021-28429840

پشتیبانی سریع

جستجو
4.8/5 - (6 امتیاز)

تحصیل در مدارس اروپا 2021

تحصیل در مدارس اروپا

فهرست مطالب

مزایای تحصیل در مدارس اروپا

تحصیل در مدارس اروپا برای دانش آموزان بین‌المللی مزایای زیادی دارد:

از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل در مدارس اروپا به شمار می‌روند. تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا نسبت به مقاطع قبلی متقاضی بیشتری دارد. زیرا سن داوطلبان هنگام تحصیل در مقطع دبیرستان بیشتر بوده و زندگی به دور از خانواده و شرایط زندگی در یک کشور جدید را بهتر درک و تحمل خواهند نمود. همچنین پرداخت هزینه‌های تحصیل در مدارس اروپا از مقطع دبستان ممکن است برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین و دشوار باشد. به همین دلیل اغلب دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند برای تحصیل در دبیرستان‌های اروپا اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی نمایند.

تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا

شرایط کلی تحصیل در مدارس اروپا

به طور کلی مدارس در قاره اروپا به ۲ دسته مدارس دولتی و مدارس بین المللی تقسیم می‌شوند. تحصیل در این مدارس از سن ۶ سال شروع شده و تا سن ۱۸ سالگی ادامه می‌یابد. تحصیل در مدارس دولتی اروپا به صورت رایگان است در حالی که تحصیل در مدارس بین‌المللی در این قاره نیازمند پرداخت شهریه است. در مدارس بین‌المللی در قاره اروپا خدماتی همچون غذا و خوابگاه در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌گیرد. همچنین زبان تحصیل در مدارس بین‌المللی معمولا زبان انگلیسی است و امکان دروس دیگر از جمله آلمانی، اسپانیایی و یا فرانسوی نیز وجود دارد. در حالی که در مدارس دولتی در هر کشور اروپایی به زبان رسمی همان کشور تدریس می‌کنند.

با این وجود دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس دولتی و بین‌المللی در اروپا معمولا ۲ یا ۳ زبان را فرا خواهند گرفت. همچنین امکان برخورداری دانش‌آموزان از امکانات ورزشی، فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان مدارس بین‌المللی وجود دارد. دانش‌آموزان سراسر دنیا، از جمله دانش‌آموزان کشور ما می‌توانند با دریافت پذیرش تحصیلی نسبت به ثبت نام و تحصیل در مدارس دولتی و بین‌المللی کشورهای اروپایی اقدام نمایند. مجارستان، ترکیه، آلمان، اتریش و انگلستان از جمله بهترین کشورهای مقصد برای تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا محسوب می‌شوند.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در مدارس اروپا

تحصیل در مدارس اروپا پیش از هر چیز نیازمند برخورداری از شرایط سنی است. دانش آموزان برای تحصیل در این مدارس باید در رده سنی بین ۶ تا ۱۸ سال قرار داشته باشند. برخورداری از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در اروپا دیگر شرط اساسی برای تحصیل در دبیرستان های اروپا محسوب می شود‌. برای تحصیل در دبیرستان‌های اروپا ارائه رزومه تحصیلی سال‌های قبل و ریزنمرات مربوط به آن سال‌ها ضرورت دارد.

دانش‌آموزان با برخورداری از اندک دانش ابتدای زبان انگلیسی نیز می‌توانند برای دریافت پذیرش در مقطع دبیرستان اقدام کنند و دوره‌های آموزشی زبان را در کشور مقصد طی کنند. تحصیل در این مدارس به دلیل سن کم دانش‌آموزان نیازمند معرفی یک قیم قانونی از سوی والدین دانش‌آموزان است. در برخی از کشورها اجازه مهاجرت والدین به همراه دانش‌آموزان داده خواهد شد. در سایر موارد معمولا مدیر مدرسه مقصد این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. انتخاب بهترین کشور و مدرسه برای تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا اهمیت زیادی دارد.

تحصیل در مدارس اروپا

مدارک لازم برای تحصیل در دبیرستان‌های اروپا

مدارک لازم برای دریافت پذیرش مدارس اروپایی و تحصیل در دبیرستان های اروپا عبارتند از:

  • ریز نمرات سه سال آخر دانش‌آموز: ترجمه رسمی ریز نمرات سه سال تحصیلی آخر دانش‌آموز باید به مدرسه مقصد و سافرت ارائه شود.
  • تصویر پاسپورت دانش‌آموز: پاسپورت ارائه شده به مدرسه مقصد باید حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد.
  • عکس دانش آموز: عکس رسمی و پاسپورتی دانش‌آموز و اسکن آن برای ثبت نام ضروری است.

همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی مدارکی همچون گواهی تمکن مالی و نامه دریافت پذیرش تحصیلی به مدارک فوق افزوده می‌شود.

هزینه تحصیل در مدارس اروپا

هزینه تحصیل در دبیرستان های اروپا بسته به کشور مقصد و دولتی یا بین‌المللی بودن مدرسه مقصد متفاوت است. همچنین هزینه‌هایی مانند هزینه سکونت در خوابگاه، هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل و به طور کلی هزینه‌های زندگی در کشور مقصد در دوران تحصیل را نیز باید به این هزینه‌ها اضافه نمود. تحصیل در مدارس برخی از کشورهای اروپایی مانند سوئیس بسیار گران است. در مقابل تحصیل در مدارس و دبیرستان‌های برخی از کشورهای اروپایی همچون مجارستان نیازمند پرداخت مبلغ کمتری برای شهریه تحصیلی و همچنین هزینه‌های زندگی است.

معمولا شرایط پذیرش در مدارس دولتی (رایگان) دشوار بوده و بیشتر برای مقیمان و شهروندان آن کشورها امکان پذیر است. همچنین ظرفیت پذیرش این مدارس بسیار محدود است. به طور معمول شهریه سالانه تحصیل در این مدارس در بخش دولتی ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو و شهریه برای تحصیل در بخش مدارس بین المللی بالای 10 هزار یورو در سال است.

تحصیل در دبیرستان های اروپا

تحصیل در دبیرستان‌های مجارستان

مجارستان را می‌توان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا و اخذ دیپلم بین المللی در اروپا دانست. کیفیت بالای تحصیل در این کشور با وجود هزینه پایین آن بزرگ‌ترین مزیت تحصیل در مدارس مجارستان است. در حالی که شهریه تحصیلی در بیشتر مدارس بین‌المللی اروپایی در حدود ۱۵۰۰۰ یورو است، شهریه تحصیل در دبیرستان‌های مجارستان تنها در حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در سال است. همچنین دبیرستان‌های این کشور قیومیت دانش‌آموزان را بر عهده می‌گیرند و برای تحصیل در این کشور مشکلی از لحاظ تامین امنیت و خوابگاه دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت. دوره دبیرستان در کشور مجارستان ۴ ساله است.

تحصیل در کالج های مجارستان می تواند یک تصمیم صحیح جهت گذراندن دوره دبیرستان در اروپا باشد.برخی از کالج های معتبر مجارستان، امکان گذراندن دوره های دبیرستان در آن ها فراهم است. از مهمترین این کالج ها، کالج بین المللی اویسینا در شهر بوداپست مجارستان است. در این کالج علاوه بر گذراندن دوره دبیرستان به زبان مجاری، امکان اخذ دیپلم های بین المللی از جمله دیپلم های زیر برای علاقه مندان به تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا وجود دارد:

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل در مدارس اروپایی برای دانش‌آموزان ایرانی وجود دارد؟

بله. با اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی می‌توان در مدارس اروپایی کشورهای مختلف تحصیل نمود.

آیا تحصیل در مدارس اروپایی به مدرک زبان احتیاج دارد؟

داشتن مدرک زبان از جمله شرایط اصلی و لازم برای دریافت پذیرش مدارس اروپایی نیست.

آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل در مدارس اروپایی وجود دارد؟

به طور معمول خیر. در بسیاری از کشورهای اروپایی با برخورداری از برخی شرایط، مانند داشتن معدل بالا نامزد دریافت بورسیه تحصیلی خواهید شد.

تحصیل در مقطع دبیرستان در اروپا نیازمند برخورداری از چه شرایط سنی است؟

برای تحصیل در مدارس اروپا باید در رده سنی بین 15 تا 20 سال قرار داشته باشید.

هزینه تحصیل در مدارس اروپایی چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس اروپایی بسته به دولتی یا غیردولتی بودن مدرسه و کشور مقصد از ۷۵۰ یورو تا بالای ۱۰۰۰۰ یورو متغیر است.

دوره تحصیل دبیرستان در اروپا چند ساله است؟

دوره تحصیل در دبیرستان‌های اروپایی معمولا ۴ ساله است.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا