021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
5/5 - (9 امتیاز)

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی 2021

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

فهرست مطالب

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی دارای یک سری شرایط و مزایایی است که متقاضی تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد. در ادامه به شرح شرایط و برخی مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی می‌پردازیم.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

دانشجویی که متقاضی تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی است؛ می‌تواند با انتخاب این گزینه در معتبرترین دانشگاه‌های ارپا که در اسلواکی واقع‌شده است؛ به تحصیل بپردازد. دانشگاه‌های کمنیوس براتیسلاوا و دانشگاه پاول جوزف سافاریک اسلواکی، گزینه‌های معتبر و مناسبی جهت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی می‌باشند

. همین اعتبار باعث شده است که مدرک دریافتی فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی دانشگاه‌های اسلواکی، در اکثر نقاط دنیا، ازجمله ایران مستند باشد و آن‌ها بتوانند به‌عنوان یک دندانپزشک مشغول به کار شوند.

اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در اسلواکی، از دیگر مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی می‌باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

همان‌طور که اشاره شد دانشگاه‌های اسلواکی قابلیت ارائه دروس دندانپزشکی به زبان انگلیسی و اسلواکی دارند و در صورت انتخاب تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی، اگر متقاضی فاقد مدرک زبان باشد نیز، می‌تواند به تحصیل بپردازد و هیچ نیازی به فراگیری زبان اسلواکیایی نخواهد داشت.

البته داوطلبی که فاقد مدرک زبان باشد؛ می‌تواند در دانشگاه‌های این کشور دوره‌های فراگیری زبان را بگذراند.

همانند شرایط پذیرش دیگر رشته‌ها نظیر پزشکی اسلواکی و داروسازی و … برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی، ابتدا باید در آزمون ورودی دندانپزشکی نمره قابل قبولی کسب کرد. منابع آزمون‌ها در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است و خود دانشگاه ها هر ساله منابعر را مشخص کی کنند و به اطلاع متقاضیان می رسانند. 100 سؤال شیمی و 100 سؤال زیست‌شناسی در آزمون ورودی دندانپزشکی اسلواکی در دانشگاه های مختلف مرسوم است.

مدت ‌زمان آزمون 3 ساعت یا 5/2 ساعت می‌باشد که در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. آزمون ورودی دندانپزشکی به هر دو زبان انگلیسی و اسلواکیایی برگزار می‌شود و بازه امتیازی که داوطلب می‌تواند در آزمون کسب کند و وارد دانشگاه شود؛ 60 الی 80% از نمره کل می‌باشد. البته قابل‌ذکر است که این بازه می‌تواند با توجه به وضعیت تحصیلی داوطلبان در آزمون تغییر کند و این بازه را رؤسای دانشگاه‌ها و تعداد شرکت کنندگان در آزمون تعیین می‌کنند.

دندانپزشکی اسلواکی

راهکار موفقیت در پذیرش دندانپزشکی اسلواکی

برای آماده شدن در آزمون‌های ورودی دندانپزشکی دانشگاه های خارج از کشور و تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی، داوطلبان باید در دوره‌های پیش پزشکی یا پری مدیکال شرکت کنند. دروس عرضه‌شده در این دوره‌ها بیشتر زیست‌شناسی، شیمی، زبان انگلیسی عمومی و اختصاصی می‌باشد.

دوره‌های پری مدیکال، جهت آماده‌سازی داوطلبان برای آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اسلواکی، در کشورهایی خارج از اسلواکی نیز برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند در کالج‌های مجارستان مانند کالج بین‌المللی اویسینا یا آکادمی پزشکی، این دوره‌ها را بگذرانند. دروه پری مدیکال علاوه بر آمادگی آزمون ورودی، دانشپذیران را با دروس تخصصی پایه پزشکی آشنا می کند و دانشپذیران با آمادگی کاملی وارد دانشگاه می شوند.

از این رو در دو سال ابتدایی دانشگاه بسیاری از مطالب را از قبل مطالعه کرده اند. این دوره‌ها در اسلواکی نیز به هر دو زبان انگلیسی و اسلواکی ارائه می‌شود. دروه پری مدیکال در ایران در گروه آریا دانش برگزار می شود.

دوره رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اسلواکی

مدت‌زمان تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی 5 سال است که پس از پایان این 5 سال، دانشجو با شرکت در یک آزمون جامع که در دانشگاه برگزار می‌شود؛ می‌تواند مدرک خود را گرفته و به‌عنوان یک دندان‌پزشک مشغول به طبابت شود. در این 5 سال، دانشجویان کلاس‌های عملی و آزمایشگاه، دروس تئوری و پیش بالینی را در سه سال اول می‌گذرانند و در دو سال باقی‌مانده تجربیات بالینی متنوعی را پشت سر می‌گذرانند.

مدرک فارغ‌التحصیلی این 5 سال، مدرک کارشناسی دندانپزشکی است که فارغ‌التحصیل می‌تواند تحصیلات خود را ادامه داده و در رشته‌ای خاص مدرک کارشناسی ارشد و دکتری بگیرد.

رادیولوژی دندانپزشکی، دندانپزشکی پیشگیرانه، ایمونولوژی، شیمی پزشکی دندانپزشکی، دندانپزشکی پیش بالینی، میکروبیولوژی پزشکی، دندانپزشکی ترمیمی، کمک‌های اولیه، آناتومی پاتولوژی، مواد و فن‌آوری‌های دندانپزشکی و … ازجمله دروسی است که دانشجویان در سه سال اول کارشناسی دندانپزشکی فرامی‌گیرند.

همچنین در دو سال آخر تحصیل کارشناسی دندانپزشکی دانشجویان واحدهای اپیدمیولوژی، جراحی فک، جراحی صورت، مدیریت یک عمل دندانپزشکی، پزشکی قانونی، پریودنتولوژی و … را می‌گذرانند.

تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی و به ‌طورکلی زندگی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپای مرکزی مناسب است. شهریه ترم‌های تحصیلی دندانپزشکی در اسلواکی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و تقریباً مابین 10000 الی 11000 یورو در سال است.

به‌ علاوه اینکه دانشگاه‌ها، سالانه مقدار 100 یورو از دانشجویان، جهت انجام کارهای بیمه دانشجویی، دریافت می‌کنند. دوره‌های پری مدیکال و همچنین دوره‌های زبان انگلیسی برای متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند؛ به دو صورت فشرده و غیر فشرده، با دریافت هزینه برگزار می‌شوند. هزینه دوره‌های فشرده، سالانه،4400 یورو و هزینه دوره‌های غیر فشرده سالانه، 5600 یورو می‌باشد.

همان‌طور که گفتیم؛ هزینه زندگی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپای مرکزی معقول‌تر است که هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی، ماهانه، 600 الی 900 یورو می‌باشد. البته خوابگاه‌هایی که دانشگاه‌های اسلواکی ارائه می‌دهند؛ مقرون‌به‌صرفه و برابر با 150 الی 200 یورو در ماه است. ولی اگر کسی بخواهد خانه اجاره کند؛ باید مبلغ 300 الی 500 یورو در ماه بپردازد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسلواکی

 بهترین دانشگاه‌ها جهت تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

همان‌طور که گفتیم دانشگاه‌های اسلواکی جزو معتبرترین دانشگاه‌های اروپا جهت تحصیل دندانپزشکی هستند. دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا یکی از این دانشگاه‌ها می‌باشد. دانشگاه کمنیوس، یک دانشگاه دولتی در اسلواکی است و به همین دلیل ارائه‌دهنده بهترین و مجهزترین خوابگاه‌های دانشجویی می‌باشد.

رتبه دانشگاه کمنیوس بر اساس رتبه‌بندی QS، در بین دانشگاه‌های جهان، مابین 501 تا 550 می‌باشد ولی نکته شایان توجه این است که این دانشگاه در خود کشور اسلواکی، دارای مقام اول و بالاترین سطح علمی ازلحاظ تحصیلی می‌باشد و از سوی وزارت بهداشت ایران نیز مورد تائید است.

مبانی آزمون‌های ورودی و نحوه انجام آزمون در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است که این آزمون در دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا به‌صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود؛ شامل 100 سؤال از مجموعه سؤالات زیست‌شناسی و 100 سؤال از مجموعه سؤالات شیمی می‌باشد؛ محدوده نمره قابل‌قبول در این آزمون مابین 60 الی 80 % امتیاز است. هزینه ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه کمینوس براتیسلاوا 80 یورو و زمان برگزاری آزمون تاریخ‌های می تا ژوئیه است.

دانشگاه‌ کمنیوس، از دانشکده‌های زیادی برخوردار است نظیر؛ دانشکده پزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده هنر، دانشکده داروسازی، دانشکده آموزش، دانشکده علوم طبیعی، دانشکده تربیت‌بدنی و ورزش، دانشکده ریاضی، فیزیک و انفورماتیک، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد و دانشکده مدیریت و … . دانشجویان می‌توانند در دانشکده پزشکی جسنیوس دانشگاه کمنیوس به تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی بپردازند.

مدت‌زمان تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه 5 سال و به عبارتی 10 ترم است که دانشجو تمام واحدهای خود را به‌صورت عملی در آزمایشگاه‌های معتبری می‌گذراند. سال آخر، در واقع یک دوره یک‌ساله جامع پزشکی است که به دانشجویان تمامی راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط با دندان و دهان را آموزش می‌دهند.

پس از پایان تحصیل، دانشجو مدرک Medicinae Dentale Doctor را از دانشگاه دریافت می‌کند که می‌تواند به اعتبار آن در اکثر نقاط کشور مشغول به طبابت شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کمینوس بین 10 الی 12 هزار یورو در سال است. این دانشگاه ارائه‌دهنده خوابگاه‌های مجهز دانشجویی است که هزینه اجاره آن‌ها بسیار پایین و حداقل مقدار آن 100 یورو است. علاوه بر شرکت در آزمون ورودی دانشگاه و موفقیت در آن، متقاضیان باید فایل روزمه خود را برای دانشگاه ارسال نمایند.

سؤالات متداول

  1. هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی مابین  600 تا 900 یورو در ماه است.

  1. زبان تحصیل دانشجویان دندانپزشکی در اسلواکی چه زبانی است؟

زبان تحصیل دانشجویان در اسلواکی به دو زبان اسلواکی و انگلیسی است.

  1. معتبرترین دانشگاه‌های اسلواکی جهت تحصیل دندانپزشکی؟

دانشگاه پاول جوزف سافاریک و کمنیوس براتیسلاوا

  1. هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی چقدر است؟

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است ولی تقریباً حدود 9000 الی 11000 یورو در سال است.

  1. کدام‌یک از دانشگاه‌های اسلواکی جهت تحصیل دندانپزشکی، مورد تائید وزارت بهداشت ایران است؟

دانشگاه کمینیوس براتیسلاوا مورد تائید وزارت بهداشت ایران است.

  1. آیا دانشگاه‌های اسلواکی جهت تحصیل دندانپزشکی آزمون ورودی می‌گیرند؟

بله. تنها راه پذیرش دندانپزشکی اسلواکی، موفقیت در آزمون ورودی است.

  1. راه کار موفقیت در آزمون ورودی دندانپزشکی دانشگاه های اسلواکی چیست؟

مطالعه دروس تخصصی زیست شناسی و شیمی، حل سوالات آزمون های سال ها قبل و همچنین شرکت در دوره پری مدیکال در مجارستان و یا ایران

  1. مهم‌ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی چیست؟

امکان تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان، هزینه‌های تحصیلی پایین، هزینه پایین زندگی دانشجویی در اسلواکی، ارائه خوابگاه‌های دانشجویی با هزینه اجاره پایین توسط دانشگاه‌های این کشور

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا