021-28429840

پشتیبانی سریع

Search
4.5/5 - (12 امتیاز)

اخذ دیپلم های بین المللی در اروپا 2021

اخذ دیپلم های بین المللی در اروپا

فهرست مطالب

تحصیل پیش دبیرستانی و دبیرستان (پایه 9 الی 12) به دو زبان در اروپا

دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان در ایران می توانند در کلاس های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم دوره های دبیرستان بین المللی شرکت می کنند. کلیه آموزش ­ها به زبان انگلیسی و یک زبان دیگر توسط اساتید با تجربه بین المللی انجام می شود. سطح زبان انگلیسی فارغ التحصیلان این دوره در حد زبان مادری ارزیابی می شود و دانش ­آموزان فارغ التحصیل توان شرکت در آزمون های بین ­المللی و آزمون های ورودی دانشگاه ­ها را خواهند داشت. هدف مهم آموزش در این مقطع تربیت دانش ­آموزانی است که بتوانند با موفقیت و به صورت مستقل در هریک از دانشگاه های معتبر اروپا و آمریکای شمالی به ادامه تحصیل بپردازند.

این گزینه می تواند برای علاقه مندان به تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل دندانپزشکی در اروپا و یا تحصیل داروسازی در اروپا بسیار کمک کننده باشد. تاکید اصلی همکاران و بر علوم زیستی، شیمی، زبان انگلیسی، فیزیک و ریاضیات است. علاوه بر این توسعه توانمندی های فردی، مهارت های زندگی، تعهدات زیست محیطی به عنوان شهروند جهانی، آشنایی و پذیرش مسئولیت ­های اجتماعی و فراگیری روش ­های برقراری ارتباط صحیح و موثر به هر یک از زبان های یاد گرفته شده از اهداف اصلی این دوره های آموزشی است.

فارغ­ التحصیلان پس از تحصیل در مدارس اروپا در بهترین دانشگاه های بین المللی پذیرفته می ­شوند و با موفقیت تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه می دهند. اردوهای علمی و تفریحی در کشورهای اروپایی از دیگر برنامه های آموزشی است. آموزش بر مبنای PBL یا مسئله محوری، تفکر تحلیلی و انتقادی، فن ارائه و ارتباط از بنیان های آموزشی است. مراکز آموزشی و همکار ما به عنوان مراکز رسمی آزمون های PEARSON-EDEXCEL فعالیت می کنند. این مراکز مجوز آموزش و برگزاری آزمون های I.G.C.S.E (دیپلم متوسطه کمبریج) و A-Level (پیش دانشگاهی کمبریج) را دارند و این خدمات را به دانشجویان خود و دیگر متقاضیان ارائه می دهند. همچنین این امکان وجود دارد دانش آموزان هم زمان با تحصیل در مدرسه در ایران دیپلم بین المللی را توسط آموزش از راه دور و آموزش آنلاین دریافت کنند.

دیپلم های بین المللی در اروپا

دیپلم A – Level و مزیت های آن جهت ورود به دانشگاه های انگلستان

دوره دیپلمA- Level  در سیستم آموزشی کشور انگلستان و ولز به معنی دو سال پایانی دوره دبیرستان و دریافت دیپلم متوسطه است. این دوره معادل سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در ایران است. این دیپلم در اکثر کشورهای دنیا به عنوان مدرک معتبر برای ورود به دانشگاه پذیرفته می­ شود، بخصوص در کشورهایی مثل انگلستان، کانادا و استرالیا. اما می توان گفت شیوه اصلی پذیرش دانشجو در کشور انگلستان بویژه در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی از مسیر A – Level عبور می کند.

دانش آموزان ایرانی که مدرک پیش دانشگاهی دارند و تمایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی کشور انگلستان به طور مثال دانشگاه های آکسفورد، کمبریج، UCL و … دارند بایستی یک دوره ۲ ساله A – Level را بخوانند و در صورت موفقیت در آزمون سراسری این دوره جذب دانشگاه های انگلستان در این رشته ها شوند. جهت ورود به دوره دیپلم A – Level دانش آموزان ایرانی باید مدرک پایان دوره متوسطه خود را ارائه دهند و همچنین داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۵/۵ نیز ضروری است. متقاضیانی که مدرک آیلتس را نداشته باشند پس از تعیین سطح زبان انگلیسی خود در محل مدرسه و کالج، در صورت نیاز می توانند در دوره آموزش زبان در همان مدرسه و کالج شرکت کرده و پس از قبولی وارد دوره A – Level شوند. حداقل سن برای ورود به دوره A – Level،  ۱۶ سال تمام است.

دیپلم alevel

دیپلم بین المللی  IB و مزیت های آن جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپا

مرکز IB – International Baccalaureate یک سازمان آموزشی انتفاعی بین المللی است که در شهر ژنو سوئیس در سال 1968 تاسیس شده است. این سازمان برنامه های آموزشی خود را ویژه دانش آموزان از سنین 3 الی 19 سال ارائه می دهد. این سازمان سیستم آموزشی خود را بر اساس سه زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی در بیش از 3500 مدرسه در بیش از 140 کشور جهان پیاده سازی و پشتیبانی می کند. برنامه های آموزشی این موسسه به تایید دولت های بریتانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا رسیده است.

هدف موسسه  IBعبارت است از تربیت جوانانی کنجکاو، جستجوگر، با دانش، مطلع و دلسوز که تلاش خود را برای ساختن دنیایی بهتر و آرام ‌تر از طریق درک فرهنگ های گوناگون و رعایت احترام به یکدیگر انجام می‌دهند. DP دوره­ای دو ساله است که پس از پایان این دوره دانش­آموزان برای گرفتن دیپلم بین­المللی IB می­توانند در امتحانات پایانی شرکت کنند. افرادی می توانند کاندیدای دوره دو ساله DP شوند که حداقل سن 16 سال را داشته باشند و با احتساب 2 سال آموزش به 18سال برسند. نظر به اینکه دیپلم IB، دیپلم استاندارد بین­المللی است مورد تایید و پذیرش اکثر دانشگاه های معتبر جهان قرار دارد.

دیپلم ib

دوره دبیرستان دیپلم آمریکایی به صورت آنلاین

این دوره توسط اساتید آمریکایی و اساتید مرکز آموزشی برگزار می شود. دانش آموزانی که مایل هستن

د مدرک دیپلم دبیرستان آمریکایی خود را دریافت کنند و امکان ادامه تحصیل خود را در کالج ها و دانشگاه های آمریکا و کانادا فراهم کنند می توانند در این دوره ثبت نام کنند. این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود و دانش آموزان ایرانی ضمن تحصیل در مدرسه خود یا در کالج می توانند به صورت همزمان دیپلم معتبر آمریکایی دریافت کنند. دانش آموزان جهت فارغ التحصیلی و دریافت دیپلم باید حداقل 22 واحد درسی را طی کنند. هر دانش آموز در طول تحصیل یک استاد راهنما خواهد داشت که برنامه های آموزشی وی را تنظیم کند.

هر دانش آموز موظف است سالانه 6 واحد درسی را انتخاب کند. در حالت عادی دانش آموزان هم زمان با تحصیل  خود می توانند از کلاس های پایه 9 الی 12 با گذراندن همه واحد های درسی مرکز دیپلم خود را دریافت کنند. همچنین دانش آموزان مقاطع بالاتر می تواند دوره دیپلم آمریکایی را به صورت فشرده در طول 2 سال تحصیلی دریافت کند. آموزش جهت اخذ دیپلم آمریکایی فقط به زبان انگلیسی خواهد بود.

دیپلم های بین المللی

دوره دیپلم IB، دیپلم A-Level و دیپلم آمریکایی به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

  • والدینی که به دنبال قرار دادن فرزند خود در یک محیط آموزشی کاملا استاندارد و پس از آن ورود فرزندانشان به دانشگاه های معتبر جهان هستند.
  • دانش آموزان علاقه مند که متقاضی تحصیل در رشته ای مشخص در دانشگاه های سراسر جهان بویژه کشورهای اروپایی، انگلستان، کانادا و آمریکا هستند.
  • دانش آموزان ایرانی سال اول و یا دوم دبیرستان که علاقه مند به اخذ مدرک دیپلم بین المللی هستند.
  • متقاضیانی که علاقه مند به حضور در یک محیط بین المللی آموزشی قبل از ورود به دانشگاه هستند.

اخذ دیپلم های بین المللی در اروپا

چرا ما به دانش آموزان ایرانی اخذ دیپلم های بین المللی در اروپا را پیشنهاد می دهیم؟

تحصیل در دانشگاه های اروپا، کانادا، استرالیا و آمریکا شاید آرزوی بسیاری از نوجوانان و جوانان در ایران باشد. همچنین بسیاری از والدین برای فرزندان خود آرزوهای بسیاری در زمینه های تحصیلی و شغلی دارند. یکی از بهترین مسیرهایی که می تواند آینده مناسبی را برای دانش آموزان رقم بزند و آن ها بتوانند در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه های معتبر جهان مشغول به تحصیل شوند، گذراندن دوره های مدرک دیپلم A-Level، دیپلم IB و دیپلم آمریکایی است.

داشتن هر یک از این دیپلم ها برای دانش آموزان می تواند آینده درخشانی را پیش روی آن ها قرار دهد و راه را برای ورود آسان و بدون آزمون به دانشگاه های معتبر از جمله کمبریج، آکسفورد و دانشگاه های کانادا و آمریکا هموار کند. ورود به این مسیر یعنی ورود به یک مسیر برنامه ریزی شده و دقیق همراه با آینده ای درخشان برای سنین 15 الی 22 ساله و قرار گیری در یک محیط آکادمیک بین المللی. بهترین مسیر برای اخذ دیپلم های بین المللی در اروپا، شرکت در دوره های آموزشی در کالج های مجارستان است.

سوالات متداول

دوره های دیپلم بین المللی در اروپا برای چه متقاضیانی مناسب است؟

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های معتبر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان و کشورهای آمریکا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها

آیا دوره های دیپلم بین المللی شرایط سنی خاصی دارد؟

بهترین شرایط سنی از 15 الی 18 سال است (مشابه شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی در ایران) اما تا 22 سال امکان پذیرش تحصیلی وجود دارد.

آیا پذیرش دوره های دیپلم های بین المللی در اروپا شرط معدل دارد؟

شرط معدل وجود ندارد.

شهریه دوره های یک ساله دیپلم های بین المللی چه میزان است؟

شهریه دوره یک ساله A-level و IB حدود 8900 یورو است. دوره جامع دیپلم آمریکایی حدود 20 هزار یورو در مجموع شهریه دارد.

آیا دوره های دیپلم بین المللی نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارد؟

خیر. در دوره دیپلم های بین المللی متقاضی دوره زبان انگلیسی جنرال و آکادمیک را می گذراند و میتواند مدرک زبان انگلیسی بین المللی نیز دریافت کند.

مرکز آموزشی یا کالج جهت ورود به دانشگاه پس از دوره های دیپلم های بین المللی چه کمکی می کند؟

کالج پس از ارائه مدرک دیپلم صادر شده از مراکز بین المللی در تمامی مسیر جهت ورود به دانشگاه و اخذ پذیرش دانشگاه همراه با دانشجو است.

بعد از کسب دیپلم های بین المللی چه دانشگاه ها و رشته هایی را می توانیم جهت تحصیل انتخاب کنیم؟

با اخذ دیپلم بین المللی A-level و IB مسیر برای ورود به دانشگاه های انگلستان بدون آزمون ورودی فراهم است. حتی بسیاری از دانشگاه های استرالیا، کانادا، آمریکا نیز این مدارک را قبول دارند. همچنین با دیپلم آمریکایی امکان پذیرش از دانشگاه های کانادا و آمریکا در بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها فراهم است.

زمان مورد نیاز برای پذیرش دوره های دیپلم های بین المللی از کالج و اخذ ویزای تحصیلی چقدر است؟

حدود 2 ماه. متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز که در کتابچه دیپلم های بین المللی قید شده است می توانند با ارائه درخواست به گروه آریا ویزا جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

مطالب مرتبط

پرسش و پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

دوره جامع فشرده آمادگی آزمون آیمت ایتالیا 2024

زیست شناسی + شیمی + ریاضی و فیزیک + استدلال منطقی و اطلاعات

4.5 ماهه

شروع کلاس ها: اردیبهشت ماه 1403

حضوری | آنلاین
_ همراه با کتاب های آموزشی رایگان _ همراه با جلسات رایگان مشاوره اخذ پذیرش‌، بورسیه استانی و ویزای تحصیلی ایتالیا _همراه با کوئیز های هفتگی _ همراه با آزمون های جامع شبیه ساز آیمت ایتالیا