های ICU و CCU
  • تخصص‌های بیهوشی
  • رادیولوژی
  • رشته‌های فنی و مهندسی
  • رشته‌های هنر
مهاجرت تحصیلی کشور چک

مهاجرت تحصیلی به چک برای تحصیل در رشته‌های پزشکی

تحصیل پزشکی در جمهوری چک هدف بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از مهاجرت تحصیلی به این کشور است. تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مطرح جمهوری چک در حدود ۶ سال به طول می‌انجامد. شهریه تحصیل پزشکی در جمهوری چک سالانه در حدود 14 هزار یورو است.

مهاجرت تحصیلی به چک در رشته دندانپزشکی دیگر انگیزه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. تحصیل دندانپزشکی در چک تقریبا ۵ ساله است و هزینه آن سالانه بین ۱۲ تا 14 هزار یورو برآورد می‌شود. داروسازی دیگر رشته محبوب برای مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک است. تحصیل داروسازی در جمهوری چک ۵ ساله است و هزینه آن سالانه بین ۷ تا ۸ هزار یورو است.

پذیرش در رشته‌های پزشکی جمهوری چک شرایط نسبتا آسانی دارد. داشتن مدرک دیپلم و قبولی در آزمون ورودی مهم‌ترین شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور هستند. افرادی که دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال را گذرانده باشند از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های جمهوری چک معاف هستند.

مهاجرت تحصیلی به کشور چک

بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به چک

اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک انتخاب دانشگاه مقصد و دریافت پذیرش از آن است. در این بخش از مقاله به معرفی ۴ دانشگاه برتر جمهوری چک می‌پردازیم.

  1. دانشگاه ماساریک چک: دانشگاه ماساریک در شهر برنو و در سال ۱۹۱۹ تاسیس گردیده است. دانشگاه ماساریک در رده بندی جهانی در بین ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه ماساریک دارای ۱۰ دانشکده است:
  2. دانشکده پزشکی
  3. دانشکده علوم ورزشی
  4. دانشکده حقوق
  5. دانشکده علوم اجتماعی
  6. دانشکده اقتصاد
  7. دانشکده مدیریت
  8. دانشکده تربیت مدرس
  9. دانشکده علوم پایه
  10. دانشکده هنر
  11. دانشکده انفورماتیک

 

  1. دانشکده چارلز: دانشگاه چارلز در سال ۱۳۸۴ در شهر پراگ تاسیس گردیده است. دانشگاه چارلز قدیمی‌ترین دانشگاه در اروپاست. این دانشگاه در رده بندی QS رتبه ۲۹۱ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای ۱۷ دانشکده مختلف است که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده فنی مهندسی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی

 

  1. دانشگاه پالاکی: دانشگاه پالاکی یکی دیگر از مهم‌ترین دانشگاه‌های مقصد برای مهاجرت تحصیلی به چک محسوب می‌شود. به خصوص دانشکده‌های دندانپزشکی و پزشکی این دانشگاه در بین دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند.

 

  1. دانشگاه صنعتی برنو: دانشگاه صنعتی برنو بزرگ‌ترین دانشگاه فنی مهندسی در جمهوری چک است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۹ و در شهر برنو تاسیس گردیده است. مهم‌ترین دانشکده‌ها در این دانشگاه عبارتند از:
  • دانشکده عمران
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت
  • دانشکده مکانیک
  • دانشکده معماری
  • دانشکده فناوری اطلاعات
  • دانشکده هنرهای زیبا

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به چک برای علاقه‌مندان به تحصیل در قاره اروپا یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است.  است. این کشور از جمله بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. کیفیت بالای سیستم آموزش عالی در این کشور و اعتبار بالای مدارک آن از جمله مزایای مهاجرت تحصیلی به کشور جمهوری چک است.

به همین دلیل رقابت تنگاتنگی در بین دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش در دانشگاه‌های جمهوری چک وجود دارد. بهترین راه برای پیروزی در این رقابت تنگاتنگ استفاده از تجربیات و رهنمودهای مشاوران مهاجرت تحصیلی است. کارشناسان آریا دانش آماده ارائه مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی می‌باشند.

مهاجرت به کشور چک

سوالات متداول

  1. راه‌های دریافت اقامت کشور چک کدامند؟

مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت تحصیلی  راه‌ها برای دریافت اقامت کشور چک هستند.

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به چک کدامند؟

دریافت ویزای شینگن، تحصیل باکیفیت بالا و هزینه مناسب و تحصیل به زبان انگلیسی مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به چک هستند.

  1. مهم‌ترین معایب مهاجرت تحصیلی به چک کدامند؟

عدم تناسب ذائقه ایرانی با غذاهای این کشور و دشواری یادگیری زبان چکی را می‌توان مهم‌ترین معایب مهاجرت تحصیلی به چک قلمداد کرد.

  1. محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در چک کدامند؟

رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی محبوب‌ترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک به شمار می‌روند.

  1. اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به چک چیست؟

اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به چک دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور است.

  1. بهترین دانشگاه‌های کشور چک کدامند؟

دانشگاه‌های ماساریک، چارلز، پالاکی و برنو بهترین دانشگاه‌های کشور جمهوری چک به شمار می‌روند.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در کشور چک وجود دارد؟

بله. تحصیل در کلیه رشته‌ها در دانشگاه‌های دولتی کشور چک به زبان چکی رایگان است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا