021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
5/5 - (10 امتیاز)

بهترین دانشگاه‌های مجارستان 2021

بهترین دانشگاه‌های مجارستان

فهرست مطالب

دلایل تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مجارستان

برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مجارستان دلایل زیادی وجود دارد:

  • شهریه مناسب دانشگاه‌های مجارستان
  • شرایط نسبتا آسان تحصیل در رشته‌های مختلف
  • هزینه زندگی ارزان در کشور مجارستان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در دانشگاه های مجارستان
  • اعتبار جهانی کالج‌های مجارستان قبل از ورود به دانشگاه
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر مجارستان بدون نیاز به مدرک زبان
  • امکان اشتغال و دریافت اقامت دائم مجارستان پس از اتمام تحصیلات
  • معتبر بودن مدارک تحصیلی اخذ شده از برترین دانشگاه‌های مجارستان در ایران
  • امکان دریافت ویزای شینگن برای دانشجویان و دانش آموزان

مجارستان

دانشگاه سملوایز مجارستان

دانشگاه سملوایز مجارستان معتبرترین دانشگاه علوم پزشکی مجارستان است که در شهر بوداپست پایتخت این کشور قرار دارد. تحصیل در این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی، مجاری و آلمانی انجام می‌شود.بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه سملوایز مجارستان جایگاه ۴۰۰ الی ۵۰۰  را در بین دانشگاه‌های جهان در اختیار دارد و در رشته پزشکی نیز در جایگاه ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهان واقع شده است.

مدارک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در کشور ایران نیز هست. رشته‌های اصلی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند عبارتند از: دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، داروسازی، مامایی، فیزیوتراپی، علوم بهداشت، خدمات اجتماعی و طب ورزشی.

شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه سملوایز بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. شهریه تحصیل در رشته‌های طب ورزشی و فیزیوتراپی دانشگاه سملوایز ۶۴۰۰ یورو، شهریه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه ۱۸۰۰۰ یورو و شهریه تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی این دانشگاه به ترتیب ۱۶۰۰۰ و ۱۲۰۰۰ یورو است.

تحصیل در رشته پزشکی مجارستان در دانشگاه سملوایز مستلزم قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است. آزمون ورودی دانشگاه سملوایز یک آزمون چند گزینه‌ای از دروس شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی است. شرکت در دورههای پریمدیکال یا پیش پزشکی بهترین راه برای قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است.

دانشگاه سملوایز

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر مجارستان است. این دانشگاه در سال‌های مختلفی از جمله سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۶ توانسته است عنوان دانشگاه برتر مجارستان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه  سگد در شهر سگد، از مهم‌ترین شهرهای توریستی کشور مجارستان واقع شده است.

دانشگاه سگد بر اساس رتبه بندی شانگهای و رتبه بندی QS در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تحصیل در دانشگاه سگد به زبان‌های مجاری و انگلیسی امکان پذیر است و یکی از مقاصد اصلی تحصیل در مجارستان است. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی متنوع در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود.

برخی از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند عبارتند از: دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، علوم بهداشت، تربیت بدنی، علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، موسیقی، اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی و علوم کشاورزی.

تحصیل در دانشگاه سگد مستلزم قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است. هزینه تحصیل در دانشگاه سگد بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی نسبت به تحصیلات تکمیلی مناسب‌تر است. همچنین هزینه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی نسبت به رشته‌های مهندسی و پزشکی ارزان‌تر خواهد بود.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته‌های اقتصاد و تجارت سالانه ۴۴۰۰ یورو، شهریه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه حدود ۱۶۰۰۰ یورو و شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در حدود ۱۷۰۰۰ یورو در سال می‌باشد. سالانه متقاضیان زیادی از ایران جهت تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان، دندانپزشکی مجارستان و همچنین داروسازی مجارستان، این دانشگاه را انتخاب می کنند.

دانشگاه سگد

دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های مجارستان است که در شهر پچ قرار دارد. این دانشگاه ۶۵۰ سال قدمت دارد و قدیمی‌ترین دانشگاه در کشور مجارستان به شمار می‌رود. رتبه دانشگاه پچ در میان دانشگاه‌های جهان بین ۴۰۱-۵۰۰ می‌باشد. دانشگاه پچ دارای ۱۰ دانشکده پزشکی، داروسازی، علوم بهداشت، حقوق، علوم انسانی و اجتماعی، تجارت و اقتصاد، علوم فرهنگی/آموزش و پرورش و توسعه منطقه‌ای، مهندسی و فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و موسیقی است.

امکان تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی به زبان‌های مجاری، آلمانی و انگلیسی وجود دارد. مهم‌ترین شرایط تحصیل در دانشگاه پچ غیر از داشتن مدرک دیپلم معتبر، قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه رشته مورد نظر است.

همچنین شرایط سنی و معدل نیز در ارزیابی صلاحیت دانشجو برای دریافت پذیرش دانشگاه پچ نقش مهمی دارد. شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه پچ برای رشته‌های مدیریت در حدود ۲۹۰۰ یورو، برای رشته‌های مهندسی حدود ۳۰۰۰ یورو و برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به ترتیب در حدود ۱۳ هزار و ۱۴ هزار یورو می‌باشد.

برای موفقیت در آزمون ورودی پزشکی بهترین دانشگاه های مجارستان، متقاضیان باید دانش کافی در مباحث علوم تجربی و پزشکی بدست بیاورند. شرکت در دوره های فاندیشن در کالج های مجارستان از جمله کالج اویسینا مجارستان که در شهر بوداپست حضور دارد می تواند موفقیت دانشپذیران را تضمین کند.

دانشگاه پچ

دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر مجارستان و قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در این کشور است. این دانشگاه در رده‌بندی شانگهای جایگاه ۶۹۵ام را در بین دانشگاه‌های جهان کسب نموده است. بسیاری از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی در دانشگاه دبرسن علاوه بر زبان مجاری به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند.

از این رو این دانشگاه پذیرای بیشتر از ۶۳۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۲۰ کشور مختلف جهان است و محیطی چند ملیتی دارد. برخی از رشته‌های تحصیلی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی، فیزیوتراپی، علوم بهداشت، ریاضیات، فیزیک، شیمی، جغرافیا، علوم زمین، محیط زیست، مدیریت کیفیت آب، زیست شناسی سلولی مولکولی، کارشناسی مهندسی بیوشیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی توسعه شهری، مهندسی سیستم‌های شهری، مدیریت مهندسی، مهندسی محیط زیست، مهندسی مکاترونیک، علوم کامپیوتر و مهندسی علوم کامپیوتر.

شهریه سالانه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه دبرسن به زبان انگلیسی مبلغ ۱۶۹۰۰ دلار، رشته دندان پزشکی مبلغ ۱۶۰۰۰ دلار و رشته داروسازی مبلغ ۸۰۰۰ دلار است. همچنین شهریه سالانه برای تحصیل در  رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی مبلغ ۶۰۰۰ دلار می‌باشد. شهریه سالانه تحصیل در رشته‌های مهندسی مانند مهندسی مکانیک و مهندسی عمران سالیانه مبلغ ۶۵۰۰ دلار است.

شهریه تحصیل در رشته‌های علوم پایه این دانشگاه همچون زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی در مقطع کارشناسی سالیانه مبلغ ۶۰۰۰ دلار و شهریه سالانه تحصیل در رشته موسیقی دانشگاه دبرسن ۸۵۰۰ دلار است. برای ورود به این دانشگاه نیز آزمون ورودی در رشته های پزشکی برگزار می شود. گذراندن دوره پری مدیکال یا فاندیشن در مجارستان می تواند، به متقاضیان علاقه مند به تحصیل در در رشته های پزشکی مجارستان کمک کند.

دانشگاه دبرسن

دانشگاه فنی بوداپست

دانشگاه فنی بوداپست از جمله دانشگاه‌های معتبر مجارستان برای تحصیل در رشته‌های مهندسی به شمار می‌رود. رشته‌های مهندسی در این دانشگاه به زبان‌های مجاری، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شوند. رنکینگ جهانی این دانشگاه فنی ۸۵۰ است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه فنی بوداپست ۶۴۰۰ یورو، مقطع کارشناسی ارشد ۷۰۰۰ یورو و مقطع دکتری ۹۰۰۰ یورو است‌.

رشته‌های تحصیلی اصلی در این دانشگاه عبارتند از: مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندس حمل و نقل، اقتصاد، مدیریت، علوم طبیعی و روانشناسی. متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی این دانشگاه باید در دوره پیش مهندسی شرکت نموده و سپس در آزمون ورودی دانشگاه فنی بوداپست حدنصاب لازم نمره را کسب کنند‌.

دوره پیش مهندسی دانشگاه بوداپست یک ساله است و هزینه آن ۶۴۰۰ یورو می‌باشد. آزمون ورودی این دانشگاه نیز متشکل از سوالات دروس ریاضی، فیزیک و زبان انگلیسی است.

دانشگاه فنی بوداپست

دانشگاه اتوش لورند مجارستان

دانشگاه اتوش لورند یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های مجارستان است. این دانشگاه که در شهر بوداپست واقع شده یکی از معتبرترین دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی است. در سال ۲۰۲۱ رتبه دانشگاه اتوش لورند مجارستان در میان دانشگاه‌های کشور مجارستان سوم و در میان دانشگاه های دنیا بین ۶۰۱ تا ۶۵۰ بوده است.

این دانشگاه دارای ۸ دانشکده علوم انسانی، حقوق و علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علوم، انفورماتیک، دانشکده آموزش ویژه بارچی گوشتاو و دانشکده آموزش معلمان مدارس ابتدایی و مهدهای کودک است.

متوسط شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه اتوش لند برای مقطع کارشناسی ۵۰۰۰ تا ۸۴۰۰ یورو، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو و برای تحصیل در مقطع دکتری ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو است‌. امکان تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه به زبان‌های مجاری و انگلیسی وجود دارد.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب بهترین دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود، کافی است فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان آریا دانش باشید.

سوالات متداول

  1. آیا امکان تحصیل در دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مجارستان به زبان‌های مجاری، انگلیسی و آلمانی و حتی فرانسوی وجود دارد.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه‌های کشور مجارستان رایگان است؟

خیر. تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان مستلزم پرداخت هزینه است اما دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی بویژه در مقاطع بالا درخواست دهند.

  1. آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر مجارستان ضروری است؟

در بسیاری از موارد نیازی به مدرک زبان نیست.

  1. آیا مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های مجارستان در ایران معتبر است؟

بله. مدرک تحصیلی بهترین دانشگاه‌های مجارستان مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت در کشور ایران قرار دارد.

  1. آیا تحصیل در دانشگاه‌های معتبر مجارستان مستلزم شرکت در آزمون ورودی است؟

بله. قبولی در آزمون ورودی از جمله شرایط اصلی دریافت پذیرش بهترین دانشگاه‌های مجارستان بویژخ در رشته های علوم پزشکی است.

  1. مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های برتر مجارستان کدامند؟

شرایط اخذ پذیرش آسان، کیفیت بالای تحصیل، وجود دانشگاه های بین المللی با دانشجویانی از بیش از 70 کشور دنیا و مدرک معتبر تحصیلی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های برتر مجارستان است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا