021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.4/5 - (7 امتیاز)

آزمون داروسازی ایتالیا یا آزمون TOLC-F

آزمون TOLC ایتالیا

فهرست مطالب

آزمون TOLC ایتالیا چیست؟

تحصیل داروسازی در ایتالیا را می‌توان گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا پیشنهاد کرد. تحصیل داروسازی در این کشور به دلیل شرایط نسبتا آسان پذیرش دانشگاه‌های کشور ایتالیا در این رشته نسبت به دیگر دانشگاه‌های معتبر دنیا و همچنین هزینه نسبتا مناسب این دانشگاه‌ها با استقبال فراوانی مواجه گردیده است. مزیت دیگر تحصیل داروسازی در کشور ایتالیا را می‌توان امکان تحصیل به زبان انگلیسی دانست.

فراگیری زبان ایتالیایی برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی دشوار است. در حالی که اغلب دانشجویان حداقل تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارند. همه این عوامل دست به دست هم داده تا هر روز بر شمار متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا افزوده شود. دلیل برگزاری آزمون‌های ورودی از قبل آزمون آیمت و آزمون TOLC است.

آزمون TOLC رشته داروسازی را آزمون TOLC-F یا آزمون تولک اف می‌نامند. قبولی در این آزمون شرط اصلی دانشگاه‌های معتبر ایتالیا برای دریافت پذیرش در رشته داروسازی به زبان انگلیسی است. آزمون تولک اف علاوه بر رشته داروسازی برای پذیرش در رشته‌های شیمی و تکنولوژی دارویی نیز کاربرد دارد‌.

آزمون تولک ایتالیا

ساختار آزمون TOLC-F ایتالیا

آزمون TOLC-F متشکل از 50 سوال تخصصصی نه چندان دشوار و کمی بالاتر سطح مطالب دبیرستان از دروس زیر است:

  • استدلال و منطق ۶ سوال
  • ریاضی ۷ سوال
  • فیزیک ۷ سوال
  • زیست شناسی ۱۵ سوال
  • شیمی ۱۵ سوال

محتوای آزمون تولک داروسازی، شباهت زیادی به آزمون آیمت ایتالیا دارد که برای پذیرش پزشکی ایتالیا و دندانپزشکی ایتالیا برگزار می شود. این آزمون ورودی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون تولک اف در مجموع ۷۲ دقیقه است. زمان پیشنهادی برای پاسخ به سوالات هر بخش عبارت است از:

بخش مدت زمان پیشنهادی
استدلال و منطق ۸ دقیقه
ریاضی ۱۲ دقیقه
فیزیک ۱۲ دقیقه
زیست شناسی ۲۰ دقیقه
شیمی ۲۰ دقیقه

سوالات آزمون تولک اف چهار گزینه‌ای و دارای نمره منفی است. به شکلی که هر ۴ پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح را خنثی خواهد کرد. سوالات این آزمون از لحاظ نمره ارزش یکسانی دارند. هر دانشگاه حد نصاب خاصی از نمره این آزمون را برای پذیرش دانشجو در نظر می‌گیرد.

ازمون تولک اف

بخش استدلال و منطق آزمون TOLC-F

بخش استدلال و منطق آزمون داروسازی ایتالیا متشکل از سوالاتی برای سنجش توانایی تحلیل و استدلال متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی است. منطق گزاره‌ها، مفاهیم ابتدایی ریاضی، شرایط لازم و کافی و تفسیر جداول و نمودارهای گرافیکی مباحثی هستند که در این بخش مورد سوال قرار می‌گیرند.

بخش ریاضی آزمون تولک اف

در بخش ریاضیات آزمون تولک اف ایتالیا غالبا پرسش‌ها از مباحث زیر مطرح می‌شوند:

معادلات و نامعادلات، مجموعه‌های عددی، مثلثات، عبارات جبری، توابع، هندسه فضایی، هندسی تحلیلی و آمار و احتمالات. سوالات مطرح شده در بخش ریاضیات آزمون مشابه سرفصل‌های درس ریاضی در دبیرستان‌ است.

بخش فیزیک آزمون TOLC-F

مباحث پویایی و سینماتیک، مکانیک سیالات، نیروها، ترمودینامیک و تئوری جنبش گازها، جریان‌های الکتریکی، جریان‌های مغناطیسی و الکترواستاتیک مباحثی هستند که عمده سوالات بخش فیزیک آزمون داروسازی ایتالیا را تشکیل می‌دهند. 

بخش شیمی آزمون TOLC-F

غالبا سوالات بخش شیمی آزمون TOLC-F از مباحث زیر مطرح می شوند: ساختار اتم و ذرات بنیادی و جدول تناوبی، انواع پیوند‌های بین ذرات، واکنش‌های شیمیایی، مبانی شیمی عمومی، مباحث شیمی آلی و غیر آلی، مباحث مربوط به اسیدها و بازها و شیمی ارگانیک.

بخش زیست شناسی آزمون TOLC-F

زیست سناسی سلولی، تولید مثل و وراثت، انرژی زیستی، مبانی فیزیولوژی، مباحث مربوط به آناتومی بدن انسان، ترکیبات شیمیایی موجودات زنده مباحثی هستند که سوالات زیست شناسی آزمون تولک اف ایتالیا از آن‌ها طراحی می‌شود.

نحوه ثبت نام در آزمون تولک اف

ثبت نام در آزمون TOLC-F به صورت آنلاین و از طریق وب سایت CISIA انجام می‌شود. هزینه ثبت نام در این امتحان ورودی ۳۰ یورو است. این آزمون در حال حاضر به شکل آنلاین برگزار می‌شود و شرکت در آن از داخل کشور ایران نیز امکان پذیر است. هرچند در برخی مواقع نیز باید به شکل حضوری در آزمون داروسازی ایتالیا شرکت کرد.

نحوه برگزاری در آزمون تولک اف

آزمون TOLC-F چندین بار در سال توسط دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود. هر دانشگاه زمان خاصی را برای برگزاری آزمون تولک دارد. این امتحان ورودی به شکل کامپیوتری برگزار می‌شود و سوالات هر شرکت کننده متفاوت و منحصر به خود اوست. سوالات به شکل رندوم و از پایگاه داده مخصوص CICIA TOLC انتخاب می‌شود. نتایج آزمون TOLC-F بالافاصله پس از اتمام آزمون در وب سایت CISIA قرار می‌گیرد.

ازمون داروسازی ایتالیا

دانشگاه‌های استناد کننده به نتایج آزمون TOLC-F

مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا که برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به نتایج آزمون TOLC-F استناد می‌کنند عبارتند از:

  • دانشگاه تورورگاتا رم: دانشگاه توروگاتا در رم یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا برای تحصیل در رشته داروسازی است. قبولی در آزمون تولک اف از جمله شرایط اصلی این دانشگاه برای پذیرش دانشجوی داروسازی به زبان انگلیسی است.
  • دانشگاه بولونیا: دانشگاه بولونیا در شهر بولونیا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در کشور ایتالیاست. قبولی در آزمون تولک اف ایتالیا را می‌توان شرط اصلی این دانشگاه برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی قلمداد کرد.

سخن آخر جهت موفقیت در آزمون تولک ایتالیا

برای قبولی در آزمون TOLC-F مطالعه منابع و نمونه سوالات این آزمون ضرورت دارند. برخی از سایت‌ها اقدام به انتشار این نمونه سوالات کرده‌اند که به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه اندک می‌توان به آن‌ها دسترسی یافت. علاوه بر این شرکت در دوره‌های پریمدیکال یا پیش پزشکی و یا همچنین دوره آمادگی آزمون IMAT برای کسب آمادگی لازم شرکت در این آزمون بسیار مفید فایده خواهد بود. ب

رای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه دریافت پذیرش در رشته داروسازی و قبولی در آزمون تولک اف فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان آریا دانش در سریع‌ترین زمان باشید.

سوالات متداول

  1. آزمون TOLC-F چیست؟

آزمون تولک اف آزمون ورودی دانشگاه‌های معتبر کشور ایتالیا برای پذیرش در رشته داروسازی جهت تحصیل به زبان انگلیسی است.

  1. آزمون تولک اف متشکل از چه بخش‌هایی است؟

این آزمون ورودی متشکل از بخش‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، استدلال و منطق است.

  1. آیا آزمون تولک اف تستی است؟

بله. این امتحان ورودی متشکل از ۶۰ سوال چهار گزینه‌ای است.

  1. آیا آزمون TOLC-F نمره منفی دارد؟

بله. آزمون تولک اف نمره منفی دارد.

  1. آزمون تولک اف به شکل کاغذی است یا کامپیوتری؟

امتحان ورودی تولک اف به شکل کامپیوتری برگزار می‌شود.

  1. آزمون تولک اف به چه زبانی برگزار می‌شود؟

آزمون ورودی TOLC-F به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

  1. حد نصاب لازم نمره آزمون تولک اف برای پذیرش در رشته داروسازی چند است؟

دانشگاه‌های مختلف حد نصاب متفاوتی از نمره را برای پذیرش در رشته داروسازی در نظر می‌گیرد.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

۶ پاسخ

  1. محمدآبادی گفت:

    می گویند دانشگاه رم ایتالیا نتیجه آزمون ورودی داروسازی را منتشر کرده. از ۲۹۳ داوطلب ۲۹۰ نفر ایرانی بودن 😢
    و ۱۶ نفر اول همه درسها رو ۱۰۰٪ زدن!!!!!!
    *این درد را باید به که گفت؟*

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      سلام .بله درست است. آزمون داروسازی ایتالیا – tolc -f به شدت رقابتی است و آنلاین بودن آزمون هم بی تائیر نیست.

  2. نگین گفت:

    چجوری میشه توی این آزمون تولک اف شرکت کرد و ازمون کی برگذار میشه؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      با سلام. آزمون داروسازی ایتالیا یا آزمون TOLC-F به شکل آنلاین و یا حضوری در محل دانشگاه های بولونیا و تورورگاتا برگزار می شود. به طور معمول این آزمون چندین بار در سال در ماه های ژوئن و سپتامبر برگزار می شود.

  3. S گفت:

    سلام . آزمون تولک آف بولونیا در سال ۲۰۲۴به صورت آنلاین برگزار میشه؟
    میتونم این آزمون رو در سپتامبر۲۰۲۴به صورت آنلاین بدم؟

    1. مشاور آریا دانش گفت:

      با درود. آزمون تولک اف به صورت آنلاین و یا حضوری می باشد که وابسته به شرایطی است که دانشگاه تعریف می کند. در سال های اخیر به شکل آنلاین برگزار شده است. در سپتامبر ۲۰۲۴ می توانید شرکت کنید اما باید ددلاین آزمون را در وب سایت دانشگاه مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا